Citat:
Såsom du skriver utifrån Höglunds blogg så fick det mig att fundera på vems hennes läkarkälla är.
- Utred vilken läkare som ställde diagnosen och på vilka grunder för båda flickorna. Tankegångarna.
- Utred hela systemet med att läkare ställer diagnoser de inte tror på.
- Utred vad ME är för något. Trolligast en psykosocial konstruktion för sköra individer i ett hårt samhälle, som någon skrev i kommentarsfältet till EHs blogg. Jag instämmer i det.
- Utred hela systemet med att läkare ställer diagnoser de inte tror på.
- Utred vad ME är för något. Trolligast en psykosocial konstruktion för sköra individer i ett hårt samhälle, som någon skrev i kommentarsfältet till EHs blogg. Jag instämmer i det.
Reimer?
EH påstår att barnen varit på Gottrieskliniken via Hannas gilla-knapp på fb. och vet att de blivit lurade:
" De hade alltså överlämnat sina barn till läkare som inte följde vedertagna medicinsk-etiska principer. Föräldrarna i Bjärred hade låtit sig luras av vad som kan liknas vid kvacksalveri."
MR kör ju evig klappjakt gällande kvacksalveri och skrev brev till VGR/Västra götalandregionen med helt förlegad information om ME (felaktigt döpt till enbart CFS av MR) och deras upphandling:
"Om VGR skall upphandla evidensbaserad vård för CFS bör det alltså vara från vårdgivare som erbjuder KBT och/eller träning och inte PACING."
https://mepatienten.files.wordpress.com/2016/11/img_5337.jpg?w=2720
Han är ju lika överfixerad gällande ME och att det är psykosocialt som klappjakten i denna tråd gällande en ME-lobby.
Men nu är tiden förbi på Dagens medicin och han får snarare kritik av SBU med sina förlegade rön om PACE, träning och KBT.
Citat:
Sen fladdrar EH plötsligt iväg till Mjölby via sin läkarkälla:"Enligt min läkarkälla säger Anders Österberg till sina patienter att deras sjukdom är mycket allvarlig och mycket svår. Han säger också att det inte finns någon bot för sjukdomen, inte heller någon behandling som kan påverka sjukdomstillståndet. Ingenting kommer alltså att bli bättre."
Det är ju ett evigt tjat om att barnen var på väg att bli friska efter 3 år.
Höglund inbillar sig väl att det ligger nåt megascoop i detta dravel som förekommer i tråden.
Vilken misslyckad människa isf om hon sitter som en copy cat via konspirationer på fb.
"Men om det visar sig att det finns ansvariga läkare i bakgrunden, som felbehandlat de här barnen och vilselett föräldrarna, så är katastrofen ännu större.
Då är den landsomfattande och gäller på sikt alla människor i Sverige som har eller får diagnosen kroniskt trötthetssyndrom och ME."
Senast redigerad av develi 2019-05-27 kl. 19:04.
Senast redigerad av develi 2019-05-27 kl. 19:04.