2019-05-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det behöver ju inte nödvändigtvis röra sig om en man. Står ingenting i artikeln om att det
skulle vara just det.
Det finns säkert en och annan dam också som vill vara "vän" med Möllerskan.
Denna donna nedan kanske. Uttryckte tydlig beundran för JM i en ökänd krönika
när det begav sig. Hon som är ihop med den där fyllbulten som blottade sig på nån fest
häromåret.

...men kan inte slita mig från henne, inte sluta tänka på henne. Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan
Helt rätt, jag hade totalt glömt hennes beundran inför Johannas gränslöshet.
Citera
2019-05-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det behöver ju inte nödvändigtvis röra sig om en man. Står ingenting i artikeln om att det
skulle vara just det.
Det finns säkert en och annan dam också som vill vara "vän" med Möllerskan.
Denna donna nedan kanske. Uttryckte tydlig beundran för JM i en ökänd krönika
när det begav sig. Hon som är ihop med den där fyllbulten som blottade sig på nån fest
häromåret.

...men kan inte slita mig från henne, inte sluta tänka på henne. Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Dominika Peczynsky (eller vad hon nu heter) har inte en susning om hur en sån som JM tänker. ALLT JM rör vid faller i småbitar, förstör för sin omgivning. Även för sina barn.

Om DP inte har kommit till insikt sen hon skrev krönikan 2017 så kommer hon, genom att sticka in huvudet i getingboet, bli fullständigt krossad av JM. Bara att beundra en så vidrig person som JM är ofattbatt.
Citera
2019-05-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vad är det du menar jag ska bevisa? Att media rapporterar att JJ får 77000 kr i skadestånd eller att han erhöll arvode av JM för mord på AP? JJ fick 75000 av JM som hon var "skyldig" honom ( historien som hon drog när hon skulle förklara sina transaktioner i rätten). Kanske hon var skyldig sin svärson pengar för icke kriminella handlingar, men inte särskilt troligt, eller?

När det gäller uppgifterna om att JB knarkar och att JJ försöker räta upp sitt liv tillsammans med sonen, så är det byskvaller som inte kan verifieras som offentliga uppgifter, men de kommer från källor som jag bedömer som trovärdiga. Om det är 100 % sant kan jag alltså inte bevisa - om det var det du var ute efter.

Helt ok. Om du vet så vet du. Alltså känner JMs vuxna barn och/eller andra i deras omgivning, som du litar på kan bedöma det.
Citera
2019-05-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dominika Peczynsky (eller vad hon nu heter) har inte en susning om hur en sån som JM tänker. ALLT JM rör vid faller i småbitar, förstör för sin omgivning. Även för sina barn.

Om DP inte har kommit till insikt sen hon skrev krönikan 2017 så kommer hon, genom att sticka in huvudet i getingboet, bli fullständigt krossad av JM. Bara att beundra en så vidrig person som JM är ofattbatt.

Jag kan förstå att man kan beundra personer som har begått vidriga handlingar om de har något annat som är beundransvärt. Det är ju det som är så skevt med DP:s krönika om JM. JM har INGENTING beundransvärt - hon är inte något vidare intelligent, har inga nya eller ovanliga perspektiv/visioner, ingen kreativ förmåga som omsätts i någon form av konst/litteratur, och jag ställer mig tveksam till om hon verkligen är en mästermanipulatör i längden eller mest hittar utsatta och/eller närstående människors svaga knappar och utnyttjar dem så länge hon kan. JM:s liv verkar vara en empatilös egotripp och vad finns det för beundransvärt med det? Inget!
Citera
2019-05-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag kan förstå att man kan beundra personer som har begått vidriga handlingar om de har något annat som är beundransvärt. Det är ju det som är så skevt med DP:s krönika om JM. JM har INGENTING beundransvärt - hon är inte något vidare intelligent, har inga nya eller ovanliga perspektiv/visioner, ingen kreativ förmåga som omsätts i någon form av konst/litteratur, och jag ställer mig tveksam till om hon verkligen är en mästermanipulatör i längden eller mest hittar utsatta och/eller närstående människors svaga knappar och utnyttjar dem så länge hon kan. JM:s liv verkar vara en empatilös egotripp och vad finns det för beundransvärt med det? Inget!

