2019-05-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Är du efterbliven eller något? Läs om mina inlägg är du snäll. Jag syftar på befintlig tumör och TRT. Du är medveten om att man kastrerar folk som behandling mot cancer för att minska testosteron som gör att tumörer växer?

Är det inte porr som får tumörer att växa?
Citera
2019-05-01, 09:36
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Är du efterbliven eller något? Läs om mina inlägg är du snäll. Jag syftar på befintlig tumör och TRT. Du är medveten om att man kastrerar folk som behandling mot cancer för att minska testosteron som gör att tumörer växer?

Gullenos! Med tanke på din egenhändigt komponerade kyskhetsterapi så föreslår jag att du runka ut en sats så du blir lite mindre stingslig. Efter att du gjort det kan du ta och googla lite på "paradigmskifte". Tumörer växer av OLIKA orsaker, cancer och olika canceformer är inte en one size fits all sjukdom.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5924951/

Citat:
TESTOSTERONE REPLACEMENT THERAPY IN UNTREATED PROSTATE CANCER

Evidence on TRT in men with untreated prostate cancer is sparse and caution must be practiced in this population. In 2006, Morgentaler and Rhoden [41] reported that 15% of hypogonadal men with a PSA of 4.0 ng/mL or less had biopsy-detectable prostate cancer prior to initiation of TRT. According to their estimation, treatment of hypogonadal men with a normal PSA without biopsy equates with offering TRT to men with prostate cancer in 15% of cases. In a 2011 report, 13 symptomatic hypogonadal men with untreated prostate cancer elected active surveillance of prostate cancer and received TRT for treatment of their TD. Two of these men had follow-up biopsies suggestive of clinical progression that were not confirmed on further follow-up and determined unlikely to represent true prostate cancer progression; otherwise, no local prostate cancer progression or distant disease was observed [42].

In 2011, Morales [43] reported on his experience with TRT in seven patients with symptomatic hypogonadism and untreated prostate cancer. PSA velocity was used as the criterion to discontinue therapy and return to nadir PSA levels allowed re-initiation of TRT. Patient PSA response to testosterone supplementation was variable and unpredictable, but interruption of TRT invariably decreased PSA to pre-therapy levels, implying no clinical significance. In comparison, a study of 154 men on active surveillance found reduction in free testosterone below 0.45 ng/dL to be an independent predictor of disease reclassification (i.e., progression) [44].

A retrospective chart review from 2016 identified 28 men with hypogonadism who underwent TRT while on active surveillance for prostate cancer [45]. Compared to a group of 96 men with untreated hypogonadism on active surveillance, the TRT group conveyed no significant increase in biopsy-proven progression rates. They showed that progression in men on active surveillance was unaffected by TRT over 3 years [45].

Se även: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5182214/
Citera
2019-05-11, 21:07
Medlem
Någon som kombinerat/kombinerar med tillväxthormon. erfarenheter? funderar skarpt på att inhandla 100-200iu för att prova. sökt på nätet lite om doser och effekt på välbefinnande och i mitt fall minskad nedbrytning av leder. "hittade en forskningstudie där man behandlade athritis med injektioner med hgh direkt i leden"
går man in på anti aging samt atlet forum så talar man om doser på 2iu/dag och högre men tittar man på den forskning som finns på vuxna för att uppnå igf1 värden i den övre delen av skalan utan förhöjda antikroppar, så handlar det om 0.5iu för män och 1iu för kvinnor.
Ni som har provat eller som är på, dela med er av era erfarenheter.
Citera
2019-05-11, 21:19
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Någon som kombinerat/kombinerar med tillväxthormon. erfarenheter? funderar skarpt på att inhandla 100-200iu för att prova. sökt på nätet lite om doser och effekt på välbefinnande och i mitt fall minskad nedbrytning av leder. "hittade en forskningstudie där man behandlade athritis med injektioner med hgh direkt i leden"
går man in på anti aging samt atlet forum så talar man om doser på 2iu/dag och högre men tittar man på den forskning som finns på vuxna för att uppnå igf1 värden i den övre delen av skalan utan förhöjda antikroppar, så handlar det om 0.5iu för män och 1iu för kvinnor.
Ni som har provat eller som är på, dela med er av era erfarenheter.

