2019-04-19, 00:22
Medlem
roflcores avatar
Finns det FUP?
Citera
2019-04-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Finns det FUP?

Här hittar du länkar:

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
FUP
Länkarna till FUP ligger inte i den här tråden utan i FUP-tråden, här:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Länk till FUP finns även i trådstarten.

Användaren lyckoslanten har gjort en fantastisk insats för att alla i tråden ska få tillgång till FUP.
En hyllning till lyckoslanten som bidrar till att sprida fakta i tråden och motverka att nyreggade kommer in i tråden och sprider förvirring, bl.a. genom att försöka lägga skuld på den redan så hårt drabbade AM (JMs mamma Anki). Inte alla nyreggade, naturligtvis!

–
Citera
2019-04-23, 09:32
Medlem
mahkees avatar
https://mobil.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/misstanktes-for-mord-pa-mollers-ex-man-far-ersattning-av-jk-sm4851312.aspx

Missttänkte 27-åringen i mord på A.P är avskriven och får 77000 kr i skadestånd...vem av dem är 27?
Citera
2019-04-23, 10:18
Medlem
Det bör väl vara JJ, J*lias före detta(?) sambo/make och pappa till
deras gemensamma son.

Johannas barn, DB och JB satt aldrig häktade, vilket JJ gjorde,
häktades på sannolika skäl, 160217, se inlägg av @diva59.

Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
https://mobil.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/misstanktes-for-mord-pa-mollers-ex-man-far-ersattning-av-jk-sm4851312.aspx

Missttänkte 27-åringen i mord på A.P är avskriven och får 77000 kr i skadestånd...vem av dem är 27?

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
JJ häktad på sannolika 160217, DB o JB släpptes från resp anhållande samma dag.
Citera
2019-04-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee

Okej. Först hjälpa svärmor med mord, får betalt av henne och sen av staten. En 4-barnspappa är mördad och medhjälparen till mordet får betalt 2 ggr och avskrivs som misstänkt p g a att polisen i Västmanland klantade bort fallet från början.

77000 är ett bra startbidrag till JJ som sägs försöka dra sig undan det kriminella levernet och satsar allt på att han och sonen Milli*n ska få ett bra liv utan den knarkande JB.

JJ gjorde sitt livs misstag när han inledde ett förhållande med dottern till ett mördande manipulativ häxa och lät sig lockas till mördande uppdrag för pengar.

Hoppas det finns goda sidor i JJ som han kan applicera vidare till den oskyldiga sonen.
Citera
2019-04-30, 21:39
Medlem
Nu är det dax igen.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-stoppas-kan-lura-nya-vannen-att-bega-brott/

Johanna Möllers nya vän stoppas från att besöka fängelset.
Vännen riskerar att utsättas för ”manipulationsförsök som skulle kunna leda till att (...) brottsliga gärningar begås”, varnar Kriminalvården.
”Besökstillstånd skulle kunna vara till skada för NN”, står att läsa.
Citera
2019-04-30, 22:54
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Nu är det dax igen.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/moller-stoppas-kan-lura-nya-vannen-att-bega-brott/

Citat:
Ansökan om besöks- och telefontillstånd gäller en person som ”såvitt är känt före, under eller efter hela rättsprocessen inte haft någon kontakt med Möller”.

Jag antar att jag är inte ensam om att vara lite nyfiken på vad denna nya vän är som en person? Är det pengarna som lockar? Någon slags psykisk sjukdom i bagaget som får denna person att söka kontakt med Johanna Möller?
Citera
2019-05-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Jag antar att jag är inte ensam om att vara lite nyfiken på vad denna nya vän är som en person? Är det pengarna som lockar? Någon slags psykisk sjukdom i bagaget som får denna person att söka kontakt med Johanna Möller?
Vad fattas dessa som inleder kontakter med fängslade mördarkvinnor?
Spänning och pengar.
men pengar har hon väl inga, kvar.
Kanske tycker att Johanna är en sexig superkvinna?
Kan han vara ostraffad? Kanske är det en Afghansk kille, som vill gifta sig och bli hennes nye partner
tror det kan vara så.
Kriminalvården skyddar alltså "den nye vännen" från det onda inflytandet som Johanna kan tänkas utöva. Kriminalvården har uppfattningen att det är en mjuk och formbar person.
Vem är denne, skulle de ha stoppat besök av en Svatenbrant-typ?
Hon gillar ju att skriva så hon har säkert fler killar som vill besöka henne.
Citera
2019-05-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Okej. Först hjälpa svärmor med mord, får betalt av henne och sen av staten. En 4-barnspappa är mördad och medhjälparen till mordet får betalt 2 ggr och avskrivs som misstänkt p g a att polisen i Västmanland klantade bort fallet från början.

