Hur små blir såssarna? Helt säkert under 20%, men kan det bli under 15%? Under 10%??
Jag gissar att såväl moderaterna som centern, knske även SD-patrasket blir större än gangster-svetsarens parti!
Nu är en röst på AfS lagd. Fanns valsedlar på plats och det var inget krångel i vallokalen. Hoppas på att AfS tar ett kliv fram och att SD går bra.
Tänker även försöka hinna med att kolla på rösträkningen vilken brukar vara solid ändå.
Ungefär var i landet röstade du? Där jag var fanns det inga AFS-valsedlar. Hade dock med mig egna som jag fått skickade till mig.
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?
Det beror på hur procenten fördelas hos de andra partierna och hur många som missar spärren och inte får några mandat alls. Men 15% betyder säkerligen 3 mandat.
Vi har 20 mandat, Sverige.
5% = 1 mandat.
Sen åker något parti ut och några partier kommer inte in så känns som 18-19% räcker för fyra mandat.
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?
Jag tror det blir ungefär samma resultat som valet. SD har väl fått borthyvlat ett par procent i valfusk som vanligt och får 16-17%. Svetsaren drar in 27-28% iaf.
Ungefär var i landet röstade du? Där jag var fanns det inga AFS-valsedlar. Hade dock med mig egna som jag fått skickade till mig.
Bra gjort! Känns trots allt aningen mer seriöst med förtryckt valsedel än ett halvskakigt "Alternativ för Sverige" ditrafsat med usel penna. Jag själv röstade i Stockholm, och här fanns en prydlig bunt AfS-sedlar.