En sån som JM riktar in sig på de svagaste - som vilket rovdjur som helst.

Men även normalbegåvade hyggliga människor kan drabbas, hur mycket varnade de än blir. Särskilt om de blir förälskade i en JM-typ och att de anförtror sig åt fanstyget om nåt de själva har gjort som inte är riktigt rumsrent. För då hugger en sån som JM direkt - och får en hållhake på den utsatta.

Det den hårda skolan som gäller om man involverar sig med en psykopat - och den grundlurade riskerar att förlora allt. Precis allt. Inklusive sitt förstånd.

Man kan vara tacksam om man kommer undan med livet i behåll.
Citera
2019-05-11, 06:50
Medlem
apelsinen65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Polisen är mycket förtegen...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23279407.ab

Asylmord?

---------------------------------------
Tingsrättsdom: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Länkar till FUP, observera att FUP består av många länkar uppdelade på flera inlägg. Här är länk till det första: (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Åtal: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Sammanfattningar
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03 (2016-08-15)
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03 (2016-08-14)

Sammanfattning 20160817: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Sammanfattning 20160819: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Tidslinje
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Länk till de flesta (alla?) dokument i fallet
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Schema - rättegångsdagarna, Tingsrätten: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Ljudinspelningar från rätten
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Ännu fler ljudfiler från rättegången: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Fler ljudfiler (bearbetade): (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Och ännu mer ljudfiler: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Protokoll: (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

//Mod
Jag har endast använt flashback i egna studier inom krim och väntade på ett eventuellt "Drag" men det finns inte inom normen normal men ändå avvikande som är betydligt farligare än om diagnos hade sats vilket är tur för hon platsar endast som ond. Jag är sällan här och vet inte hur man startar egen tråd men ville bara nämna det då hon ska åtalas för fler brott. Mvh K
Citera
2019-05-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En sån som JM riktar in sig på de svagaste - som vilket rovdjur som helst.

Men även normalbegåvade hyggliga människor kan drabbas, hur mycket varnade de än blir. Särskilt om de blir förälskade i en JM-typ och att de anförtror sig åt fanstyget om nåt de själva har gjort som inte är riktigt rumsrent. För då hugger en sån som JM direkt - och får en hållhake på den utsatta.

Det den hårda skolan som gäller om man involverar sig med en psykopat - och den grundlurade riskerar att förlora allt. Precis allt. Inklusive sitt förstånd.

Man kan vara tacksam om man kommer undan med livet i behåll.

Naturligtvis är det så. Jag undrar bara VAD som kan vara beundransvärt med JM...
Citera
2019-05-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Naturligtvis är det så. Jag undrar bara VAD som kan vara beundransvärt med JM...

Det begriper inte jag heller. DP anser tydligen att JM utstrålar nån slags urkvinnlig kraft. Det ska väl vara stenåldersperspektiv i så fall. DP verkar inte begripa ett dugg om vanliga kvinnors liv. Hon är priviligierad och söker väl spänning?

Men nu vet inte jag om det är HON som ansökt om att besöka JM. Men det finns kanske en rad snedvridna kåta karlar som tror sig kunna "tämja" henne?

Skulle gärna vilja se hur det fortsätter på den fronten.
Citera
2019-05-27, 20:20
Medlem
Re4listeNs avatar
Finns det absolut ingen bild på Johannas mamma Anki?
Citera
2019-05-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Finns det absolut ingen bild på Johannas mamma Anki?

Jag har letar ganska länge utan att hitta, man blir ju rätt nyfiken på alla inblandade
Citera
2019-05-28, 09:48
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Jag har letar ganska länge utan att hitta, man blir ju rätt nyfiken på alla inblandade

Jag med, verkar hopplöst...
Citera
2019-05-30, 21:32
Medlem
hängballens avatar
Vart sitter denna dam och får man besöka henne på kåken?
Hon lär väl vara lite utsvulten vid det här laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in