2019-05-27, 20:34
Medlem
volvo 240s avatar
Undrar hur många röster det blev.

Frihetsturnén... Nassarna kallar ju sin musik för Frihtsrock, blir inga bra associationer där.

Och Kasslern framstår verkligen osm en Hitler-wannabe. Men det hjälpte visst inte att han gav sin mun och arsle åt Alexander Bard under en natt mot att de debatterade.

Man kan gå från ingenting till att bli extremt stor väldigt fort, titta på Donald Trump. Men kasslern kommer aldrig komma ånvart.
Ingen vill ha denn typ av politik AFS för fram. Så när ni blir butthurtade så startar ni trådar på FB om hur dåligt det gått för SD, så barnsligt.
Citera
2019-05-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Vet inte vad det är för fel på människor i den (svenska) nationella rörelsen, men så fort deras företrädare avviker det minsta från vad man själv tycker tar man avstånd. Vad har det lett till? 100 olika partier och organisationer som sedan har lagt ner för att de har sagt något som inte precis varenda en i gruppen har kunnat gå med på.

Du kan ta Mikael Jansson och ge honom anabola och han kommer fortfarande inte att få svenska folket att förstå att det är extremismen som behövs för att rädda landet. Det enda du kommer vinna på att byta ut Kasselstrand är att du imorgon har Afs 2, 3 och 4. Trams

Om alla jävla rasister i det här landet kunde ha suttit ner i båten från dag 1 kanske vi kunde ha en gruppering/organisation/parti som det faktiskt talades om mer än av de som precis har lämnat sitt senaste parti för att dess ledare tyckte att mellanmjölk smakar bättre än lättmjölk.

Säger inte att man lyckats bättre med Mikael Jansson som partiledare (för han kanske saknar andra viktiga kvalitéer), säger bara att det finns olika sätt att framföra sin politik och att detta är en väldigt viktig parameter.

Det duger inte att bara skylla ifrån sig. Det fanns en potentiell väljargrupp för AFS från vilka de hade kunnat plocka röster, däribland mig själv inräknat. Människor som brutit med etablissemangspartierna men som inte var helt nöjda med SD. Denna grupp var, och är, garanterat större än 0,3-0,5%. Man har helt enkelt misslyckats få folk att rösta på AFS. Ställ Kasslern till svars för det misslyckande han är ansvarig för istället för att försvara honom och skylla ifrån dig.
Citera
2019-05-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Fast det är inte Kasselstrands fel att svenska folket är efterblivna. I sinom tid kommer Gustav bli den gigant han faktiskt är.

Det kanske han kan bli men då är det försent. Klockan är inte längre 5 i 12 utan 5 över 12. Det går aldrig att komma tillrätta med det här landet. Det har gått för långt.
Citera
2019-05-27, 20:50
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hade jag varit AfS:are hade jag krävt Kasselstrands avgång då han ej levt upp till förväntningarna. Afs hade kunnat bli ett vettigt alternativ till SD på åtminstone ett par procent vid det här laget om man hade spelat sina kort rätt, men strategiska felbeslut och en svag och okarismatisk partiledare har istället gjort dem till ett hopplöst och meningslöst parti som det är tveksamt om de överlever till nästa val.

Är du helt jävla efterbliven? Har du sett personkryssen till förra årets riksdagsval och årets EU-val? Skulle Kasselstrand avgå som partiledare så finns inte partiet. Inte en jäkla chans.

Detta säger jag inte för att jag lever och dör med en partiledare som inom SD sekten men det finns ingen inom AFS som skulle kunna ha förmågan att leda ett parti som Kasselstrand.

Sätt någon annan som partiledare och jag lovar er att djurens rätt kommer gå om AFS som parti.
Citera
2019-05-27, 20:55
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Det kanske han kan bli men då är det försent. Klockan är inte längre 5 i 12 utan 5 över 12. Det går aldrig att komma tillrätta med det här landet. Det har gått för långt.

