2019-05-26, 13:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Till dej son jag citerat:
Lustigt, jag tänkte likadant. Har aldrig röstat på en person utan bara på partiet, men efter allt trams i media om Peter Lundgren så kryssade jag honom på min valsedel.
Roligt om många fler gör likadant.

Allmänt:
När kan man börja se resultat? Är det när vallokalerna har klappat igen eller börjar räknandet redan nu?

Faktiska resultat kommer för hela EU efter 22:00 ikväll då de sista vallokalerna stängt. Även om vissa länder redan har röstat är det inte tillåtet att presentera några resultat innan dess.

Själva rösträkningen lär väl dock påbörjas tidigare även här i Sverige.
Citera
2019-05-26, 13:58
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Bögar som Tony Irving skulle och kommer inte klara sig en dag i det multikulturella paradiset, ändå är det de som välkomnar det mest av alla. Blir så trött

Hur gör man om det är så förtretligt att de har tagit bort valsedlarna på det enda sanna alternativet Afs?

Då tar du en blank valsedel och skriver Alternativ för sverige på den, det är viktigt att du skriver ut hela namnet och inte bara förkortningen för att den ska vara godkänd.
Citera
2019-05-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ska strax ge mig iväg och rösta. Tänkte passa på att rösta extremt mycket högerextremt men samtidigt extremt förnuftigt. Det blir då AfS.

Du menar att kasta bort sin röst är extremt förnuftigt?

Den var ny. Den har man inte hört förut.
Citera
2019-05-26, 13:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Eftersom tex SD:are och AfS:are vill Sverige väl så utgår jag ifrån att de i hög grad anmäler sig som röstmottagare.

Grejen blir ju att det mest är kommunfolk och sådana de känner som kommer sitta där. Visst du kan anmäla dig men det kommer förmodligen bli att tack för visat intresse men vi har redan folk så det blir över. Det är sådana som arbetat inom kommunerna som får dessa uppdrag och de är inte sällan extremt till vänster.

https://www.val.se/om-oss/valadministrationen/arbeta-som-rostmottagare.html
Citera
2019-05-26, 14:01
Medlem
Ratis avatar
Förhoppningsvis kan man följa spektaklet på SVT play?
Citera
2019-05-26, 14:01
Medlem
Partiet Vändpunkt 1,14%
Direktdemokraterna 1,02%
Basinkomstpartiet 0,12%
Citera
2019-05-26, 14:02
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Du kan följa SVT:s valvaka på nedanstående länk, den startar 20.00 ikväll

https://www.svtplay.se/video/22094854/eu-val-2019-valvaka

TV4 sänder också en valvaka som kan ses på nedanstående länk
https://www.tv4play.se/program/valvaka
Senast redigerad av v50 2019-05-26 kl. 14:05.
Citera
2019-05-26, 14:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Grejen blir ju att det mest är kommunfolk och sådana de känner som kommer sitta där. Visst du kan anmäla dig men det kommer förmodligen bli att tack för visat intresse men vi har redan folk så det blir över. Det är sådana som arbetat inom kommunerna som får dessa uppdrag och de är inte sällan extremt till vänster.

https://www.val.se/om-oss/valadministrationen/arbeta-som-rostmottagare.html

Varken Merwinna eller Grisbrottaren här på FB känns särskilt vänsterextrema. Inte heller de två SD:are jag är bekant med som brukar hjälpa till kan räknas dit.

Trams. Anmäl er om ni vill hjälpa till.
Citera
2019-05-26, 14:03
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Valvakan (om det är den du menar) börjar kl 2000 ikväll:
https://www.svtplay.se/video/22094854/eu-val-2019-valvaka
Citera
2019-05-26, 14:04
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Alla nya partier måste börja någonstans. Gillar man AfS är detta ett ypperligt tillfälle att rösta på dem. Kan ge effekt inför kommande riksdagsval. Politik är ett långt spel, glöm inte det.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag skulle rekommendera alla som förtidsröstat att även gå och rösta imorgon. Jag litar inte en sekund på förtidsrösterna längre. För många konstiga avarter som skett, och med tanke på alla rapporter om saknade plomberingar finns det ingen anledning att skänka dem tillit. Vi vet hur det ser ut där ute. Inte en chans att de har någon som helst respekt för valsystemet, och att fuska med förtidsröster är alldeles för enkelt. Det är bara att öppna förtidskuvertet och byta ut valsedlarna fritt. Det finns ingen bevakning där.
Skulle heller inte lita på förtidsröstning, alldeles för mycket tid för bedragare att på något sätt manipulera röstsedlar.
Citera
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Att rösta på det absolut bästa alternativet och det enda alternativet som kan göra verklig skillnad kan aldrig vara bortkastat min vän. AfS är det enda partiet som vill befria oss från EU:s bojor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in