2019-05-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här är något annat ni glömt att att läsa och skriva på FB är mitt arbete f.n.

Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!

On Topic:
Jag tänker inte läsa alla inlägg från början igen för att hitta relevanta inlägg åt er. Jag vet vad jag minns. Det är ni som har glömt att Lena hade affärer med JH, ML och SD.

Efter eller i samband med affäreren med JH var troligtvis när hon fick lämna församlingen efter "kontreverser".

Om ni valt att glömma vissa uppgifter för att det inte passar er så är det inte mitt fel. Ni får korrigera ert eget misstag.
Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.
Oj då!

Kanske Du iaf kan ta fram Ditt eget inlägg där Du skriver att vi ingår i ett forsknings- och expermentsobjekt!

Jag har läst om tråden från början (kommit knappt till hälften) och inte sett det Du påstår!
Citera
2019-05-27, 08:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oj då!

Kanske Du iaf kan ta fram Ditt eget inlägg där Du skriver att vi ingår i ett forsknings- och expermentsobjekt!

Jag har läst om tråden från början (kommit knappt till hälften) och inte sett det Du påstår!

Haha där ser man. Jag vet att jag nämnt det i flera inlägg. Sök på mina inlägg och läs mina första.

Där bevisade du för mig att du inte minnst ett dugg av en del saker. Detsamma verkar gälla en del av dina medskribenter här.

Det fanns MÅNGA inlägg om att Lena påbörjade en affär med JH när han fortfarande var gift. Detsamma gäller ML.
Affären med SD är ju bevisad annars hade ni givetvis förnekat den också
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-27 kl. 09:32.
Citera
2019-05-27, 09:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket ansvar lägger du på den gifta mannen som avgett trohetslöfte till sin hustru med vilken han har 2 barn?

Det i sig är underordnat i ett mordfall som nu gäller här.

Men jag blir förvånad över ditt ensidiga moraliserade över LWs beteende men din förlåtande attityd över SDs beteende. Som du konsekvent blundar för.

Vilken förlåtande attityd mot SD? Jag tycker att båda har gjort fel. Till skillnad från en del andra i tråden som tycker att kvinnor som blir älskarinnor inte gör något fel alls.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-27 kl. 09:32.
Citera
2019-05-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och en till.
Visserligen inte om att det var just LW som berättade om det, liksom MV som inte heller anger just LW.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är några inlägg till (förutom Sherlock och nu Strof):

Läste du inlägget under mirdidjul66s

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

:

 Ursprungligen postat av mirdidjul66

Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

Citat:
När var det och vad kan hennes syfte med det ha varit?
Citera
2019-05-27, 09:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Så du medger alltså att du sprider "obevisade" uppgifter om LW bara att det görs om SD?

Skulle du säga att inlägg här är bevisade 100% även om det sägs vara av människor med insyn? Det är trots allt ett anonymt forum. Men eftersom uppgifter om SD tas som sanning förvånar det mig varför detsamma inte gäller dem som handlar om LW.
Citera
2019-05-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Låter det som att jag använder mig utav Holmes som källa i inlägget?

Jag får tacka för ditt informativa svar.
Citera
2019-05-27, 09:10
Medlem
Citat:
Haha där ser man. Jag vet att jag nämnt det i flera inlägg. Sök på mina inlägg och läs mina första.

Där bevisade du för mig att du inte minnst ett du. Detsamma verkar gälla en del av dina medskribenter här.

Det fanns MÅNGA inlägg om att Lena påbörjade en affär med JH när han fortfarande var gift. Detsamma gäller ML.
Affären med SD är ju bevisad annars hade ni givetvis förnekat den också
Du har skrivit att Du är psykolog och håller på med forskning. Inte någonstans har Du skrivit att tråden ingår i något forskningsförsök!
Hade Du gjort det tror jag att det hade varit många kommentarer från andra trådskrivare... som hade varit nyfikna.

I stället för att skriva med svarta bokstäver kan Du väl visa på Dina inlägg.
Citera
2019-05-27, 09:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ett hedersmord med svensk, kristen bakgrund vore ju onekligen av intresse.
Av de mer kända hedersmorden i Sverige är det väl bara det i Hällefors som var i kristen miljö:
Citat:
Följande hedersmord begångna i eller med anknytning till Sverige har blivit uppmärksammade i media:

1986 - Mordet på Ibrahim och Bafreen Fatah.
1994 - Mordet på Maryam i Hällefors.
1996 - Mordet på Sara Abed Ali.
1999 - Mordet på Pela Atroshi.
2002 - Mordet på Fadime Sahindal.
2005 - Mordet på Abbas Rezal.
2010 - Mordet på Jian Subhi Aret.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/684306-hedersmord-i-landskrona
Men det kan säkert finnas ett stort mörkertal här, och kristet motiverat våld mot kvinnor kanske är vanligare än man tror:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 09:16.
Citera
2019-05-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Men du, tror du inte att mördaren dödade för att han var ilsken just då och just där? Det kanske inte behövdes så mycket för att han skulle tappa besinningen.

Hm, ändå så tog det upp emot 5 min å få ihjäl henne.

Om han nu va så jävla arg borde det ha fortare, kan man tycka.
Citera
2019-05-27, 09:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jesus var en klok människa som lärde ut att man inte ska döma. Det blir väl straff på sånt?

Jesus lärde även ut att kvinnor som Lena inte skulle ha lusta till sin grannes make/hustru. Att man inte ska vara otrogen eller vara tredje part i en otrohet, det vill säga att som LW bli tillsammans med äkta makarna och familjefäderna JH, ML och SD.

Medinsyn eller någon annan (d.v.s. en skribent) skrev också att det fanns fler män hon hade relationer med som vi inte ens visate om i tråden.
Citera
2019-05-27, 09:24
Medlem
Citat:
Vilken förlåtande attityd mot SD. Jag tycker att båda har gjort fel. Till skillnad från en del andra i tråden som tycker att kvinnor som blir älskarinnor inte gör något fel alls.
Vem/vilka i tråden har skrivit att "älskarinnor inte gör något fel alls"?
Citera
2019-05-27, 09:26
Medlem
Citat:
Det är ni som visat era sunkiga värderingar när ni hoppar på skribenter som har normala åsikter som att man inte leker med människors känslor. Inte har affärer med män, gör deras hustrur och oskyldiga barn illa.

Hur du kan hoppa på människor som reagerar på Lenas beteende att göra vuxna och barn illa genom att nästla in sig i deras familj. Det är dih det är något fel på, tyvärr.

Det är som om en del försöker skydda LWs moral, men det tåget har
redan gått, hon har ju själv visat hur usel den va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in