De har jag gjort i flera år. Det är fantastisk. Man får en återhämtning som är helt sjuk.
Ska du gå på 2 iu som förövrigt är en fin anti age dos så behöver du MINST 360 iu. Efter som allt under 6 månader är helt vansinnigt.
Men 0,5 iu har jag aldrig hört talas om. Låter helt meningslöst.
Citera
2019-05-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
De har jag gjort i flera år. Det är fantastisk. Man får en återhämtning som är helt sjuk.
Ska du gå på 2 iu som förövrigt är en fin anti age dos så behöver du MINST 360 iu. Efter som allt under 6 månader är helt vansinnigt.
Men 0,5 iu har jag aldrig hört talas om. Låter helt meningslöst.

vill väl gå på så låg dos som mögligt för att få en märkbar effekt och så lite biverkningar som mögligt. är du på 365dgr eller kör du enligt schema tex 5 på 2 av.
ang .den låga dosen jag nämnde

https://academic.oup.com/jcem/article/82/1/129/2823257
Citera
2019-05-11, 23:03
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
vill väl gå på så låg dos som mögligt för att få en märkbar effekt och så lite biverkningar som mögligt. är du på 365dgr eller kör du enligt schema tex 5 på 2 av.
ang .den låga dosen jag nämnde

https://academic.oup.com/jcem/article/82/1/129/2823257

Har varit på året runt nu i 3 år . Tar dock en månads uppehåll per år.
Är så gott som biverkningsfritt för mig.
Känner lite i lederna de är allt.
Men att du ska känna något på 0,5 iu betvivlar jag.
Men sen så känner man inte så jätte mycket på GH alls egentligen om man inte vet vad man ska känna efter. Sömn , välmående , huden men framförallt återhämtningen.
Men nu till den stora fråga, får du verkligen tag i äkta HGH ?
Citera
2019-05-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har varit på året runt nu i 3 år . Tar dock en månads uppehåll per år.
Är så gott som biverkningsfritt för mig.
Känner lite i lederna de är allt.
Men att du ska känna något på 0,5 iu betvivlar jag.
Men sen så känner man inte så jätte mycket på GH alls egentligen om man inte vet vad man ska känna efter. Sömn , välmående , huden men framförallt återhämtningen.
Men nu till den stora fråga, får du verkligen tag i äkta HGH ?

+1

Vill du prova för effekt och inte bara anti-age så lär du tänka 3,5 iu/dag. Precis som Gystav2adolf skriver så få tag på äkta är en issue för mååånga. Något jag ska utvärdera ett tag är MK-677. Kanske kunde vara något för dig?? Kolla in det om du inte gjort det Testogubbe!
Citera
2019-05-27, 20:32
Medlem
Förra året vid den årliga kontrollen hade jag typ 24nmol/l och det året hade varit ett mycket bra år. Jag sa att jag inte vill ändra nånting helst, när doktorn tyckte att 24 i fallvärde kanske är lite högt, så vi ändrade ingenting.

Det följande 2018 har inte varit ett bra år. Jag har under senare halvåret varit orkeslös. Jag har gjort en närmast komplett blodpanel på sköldkörtel, järn, röda och vita blodkroppar, vitamin d och b. Dock inte några testorelaterade hormoner såsom östradiol eller dht. Jag känner mig som en hypokondriker och funderar nu på nåt antidepressivt eller dylikt.

Mitt fallvärde i år var 18nmol/l. Med samma protokoll som året innan... Tycker själv att det inte borde spela någon roll för det är inte ett lågt värde vad jag förstått. Tidigare när jag inte gått på Nebido i mer än ett år kände jag mig lurig som fan när fallvärdet nåt 13, och en gång var den nere i 9 och då var det verkligen inte bra.

Jag har ett intervall på ca 9-10 veckor, och under 2018 har jag kört 9,0 veckor prick och trodde jag skulle ha högre fallvärde än 24, men icke alltså.

När jag sa till min doktor att jag under 2018 inte mått bra fick jag en iskall dialog i stil med att vi kan avsluta behandlingen. Jag blev helt paff, det kändes helt oförstående. Jag är sedan flera år redan irriterad på att läkare hänvisar till varandra(det där har nog med testo att göra, och jag behandlar bara testo) och kvar blir jag med suboptimalt mående.

Det kan mycket väl hända att jag har någon psykiskt diagnos jag inte vet om, men direkt deprimerad känner jag mig inte, jag saknar mental energi och uthållighet.

De tidigare åren har jag fått recept på Nebido på precis det antal jag behöver tills nästa årskontroll.