Bara för det hjälper det inte att lägga sig ner och självdö?
Citera
2019-05-27, 21:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Undrar hur många röster det blev..
1236 står det just nu
(0,4, jag hade rätt i min prognos)

väldigt ynkligt att dom 20000 som röstade AFS i riks om någon väljargrupp borde insett att dom måste rösta i EU-valet också, undra hur många % det hade konverterat till?
Citera
2019-05-27, 21:18
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
1236 står det just nu

väldigt ynkligt att dom 20000 som röstade AFS i riks om någon väljargrupp borde insett att dom måste rösta i EU-valet också, undra hur många % det hade konverterat till?

Endast 507 av 6305 valdistrikt räknade!
Senast redigerad av Max3x 2019-05-27 kl. 21:56.
Citera
2019-05-27, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
1236 står det just nu

Ja att man inte som uttalat främlingsfientlig och EU-kritisk vet om att EU-valet (om det inte alltid) är precis lika jävla viktigt som riksdagsvalet är riktigt jävla skrämmande. Då verkar man ju helt ha missat vad allt handlar om, vad EU handlar om. Hur många äkta rassar finns det egentligen i det här landet? Hur många intellektuella rasister har vi? Lär vara väldigt få, känner mig ensam.
Citera
2019-05-27, 21:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Frihetsturnén... Nassarna kallar ju sin musik för Frihtsrock, blir inga bra associationer där.
Jag får väl ta på mig det.

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2019-05-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
AFS ligger på 0,4 % nu efter de första 192 räknade distrikten.

Så det ser ut som att de kommer öka iallafall och Skåne distriktet har inte räknats in ännu heller vilket sannolikt kommer höja siffrorna en del för AFS då partiet generellt är starkare i Syd än i Norr.

De gjorde ju ett sämre val i Skåne än de gjorde i landet i stort i riksdagsvalet
Citera
2019-05-27, 21:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Vi som röstar AfS har aldrig snackat om något ödesval. Aldrig. Det är mest SD-boomers som upprepat ödesval varje gång sedan 2010, typ: "Röstar ni inte SD nu är musslimerna i majoritet!!1 och röstar ni på AFS är det ert fel om Svetsarn sitter kvar". En typ av uttalanden som hintar om rumstempererad IQ.

AfS är lika mycket metapolitiskt som parti- eller sakpolitiskt. Och att det blir kärvare tider längre fram är inte osannolikt, då kan det svänga snabbt. Tids nog kan inte varenda medelklassvensson rösta annorlunda än han lever när han medvetet segregerar sig från mångkultur men ändå röstar på Lööf eller Tuffe Uffe. Vår räddning ligger inte endast i det parlamentariska heller utan det handlar om att bygga gemenskaper och utveckla sig själv som människa. Inte se ut som förstanamnet på SD:s EU-vallista.

Det roliga är att vilka som än kritiserar AfS - allt från liberaler till Heja Jimmie!-gänget - så greppar de inte själva kärnan i alla som engagerar sig i partiet. Det är fascinerande. Ok, vi får 0,4-0,5 % i EU-valet, men vi kunde se oss själva i spegeln i morse. Vi röstade inte fram någon av de två karriäristerna som stod efter tafsaren på listan. Bara det känns otroligt bra.
Tack för ett jävligt bra inlägg som sätter ord på mina känslor.

Japp, det handlar faktiskt om att göra det som känns moraliskt riktigt för dig, och då ska du bannemig rösta på det parti som du anser bäst företräder dina idéer. För mig finns inget alternativ till AfS i nuläget. Jag kunde inte bry mig mindre om vi bara är några tiotusental i landet som delar mina ideal, och just nu hoppas jag mest att AfS fortsätter ånga på och ställer upp i nästa val. Jag skulle säga att man gjort nästan allting rätt hittills; dessutom på ett väldigt påkostat sätt. Att försöka nå ut så gott det går är enda vägen, och att detta inte gett någon superutdelning, det är knappast AfS eller Kasselstrands fel. AfS har ingen draghjälp alls i form av exponering (= negativ PR) i MSM. Vad kunde man rimligen ha gjort annorlunda?
Citera
2019-05-27, 21:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ni som röstade på promillepartiet AfS, ångrar ni er idag?

Vi som röstade på AfS gjorde det för att vi önskade partiet fler röster. Partiet skulle ju fått färre röster om jag följt ditt råd. Helt kontraproduktivt alltså.

Är det gruppgemenskap i röstsiffror du söker så rekommenderar jag S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in