2019-05-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer aldrig vänja mig vid att se Lill-Erik som en seriös korre.
Jag var tvungen att googla, trodde jag såg i syne.
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
'Och där sitter alltså SD..' Buuhu
(grinar Camilla)
Kan dom inte dölja sina personliga tyckande bättre?!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, hur menar du då? Om ex. SD får 15% hur många mandat representerar dessa % då?

Det beror på hur procenten fördelas hos de andra partierna och hur många som missar spärren och inte får några mandat alls. Men 15% betyder säkerligen 3 mandat.
Citera
Medlem
Var 4 stycken i min vallokal när jag kom dit, frågade hur det sett ut och var tydligen ganska bra tryck för ovanlighetens skull. Bor tyvärr i ett riktigt sossehål så högt deltagande här är inte positivt.
Senast redigerad av Kyozoku 2019-05-26 kl. 20:35.
Citera
2019-05-26, 20:34
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Nu fick vänsterextremisten Malin Björk (V) ännu mera tid i TV-rutan. Helvete vilken floskelmaskin - sparka på SD och V är det enda som står för demokrati och godhet. Jobbig och rätt obehaglig människa.

Men nu är Peter "Nalle" Lundgren (SD) i rutan!

Kör hon fortfarande på att SD vill avrätta alla bögar och flator?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Lyssnar på SR och Reinfeldt blir intervjuad. Han vill inte "ta på sig politik-kavajen" och recensera svensk politik på frågan om han har något självkritik inom invandringspolitiken. Jävla feg råtta han är.
Citera
Medlem
genushexans avatar
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Varför filmades det inte från SD:s valvaka?

Det är SVT. Dom hatar SD.
Citera
Medlem
Det är alltid en lika absurd upplevelse att åse skattefinansierade och oberoende SVT bedriva valvaka. Tror inte det hade blivit någon större skillnad om man gett MP eller V motsvarande uppdrag.
Citera
2019-05-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Stämningen på topp! Snart, snart kommer siffrorna in, och det kommer att bli en fullständig katastrof för Svetsaren och såssarna. Alliansen kommer att krossa allt motstånd. Detta är självfallet viktigt inte bara för EU-parlamentets viktiga lagstiftningsarbete, utan också som en stark markering att det svenska folket inte längre tolererar gangster-svetsarens odemokratiska vanstyre av landet. Kan det t.o.m. ge en startsignal till folkliga protester som kan tvinga bord Löven från Rosenbad? Ett svenskt Majdan?
Alliansen? Vad är det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är SVT. Dom hatar SD.
Det är därför jag är för att vi skrotar public service.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det beror på hur procenten fördelas hos de andra partierna och hur många som missar spärren och inte får några mandat alls. Men 15% betyder säkerligen 3 mandat.

Ok, tack! Kan man säga, på en höft, att 5% motsvarar 1 mandat då, eller är jag ute och cyklar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in