2019-05-27, 17:44
Medlem
Stabskaptens avatar
AfS ligger på 0,41% i räkningen just nu. Om den siffran står sig har partiet presterat något bättre än i riksdagsvalet, vilket i så fall är en positiv överraskning. Själv befarade jag en total kollaps efter besvikelsen i riksdagsvalet.
Citera
2019-05-27, 18:10
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Fan vad bra grabbar!
Citera
2019-05-27, 18:35
Medlem
Även om AfS består av ca tre personer så är det ändå det största partiet till höger om SD dvs vid sidan av NMR. Så vem ska ni då annars rösta på?
Citera
2019-05-27, 18:36
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Frågan är dock varför gammelmedia skulle ge något egentligt utrymme åt åsikter som som går på tvärs mot den egna agendan. Man kommer inte göra om misstaget man gjort med SD. Det utrymme AfS fick i gammelmedia i samband med senaste riksdagsvalet verkar från mediernas sida dessutom mest ha handlat om ett försök att splittra SD-väljarna. Ska AfS nå ut med något där kommer det att krävas skandaler, och jag vet inte vad det skulle vara för ett parti som AfS.

Det AfS kan göra är att synas på sociala medier och i alternativmedia, nätverka, bygga en stadig grund av aktivister och anhängare, attrahera rätt människor till ledande positioner, skaffa sig rika sponsorer, och hoppas på en samhällsutveckling som hjälper deras sak.

Visst, men skulle man slå tidigare valda partierna FI och PP i röstandelar tror jag man hade varit illa tvugna. Största småpartiet är ingenting man helt kan sopa under mattan. Tänker jag i alla fall. Att man helt skulle försöka tysta ner är inte sannolikt. Partiet fick utrymme i både SVT och Expressen när det startades.
Citera
2019-05-27, 19:23
Medlem
Skönt med ett parti som verkligen sätter Djurens Parti på sin plats.
Citera
2019-05-27, 19:53
Medlem
Ser ut att gå mot 0,5%. Bättre än riksdagsvalet om det står sig, men ändock ännu ett valfiasko. Hade jag varit AfS:are hade jag krävt Kasselstrands avgång då han ej levt upp till förväntningarna. Afs hade kunnat bli ett vettigt alternativ till SD på åtminstone ett par procent vid det här laget om man hade spelat sina kort rätt, men strategiska felbeslut och en svag och okarismatisk partiledare har istället gjort dem till ett hopplöst och meningslöst parti som det är tveksamt om de överlever till nästa val.
Citera
2019-05-27, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ser ut att gå mot 0,5%. Bättre än riksdagsvalet om det står sig, men ändock ännu ett valfiasko. Hade jag varit AfS:are hade jag krävt Kasselstrands avgång då han ej levt upp till förväntningarna. Afs hade kunnat bli ett vettigt alternativ till SD på åtminstone ett par procent vid det här laget om man hade spelat sina kort rätt, men strategiska felbeslut och en svag och okarismatisk partiledare har istället gjort dem till ett hopplöst och meningslöst parti som det är tveksamt om de överlever till nästa val.

Nej sluta nu för i helvete. Kvittar om det så är Jesus som leder Afs, det handlar om politiken och om att svensken fortfarande föredrar att gå under framför att vara obekvämt hatisk mot våra explosiva nysvenskar. Vi ska inte vara så där typiskt nationella och ta avstånd ifrån varandra och speciellt inte av Kasslern, han har kämpat som den jävla maskin han är. Ansvaret ligger helt och hållet på SVENSKEN.
Citera
2019-05-27, 20:03
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Fast det är inte Kasselstrands fel att svenska folket är efterblivna. I sinom tid kommer Gustav bli den gigant han faktiskt är.
Citera
2019-05-27, 20:03
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:

Har du tullat på benzon? Vilka rimliga förväntningar är det som har cirkulerat?
Citera
2019-05-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Nej sluta nu för i helvete. Kvittar om det så är Jesus som leder Afs, det handlar om politiken och om att svensken fortfarande föredrar att gå under framför att vara obekvämt hatisk mot våra explosiva nysvenskar. Vi ska inte vara så där typiskt nationella och ta avstånd ifrån varandra och speciellt inte av Kasslern, han har kämpat som den jävla maskin han är. Ansvaret ligger helt och hållet på SVENSKEN.

