2017-01-11, 14:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den gnällande och klagande Fnissturken.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Skaraborg2, du är verkligen skicklig på att skapa trådsanningar! Alltför ofta händer det att någon framför en tydlig spekulation och du tar det omedelbart för sanning och börjar mala på som att spekulationen är fakta och lurar därigenom andra och till slut tror hela tråden på något som inte stämmer.

Det finns bara, såvitt allmänt känt, en enda person i tråden som läst förundersökningsprotokollet och det är användaren castafjodor. Frågor riktas lämpligen till denne.

Det var ett förfärligt gnällande och klagande på dig! Du har verkligen en otrevlig ton.

Jag har inte tagit den här uppgiften för sanning och det var därför som jag frågade tjej7h om h*n själv hade läst polisutredningen.

Det var också därför som jag skrev förkortningen "i s f". Om den här uppgiften ev. skulle stämma så visar det i s f på ett ännu mera enormt hat gentemot RD än vad som var känt sedan tidigare.

Skulle den uppgiften vara felaktig så var mordet på RD ändå inte något "vanligt" mord.
Citera
2017-01-11, 15:32
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
Att han knivhöggs efter likstelheten inträtt borde han som läst förundersökningen kunna bekräfta, det kan han inte missat att se. Mördaren gick tillbaka tidigt på morgon dagen efter

Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken

Det finns bara, såvitt allmänt känt, en enda person i tråden som läst förundersökningsprotokollet och det är användaren castafjodor. Frågor riktas lämpligen till denne.

Fast jag tycker inte det är rimligt att begära att en person som avlagt ett sekretesslöfte för att läsa utredningen ska svara på frågor eller sprida uppgifter om innehållet.
Citera
2017-01-12, 00:34
Medlem
Nej jag har inte läst förundersökningen men den här uppgiften är nog till viss del känd bland viskaforsare, familjen bl a har ju fått obduktionsresultatt. Men jag fick uppgiften av en av poliserna som var med så den stämmer
Citera
2017-01-12, 02:13
Medlem
När jag kom med här skrev jag om detta och att det var märkligt att ingen nämnt detta tidigare. Skrev också PM till dig Skaraborg i maj och namngav polisen som berättat. Ingen, vars namn dykt upp vad jag sett, i medier från den tiden, men i BT,s pod kom namnet upp.
Citera
2017-01-12, 02:43
Medlem
hur vet vi att någon läst förundersökning? Det som släppts här från den, är isf felaktigheter, bl a att Reijo bodde i Rydboholm, och mordplatsen var fel, vittnen som sett I vid Tempo, det var inte den affären utan på den tiden fanns flera o vittnen såg dem vid sk Gamleboden. Nu gör jag som fnissturken menade, låter det här bero. Vi lär aldrig få reda på så mycket mer än vad som redan är känt. Ha gott alla
Citera
2017-01-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Jag hörde med att hugga det ska ha fortsatta flera timmar senare, det hörde jag från den jag pratade med.

Här är iaf en som hört om det
Citera
2017-01-12, 15:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många PM.

Citat:
När jag kom med här skrev jag om detta och att det var märkligt att ingen nämnt detta tidigare. Skrev också PM till dig Skaraborg i maj och namngav polisen som berättat. Ingen, vars namn dykt upp vad jag sett, i medier från den tiden, men i BT,s pod kom namnet upp.

Tyvärr har jag glömt det. Får så mycket PM och slänger därför många ganska snabbt.
Citera
2017-01-12, 16:41
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Här är iaf en som hört om det
Men inget bekräftat, men det är av en skolkamrat till Reijo jag hört det i alla fall.
Citera
2017-01-13, 16:12
Medlem
Glorkass avatar
Om det skulle ha stämt att GM återvände för att fortsätta hugga så skulle detta DEFINITIVT funnits med i pressartiklar eller i pod-dokumentären. Det vore ett mycket ovanligt förfarande som torde göra mordet helt unikt. Att pressen, som tagit med många detaljer, skulle ha undvikt att sätta den här smaskiga och ovanligt grymma rubriken är nästan uteslutet.

Det folk tisslat och tasslat om i en liten småstad gäller inte som bevis, det är vanligt att rykten förstärks.

Alltså: visa dokumentation eller glöm.
Citera
2017-01-18, 18:54
Medlem
Det fanns avvärjningsskador över hela kroppen, och allt anges som hugg, även rispor, skärsår och ytliga sticksår. som nämnts i denna tråd. R har förstås försökt komma undan, och då är det inte så lätt att få in dödliga hugg, kanske kom R ett hundratal meter, till mordplatsen, där I sen högg tills han var säker på att R var död.
Ett par dagar tidigare hemma hos R hade I gett R ett slag så han fick en blåtira, och sen rusade I ut ursinnig och smällde igen dörren, som han aldrig gjort tidigare. Då tror jag R:s öde förseglades.
Sen planerade han mordet.
Det bestialiska anser jag vara att han faktiskt genomförde mordet på en gammal oskyldig kompis, inte själva sättet. I tålde inte att han blev lämnad, men R:s nya kompisar hade nog sagt "ta inte med bögen", och R ville inte träffa honom mer heller. Hade I varit riktigt kär i R, så hade han nog gett sig på sin rival. Våra fängelser är fulla av män/kvinnor som mördat när de blivit lämnade, eller om partnern hotat lämna dem.

finns det ingen som har kort på unge I, för det har tagits bort, som var inlagt förut.
Citera
2017-01-20, 17:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blåtiran.

Citat:
Ursprungligen postat av gasoltub
Det fanns avvärjningsskador över hela kroppen, och allt anges som hugg, även rispor, skärsår och ytliga sticksår. som nämnts i denna tråd. R har förstås försökt komma undan, och då är det inte så lätt att få in dödliga hugg, kanske kom R ett hundratal meter, till mordplatsen, där I sen högg tills han var säker på att R var död.
Ett par dagar tidigare hemma hos R hade I gett R ett slag så han fick en blåtira, och sen rusade I ut ursinnig och smällde igen dörren, som han aldrig gjort tidigare. Då tror jag R:s öde förseglades.
Sen planerade han mordet.
Det bestialiska anser jag vara att han faktiskt genomförde mordet på en gammal oskyldig kompis, inte själva sättet. I tålde inte att han blev lämnad, men R:s nya kompisar hade nog sagt "ta inte med bögen", och R ville inte träffa honom mer heller. Hade I varit riktigt kär i R, så hade han nog gett sig på sin rival. Våra fängelser är fulla av män/kvinnor som mördat när de blivit lämnade, eller om partnern hotat lämna dem.

finns det ingen som har kort på unge I, för det har tagits bort, som var inlagt förut.

Detta med att Reijo erhöll en blåtira har jag läst om förut.

Kan mycket väl ha varit att vid det tillfället bestämde sig I för att mörda Reijo - därför att I inte tålde inte att bli "övergiven".

Jag tror att I var förälskad i Reijo och blev därför mycket svartsjuk över "sveket".
Citera
2017-01-20, 19:18
Medlem
R170s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta med att Reijo erhöll en blåtira har jag läst om förut.
Blåtiran fick han vintern -76 medans han bodde hos grannen när föräldrarna var på semester (enligt BT podden AVSNITT 3)
http://www.bt.se/boras/avsnitt-3-polisens-misstanke-reijos-baste-van-en-mordare/
Senast redigerad av R170 2017-01-20 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in