2019-05-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer aldrig vänja mig vid att se Lill-Erik som en seriös korre.
Hah! Tänkte precis detsamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Jag var tvungen att googla, trodde jag såg i syne.

Vem är lill erik?
Citera
Medlem
genushexans avatar
Hur små blir såssarna? Helt säkert under 20%, men kan det bli under 15%? Under 10%??
Jag gissar att såväl moderaterna som centern, knske även SD-patrasket blir större än gangster-svetsarens parti!
Citera
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Nu är en röst på AfS lagd. Fanns valsedlar på plats och det var inget krångel i vallokalen. Hoppas på att AfS tar ett kliv fram och att SD går bra.
Tänker även försöka hinna med att kolla på rösträkningen vilken brukar vara solid ändå.

Ungefär var i landet röstade du? Där jag var fanns det inga AFS-valsedlar. Hade dock med mig egna som jag fått skickade till mig.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?

"alliansen"
Citera
2019-05-26, 20:37
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det är därför jag är för att vi skrotar public service.

Som amen i kyrkan!
Citera
2019-05-26, 20:38
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ok, tack! Kan man säga, på en höft, att 5% motsvarar 1 mandat då, eller är jag ute och cyklar nu?
Både ja och nej.
Sverige har 20 mandat det blir 5% per mandat. Men enligt riksdagen.se måste ett parti ha minst 4% för att komma in i EU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det beror på hur procenten fördelas hos de andra partierna och hur många som missar spärren och inte får några mandat alls. Men 15% betyder säkerligen 3 mandat.
Vi har 20 mandat, Sverige.
5% = 1 mandat.
Sen åker något parti ut och några partier kommer inte in så känns som 18-19% räcker för fyra mandat.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag var tvungen att googla, trodde jag såg i syne.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ok, tack! Kan man säga, på en höft, att 5% motsvarar 1 mandat då, eller är jag ute och cyklar nu?
de

Lite förenklat ja då Sverige har 20 eller 21 mandat, kommer inte ihåg exakt. Men det beror ju som sagt på hur det fördelas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?
Jag tror det blir ungefär samma resultat som valet. SD har väl fått borthyvlat ett par procent i valfusk som vanligt och får 16-17%. Svetsaren drar in 27-28% iaf.
Citera
2019-05-26, 20:39
Medlem
Amazon-mannens avatar
Dags för Soya Post att sätta sig i ziggis-mercan och styra hem mot husvagnen
Citera
2019-05-26, 20:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Ungefär var i landet röstade du? Där jag var fanns det inga AFS-valsedlar. Hade dock med mig egna som jag fått skickade till mig.
Bra gjort! Känns trots allt aningen mer seriöst med förtryckt valsedel än ett halvskakigt "Alternativ för Sverige" ditrafsat med usel penna. Jag själv röstade i Stockholm, och här fanns en prydlig bunt AfS-sedlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in