Citat:
Ursprungligen postat av
blublang
Jag har ej koll på östradiol. Vad rekommenderas för att testa det privat?
Finns inget bra test privat för män, det som werlabs tillhandahåller är avsett för kvinnor, kan användas men inte något werlabs rekommenderar, resultatet kan vara lite inexakt.
Citat:
Nyligen har jag köpt en burk med 50mg Pregnenolon. Vågar inte riktigt ta dem varje dag för på nätet pratas det om 2mg varje dag. Det står också att det kan störa sömn, så jag tänkte väl ta dem på morgonen eller dagen.
Finns dom som tar 100mg per dag och mår jättebra, sägs att upptaget oralt för pregnenolon är väldigt dåligt vilket kräver högre doser än vad kroppen förbrukar.
Citat:
Om jag tar 50mg varje morgon ett tag tills jag ser antingen en förbättring eller försämring, och om det är en försämring, hur lång tid kan det ta att bli sig själv igen? Det är inget permanent stört?
Är det kapslar så jan du relativt enkelt börja med 1/4 till 1/3, inte hört talas om några permanenta problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
blublang
Så det skulle kunna vara ett test eller fälla från min doktor? Det känns ju sådär faktiskt. Han kunde väl antingen skriva ut exakt 6 uttag, eller säga, "prova dig fram".
Snarare mer att vissa läkare skriver ut mediciner rent slentrianmässigt, det är ju jobbigt att kolla men förnya ett recept går snabbt typ.