Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Jag kan förstå att man kan beundra personer som har begått vidriga handlingar om de har något annat som är beundransvärt. Det är ju det som är så skevt med DP:s krönika om JM. JM har INGENTING beundransvärt - hon är inte något vidare intelligent, har inga nya eller ovanliga perspektiv/visioner, ingen kreativ förmåga som omsätts i någon form av konst/litteratur, och jag ställer mig tveksam till om hon verkligen är en mästermanipulatör i längden eller mest hittar utsatta och/eller närstående människors svaga knappar och utnyttjar dem så länge hon kan. JM:s liv verkar vara en empatilös egotripp och vad finns det för beundransvärt med det? Inget!
En sån som JM riktar in sig på de svagaste - som vilket rovdjur som helst.
Men även normalbegåvade hyggliga människor kan drabbas, hur mycket varnade de än blir. Särskilt om de blir förälskade i en JM-typ och att de anförtror sig åt fanstyget om nåt de själva har gjort som inte är riktigt rumsrent. För då hugger en sån som JM direkt - och får en hållhake på den utsatta.
Det den hårda skolan som gäller om man involverar sig med en psykopat - och den grundlurade riskerar att förlora allt. Precis allt. Inklusive sitt förstånd.
Man kan vara tacksam om man kommer undan med livet i behåll.