Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Fountain House firar CL:s födelsedag,.
Alla ser glada ut. Reijo fick aldrig fira någon födelsedag efter 14 års ålder. Tänker födelsebarnet på bilden någonsin på den här händelsen? H*n kom ju aldrig att bli mera än en MGM.
Jag har ju varit engagerad i detta fall. För någon vecka sedan kollade jag upp alla artiklar jag har i fallet. Flera artiklar berättar ungefär ungefär samma sak. Och någon gång har bostadsområdet Skansen nämnts. I en av artiklarna nämndes Skansen. Reijo och den misstänkte mördaren ska enligt artikeln har stannat till vid korset. Det var en fyrvägskorsning i bostadsområdet. När jag växte upp där sa vi alltid korset. Alla på Skansen visste vad korset var.
Artikeln berättar vidare att ytterligare två killar, som var några år äldre än Reijo och den och den misstänkte, stod och pratade med med Reijo och den misstänkte. De två äldre killarna åkte sedan iväg på sina mopeder och Reijo och den misstänkte cyklade sedan vidare.
Jag var ju sju år när mordet skedde, men kunde kunde läsa hjälpligt. Jag minns än idag framsidan på Boråstidningen. En av de äldre mopedkillarna hade minst sagt ett väldigt vanligt namn förstod jag av artikeln.
Och då kom jag på att jag flera år senare jobbade med en man som var minst tio år äldre än mig och funderade då om det kanske var han med med det vanliga namnet och han hade samma för- och efternamn. Men det var ett så vanligt namn så det behöver inte vara min betydligt äldre kollega.
Till saken hör att jag växte upp cirka 500 meter fågelvägen från mordplatsen för Reijo Daag och cirka 500 meter från det soldattorp där postrånarna Johannes Nätt och Johannes Lööf bodde, fast i en annan riktning.