Denna gång upptäckte jag att doktorn skrivit ut recept på 4 extra. Hur tolkar jag detta? Har jag en aning handlingsfrihet med mitt intervall? Är det en fälla för att kolla om jag tar ut mer än jag borde? Kan öht en doktor kolla hur många uttag jag gjort?

Jag är förvirrad av detta faktiskt och känner inte för att fråga doktorn med tanke på det iskalla svaret.

Det jag funderar på, beroende på svar här, är att kanske ändra intervallet till 7-8 veckor(tills en bit in på hösten) istället för 9-10. Fast jag vet ju samtidigt att det är balans mellan olika hormoner som står för välmående, inte höga nivåer av enbart testosteron. Det är så irriterande att inte veta vad jag hade för nivåer de år jag mådde bra. Nu är det trial and error och en psykologisk kamp.

Vad har ni för tankar om det jag skrivit ovan?
Senast redigerad av blublang 2019-05-27 kl. 20:37.
Citera
2019-05-27, 21:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Vad har ni för tankar om det jag skrivit ovan?
Ja en läkare kan se vilka mediciner du hämtat ut och när, riktlinjen är testosteron i mitten av referens samt att testosteronberoende funktioner ska fungera så 24 är i överkant men inte högt, du har helt enkelt en läkare som är lite anal av sig tyvärr inget ovanligt.

9 veckorsinterval är 5.8 injektioner om året, 8 veckorsintervall är 6.5 injektioner om året bör inte vara så otroligt svårt att finta läkaren om det men med dagens journalssystem kan läkaren gå in och läsa bla vårdcentralens uppgifter.

Redigerat:
Har du koll på östradiol?
Nebido kan ibland leda till olika hormonbrister bla progesteron, pregnenolon och dhea, har du nån koll på detta? provat tillskott med ex: pregnenolon?
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-05-27 kl. 21:21.
Citera
2019-05-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Redigerat:
Har du koll på östradiol?
Nebido kan ibland leda till olika hormonbrister bla progesteron, pregnenolon och dhea, har du nån koll på detta? provat tillskott med ex: pregnenolon?

Jag har ej koll på östradiol. Vad rekommenderas för att testa det privat?

Nyligen har jag köpt en burk med 50mg Pregnenolon. Vågar inte riktigt ta dem varje dag för på nätet pratas det om 2mg varje dag. Det står också att det kan störa sömn, så jag tänkte väl ta dem på morgonen eller dagen.

Om jag tar 50mg varje morgon ett tag tills jag ser antingen en förbättring eller försämring, och om det är en försämring, hur lång tid kan det ta att bli sig själv igen? Det är inget permanent stört?
Citera
2019-05-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja en läkare kan se vilka mediciner du hämtat ut och när, riktlinjen är testosteron i mitten av referens samt att testosteronberoende funktioner ska fungera så 24 är i överkant men inte högt, du har helt enkelt en läkare som är lite anal av sig tyvärr inget ovanligt.

Så det skulle kunna vara ett test eller fälla från min doktor? Det känns ju sådär faktiskt. Han kunde väl antingen skriva ut exakt 6 uttag, eller säga, "prova dig fram".
Citera
2019-05-27, 21:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har ej koll på östradiol. Vad rekommenderas för att testa det privat?
Finns inget bra test privat för män, det som werlabs tillhandahåller är avsett för kvinnor, kan användas men inte något werlabs rekommenderar, resultatet kan vara lite inexakt.

Citat:
Nyligen har jag köpt en burk med 50mg Pregnenolon. Vågar inte riktigt ta dem varje dag för på nätet pratas det om 2mg varje dag. Det står också att det kan störa sömn, så jag tänkte väl ta dem på morgonen eller dagen.
Finns dom som tar 100mg per dag och mår jättebra, sägs att upptaget oralt för pregnenolon är väldigt dåligt vilket kräver högre doser än vad kroppen förbrukar.

Citat:
Om jag tar 50mg varje morgon ett tag tills jag ser antingen en förbättring eller försämring, och om det är en försämring, hur lång tid kan det ta att bli sig själv igen? Det är inget permanent stört?
Är det kapslar så jan du relativt enkelt börja med 1/4 till 1/3, inte hört talas om några permanenta problem.

Citat:
Så det skulle kunna vara ett test eller fälla från min doktor? Det känns ju sådär faktiskt. Han kunde väl antingen skriva ut exakt 6 uttag, eller säga, "prova dig fram".
Snarare mer att vissa läkare skriver ut mediciner rent slentrianmässigt, det är ju jobbigt att kolla men förnya ett recept går snabbt typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in