77000 är ett bra startbidrag till JJ som sägs försöka dra sig undan det kriminella levernet och satsar allt på att han och sonen Milli*n ska få ett bra liv utan den knarkande JB.

JJ gjorde sitt livs misstag när han inledde ett förhållande med dottern till ett mördande manipulativ häxa och lät sig lockas till mördande uppdrag för pengar.

Hoppas det finns goda sidor i JJ som han kan applicera vidare till den oskyldiga sonen.

Helt klart ska en skyldig dömas - och ett litet barn ska må bra. Men: Det verkar vara dina åsikter i.st.f insikter och kunskap om sakernas tillstånd som du levererar här.

Hur kan du vara så säker på att du har rätt? Upp till bevis.
Citera
2019-05-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Nu är det dax igen.

Johanna Möllers nya vän stoppas från att besöka fängelset.
Vännen riskerar att utsättas för ”manipulationsförsök som skulle kunna leda till att (...) brottsliga gärningar begås”, varnar Kriminalvården.
”Besökstillstånd skulle kunna vara till skada för NN”, står att läsa.

Skulle tro att alla som har med JM att göra lider skada på ett eller annat sätt. Vare sig det är hennes egna barn eller andra människor. Eller försvarsadvokaten....Det är bara att kolla hur JM har raserat allt för så många människor.

Att hon inte svarar på behandling är för att hon förmodligen har en svår personlighetsstörning med åsikten typ: "Va? Jag har inte gjort nåt! Det var den där dumma afghanen, usch och fy!"

Eller:

"Äh, det där var ju flera år sen, varför fortsätter ni tjata om det nu efter tre år? Släpp ut mig!"
Senast redigerad av zilvereko 2019-05-01 kl. 16:58.
Citera
2019-05-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart ska en skyldig dömas - och ett litet barn ska må bra. Men: Det verkar vara dina åsikter i.st.f insikter och kunskap om sakernas tillstånd som du levererar här.

Hur kan du vara så säker på att du har rätt? Upp till bevis.

Vad är det du menar jag ska bevisa? Att media rapporterar att JJ får 77000 kr i skadestånd eller att han erhöll arvode av JM för mord på AP? JJ fick 75000 av JM som hon var "skyldig" honom ( historien som hon drog när hon skulle förklara sina transaktioner i rätten). Kanske hon var skyldig sin svärson pengar för icke kriminella handlingar, men inte särskilt troligt, eller?

När det gäller uppgifterna om att JB knarkar och att JJ försöker räta upp sitt liv tillsammans med sonen, så är det byskvaller som inte kan verifieras som offentliga uppgifter, men de kommer från källor som jag bedömer som trovärdiga. Om det är 100 % sant kan jag alltså inte bevisa - om det var det du var ute efter.
Citera
2019-05-02, 16:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vad fattas dessa som inleder kontakter med fängslade mördarkvinnor?
Spänning och pengar.
men pengar har hon väl inga, kvar.
Kanske tycker att Johanna är en sexig superkvinna?
Kan han vara ostraffad? Kanske är det en Afghansk kille, som vill gifta sig och bli hennes nye partner
tror det kan vara så.
Kriminalvården skyddar alltså "den nye vännen" från det onda inflytandet som Johanna kan tänkas utöva. Kriminalvården har uppfattningen att det är en mjuk och formbar person.
Vem är denne, skulle de ha stoppat besök av en Svatenbrant-typ?
Hon gillar ju att skriva så hon har säkert fler killar som vill besöka henne.
Det behöver ju inte nödvändigtvis röra sig om en man. Står ingenting i artikeln om att det
skulle vara just det.
Det finns säkert en och annan dam också som vill vara "vän" med Möllerskan.
Denna donna nedan kanske. Uttryckte tydlig beundran för JM i en ökänd krönika
när det begav sig. Hon som är ihop med den där fyllbulten som blottade sig på nån fest
häromåret.

...men kan inte slita mig från henne, inte sluta tänka på henne. Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in