Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
En fantastisk teori som om den skulle visa sig vara sann hade skadat polisen för all framtid. Själv behöver jag mer belägg än en kommuns krishantering och ev. några anhörigas önskemål, för att tro att polisen hade varit beredd att tillfoga sig själva så stor skada så lättvindigt.
Egentligen inte så fantastisk. Polisen ska samarbeta med andra myndigheter. Jag klandrar dem inte om de hittade en alternativ väg mellan pest och kolera. Finns ingen risk att någon kommer upptäcka det. Vi kommer aldrig få veta. Olyckligt eftersom en kvinna som hittas strypt i hemmet, utan notis eller kommentar, kommer att skapa rykten.
Tror att skolan och kommunen haft att göra med en, kanske två, komplexa föräldrar som tog till alla medel för barnens hemundervisning. Brevet skall eu i tråden handla om indragen assistans och att Hanna hade fått en dödlig cancer. Det sistnämnda stämmer inte ens enligt polisen.
Det finns inte två sjuka hjärnor som dödar familjen pga indragen hemundervisning. De håller helt enkelt barnen kvar hemma om de är överens. Därför tror jag hellre att brevet var ett tomt hot men som inte fick effekt. Vilka som nu fick det men skola och kommun ligger bra till. Det tog nästan 3000 inlägg på FB innan uppgiften om brev och gemensam gärning uppkom så jag undrar också om brevet låg synligt.