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Fast det är inte Kasselstrands fel att svenska folket är efterblivna. I sinom tid kommer Gustav bli den gigant han faktiskt är.

Förstår inte riktigt dessa reservationslösa hyllningar till Kasselstrand. Vad är det som är så fantastiskt med honom?

Jag var positiv till AFS i början då jag också önskat ett alternativ till SD, men vartefter upptäckte jag att partiet utvecklades mer till ett oseriöst clownparti. Man approachade partiet på helt fel sätt, och främst ligger skulden för detta på Kasselstrand. I mina ögon framstår han som en extrem och gapig stolle.

Man hade inte behövt välja den approachen av partiet. Ta t.ex. Mikael Jansson, en politiker jag gillar skarpt. Han är mer lugn och resonlig och står egentligen för samma sakpolitik, men kan framföra den utan att låta extrem. En sån som Mikael Jansson hade jag lätt kunna rösta på. Dock inte Kasselstrand, som med sina eviga överdrifter och hyperboler förbrukat nästan hela sitt förtroendekapital.
Citera
2019-05-27, 20:25
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Nej det gör det inte. Med SD runt 20% finns det absolut de som vill gå hårdare fram. Men afs har begått massa misstag vilket jag påpekat innan. Man ville vara national front alla frankrike men hade inte vett på att kalla sig just Nationella Fronten och signalera att man var just ett systerparti. Man väntade för länge med att bilda ett parti. Man passade inte på medans man var ett ungdomsförbund utan vväntade på att bebisarna skall gå klart skolan.
Man borde kanske inse att kasselstrand inte är det begåvade dragplåstret man tror. Alla jag möter ser ju att det är en liten kille som tror han är förmer än andra. lycka till med den attityden.
Citera
2019-05-27, 20:27
Bannlyst
Citat:
Förstår inte riktigt dessa reservationslösa hyllningar till Kasselstrand. Vad är det som är så fantastiskt med honom?

Jag var positiv till AFS i början då jag också önskat ett alternativ till SD, men vartefter upptäckte jag att partiet utvecklades mer till ett oseriöst clownparti. Man approachade partiet på helt fel sätt, och främst ligger skulden för detta på Kasselstrand. I mina ögon framstår han som en extrem och gapig stolle.

Man hade inte behövt välja den approachen av partiet. Ta t.ex. Mikael Jansson, en politiker jag gillar skarpt. Han är mer lugn och resonlig och står egentligen för samma sakpolitik, men kan framföra den utan att låta extrem. En sån som Mikael Jansson hade jag lätt kunna rösta på. Dock inte Kasselstrand, som med sina eviga överdrifter och hyperboler förbrukat nästan hela sitt förtroendekapital.

Vet inte vad det är för fel på människor i den (svenska) nationella rörelsen, men så fort deras företrädare avviker det minsta från vad man själv tycker tar man avstånd. Vad har det lett till? 100 olika partier och organisationer som sedan har lagt ner för att de har sagt något som inte precis varenda en i gruppen har kunnat gå med på.

Du kan ta Mikael Jansson och ge honom anabola och han kommer fortfarande inte att få svenska folket att förstå att det är extremismen som behövs för att rädda landet. Det enda du kommer vinna på att byta ut Kasselstrand är att du imorgon har Afs 2, 3 och 4. Trams

Om alla jävla rasister i det här landet kunde ha suttit ner i båten från dag 1 kanske vi kunde ha en gruppering/organisation/parti som det faktiskt talades om mer än av de som precis har lämnat sitt senaste parti för att dess ledare tyckte att mellanmjölk smakar bättre än lättmjölk.
Senast redigerad av MuslimsktSverige 2019-05-27 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in