Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
1. Tror inte någon har protesterat mot at den inleddes. Det som ifrågasätts är varför den inte avslutades när den borde."
Jag skrev utifrån dina retarderade åsikter:
"Klart att de anhöriga gärna vill veta, men det är inte skattebetalarnas problem. Samhällets resurser ska gå till allmänhetens intressen, inte till att stilla nyfikenheten hos enskilda medborgare eller utreda brott som redan löst sig själva."
Anledningen till dröjsmål är beskriven - andra mordutredningar gick före för att tidsaspekten att skriva krimteknikers protokoll är inte brådskande.
Citat:
2. Att det slösas resurser på andra håll också är ingen ursäkt. Den här tråden handlar om en död familj och dess utredning m.m. Här var ingen häktad.
Ska du diskutera besparing av skattepengar är du fel ute var sensmoralen av mitt svar. Därav svar om att häktningstider, rättegångar snarare är kostsamma än Bjärredärendet.
Citat:
3. Det finns andra fall än mord. Onödigt arbete på ett fall påverkar annan verksamhet direkt eller indirekt, då personalen kunde använts till annat.
När svarsanalyser inväntas så ägnar de sig givetvis åt annat.
Vilket var vad som skedde gällande krimtekniker - andra mordfall gick före sammanställning av protokoll.
Är du faktaresistent eller har du problem med läsförståelse?
Citat:
4. Varför skulle den återupptas? GM är lika döda om 3 eller 13 år.
Samma regler och lagar för alla mordutredningar. Förundersökningsledare behöver inte leka Nostradamus med andra ord.
Citat:
5. Varför? Tror du att offren märker någon skillnad?
Här är det samma idioti till argument som när du skrev:
"Hur hade du tänkt dig att tjejerna ska få reda på resultatet?"
Jag svarar ånyo:
"Brukar mordoffer få redan på resultatet oavsett om det går till åtal?"
Citat:
6. Om man ville behandla dem med respekt tvivlar jag på att bästa sättet är att dissekera deras liv och analysera vilken av deras föräldrar som var värst. Att låta dem vila i frid med vetskapen att deras mördare har gått samma väg som dem är mer respektfullt enligt mig."
Mordutredningar handlar om skuldfrågan och det handlar om upprättelse.
Skulle man resonera likt dig kan mordoffer bara grävas ner och det var inte värst noga.
Ja - det är av vikt för flickorna att deras mördare utreds via mordutredning - de har samma rättigheter som andra mordoffer.
Det är även av vikt att allt går lika till om Fu återupptas i framtiden. Det handlar om rättsäkerhet.