2019-05-26, 23:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Marcus Oscarsson på TV4 pratar om "den gröna vågen".
Miljöpartiet tappade hälften av sina mandat.
Är han full eller?
Citera
2019-05-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
På val.se kan man se exakt antal röster på varje parti och en total på alla räknade röster.

4,033% nu.

Då borde det uppdateras till 4.0% i SvT nu
Citera
2019-05-26, 23:45
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kollade ett valdistrikt där en majoritet av nysvenskar bor i min stad - där var S rösterna väsentligt högre än i samtliga andra - slump? Knappast.

Glädjande var SD näst högst i nästan samtliga restrerande, skillde inte mycket till ledande S heller.

I det stora hela, de äldre sosse gamlingarna fortsätter att dra ner landet, tills afrika slusket blir de nya valboskapet.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I varje mening nämner de andra högerextremister - och både tex Jomshof och Karlsson låter det passera. Kalla dem landsförrädare, eller IS-beskyddare, kategoriskt. Så kanske de slutar.

Ja, de (SD) har lite gått på myten om sig själva och att de aldrig skall sjunka till lika låg nivå som sina politiska motståndare - men detta är fel strategi! Hat och fulspel fungerar, även på lång och kort sikt. SD måste bli mer aggressiva - vad faan tror de det var att kärnväljarna började rösta på dem för?!
Citera
Medlem
Amors avatar
SD:s dåliga siffror förklaras av sådant här https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/kommun/21/04/index.html

Valdeltagande i Hofors kommun 35%

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/kommun/01/80/index.html

Valdeltagande Stockholm kommun 56%
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sossarna fortsätter ned. Man sjönk senast från 23,7% till 23,6%. Jag är överraskad att M har gått så bra.

Någon sade övriga partier 1,2% men jag såg siffran 1,7% vilket ger AfS en liten chans att öka.

SD framställs fortfarande som valets "vinnare" men lite besviken är jag. Den enda glädjen för mig är att dom maktfullkomliga Sossarna sjunker.

Dom gick ut med SD politik.

Var glad över SD. Det kunde gå skit för SD.
Citera
Medlem
atts avatar
Hoppsan, nu sjönk SD en tiondel till 15,4 på val.se.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Man får gratulera Charlie Weimers att han nu får ta sin plats i parlamentet i besittning och driva frågorna om den svenska EU-avgiften och islamiseringen av Europa. Det var ju SD:s plan från början och den gick i lås. Surt dock att gränsen mellan ett mandat till går precis där mellan M:s 16,8% och SD:s 15,5%. Men det kan ju som sagt bli ett fjärde mandat till för SD beroende på Brexit. Man kan dock konstatera att de svenska kvinnorna svek igen och SD har inte lyckats minska gapet till S och M bland kvinnor.

Charlie Weimers gick med i Sverigedemokraterna på villkor att han fick en bra plats på EU-listan. Det är ju trevligt att bo i Bryssel och tjäna stora pengar.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Marcus Oscarsson på TV4 pratar om "den gröna vågen".
Miljöpartiet tappade hälften av sina mandat.
Är han full eller?

Det är en grön våg i Europa. Men man bör även säga att det är en nationalistisk våg också isådanafall, annars är man väldigt partisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sossarna fortsätter ned. Man sjönk senast från 23,7% till 23,6%. Jag är överraskad att M har gått så bra.

Någon sade övriga partier 1,2% men jag såg siffran 1,7% vilket ger AfS en liten chans att öka.

SD framställs fortfarande som valets "vinnare" men lite besviken är jag. Den enda glädjen för mig är att dom maktfullkomliga Sossarna sjunker.
Jag tror inte S är nöjda. Deras trend är ner.
SD har fått in stegrud och Weimers som jag tror kommer göra sig bra. Det i sig är en stor vinst. Och att äntligen bli av med Winberg. SD kan vara nöjda.
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Man får gratulera Charlie Weimers att han nu får ta sin plats i parlamentet i besittning och driva frågorna om den svenska EU-avgiften och islamiseringen av Europa. Det var ju SD:s plan från början och den gick i lås. Surt dock att gränsen mellan ett mandat till går precis där mellan M:s 16,8% och SD:s 15,5%. Men det kan ju som sagt bli ett fjärde mandat till för SD beroende på Brexit. Man kan dock konstatera att de svenska kvinnorna svek igen och SD har inte lyckats minska gapet till S och M bland kvinnor.

Som någon tidigare nämnde i tråden var det ett strategiskt felsteg att skylta lönnfete Peter Lundgren, när man med enkelhet hade kunnat välja Jessica Stegrud som första kandidat, en snygg och vältalig milf som hade tilltalat många fler kvinnliga väljare.
Citera
2019-05-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Allians för Sverige var väl tidigare namnet på Alliansen, mellan de fyra riksdagspartierna? något annat lär inte finnas så lär inte finnas någon osäkerhet kring var röster på AfS ska hamna heller. Eller har jag missat något nytt parti?

Fel.
Kolla själv https://data.val.se/val/ep2019/valsedlar/E/rike/valsedlar.html
Allians för Sverige är ett registrerat parti. Har inget med "Alliansen" att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in