2019-05-26, 20:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Kan du länka till dessa trovärdiga skribenter och deras inlägg, för jag minns endast en som kommit med dylik info.
Och nej, jag kommer inte läsa om tråden då jag följt den från start

Sök själv. Det är du som har glömt bort vad som skrivits. Varför ska jag läsa om allt igen för att hitta inlägg som ni säkert ändå kommer avfärda eftersom de inte passar med den bild ni målat upp om fallet och Lena.

Ni kommer hitta ursäkter in absurdum och kräva bevis och belägg. Som det gjordes idag med inlägget om att JH och LW reste till UK år 2013.
Ni kom på att det MÅSTE ha varit så att han redan låg i skilsmässa när resan gjordes.

Ni avfärdar direkt att hon haft någon affär med en annan gift man än SD. Hade inte affären med SD varit bevisad så hade ni förnekat den också. Det är jag säker på.

Hade det funnits objektivitet och vija att veta sanningen hade ni inte glömt inläggen om LW från första början och inte valt att bara komma ihåg uppgifterna om SD.

Nu är valet slut och då ska jag ut.
Citera
2019-05-26, 20:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har mina teorier men då haglar det mer påhopp på mig så jag låter bli att framföra dessa varför hon valde/hamnade i/skapade komplicerade relationer.
Men du framför dem som fakta.
Citat:
Lena Wesström har haft relationer med tre gifta män. ML, JH och SD.
Varför skriver du inte att du tror att det är så eftersom det är dina fantasier och inte några fakta. Jag har aldrig skrivit att hon inte har haft dessa relationer. Jag har skrivit att det inte finns några belägg för att hon skulle ha haft det. Läs innantill.
Citat:
Jag kommer fortsätta skriva de här uppgifterna från skribenter med insyn enbart på grund av att ni hoppar på mig och mina åsikter.
Du känner dig påhoppad och därför tänker du fortsätta att beskriva negativa rykten om LW som riktiga fakta.
Vad tycker du som gärna kallar dig själv "psykolog" om din egen reaktion?
Citera
2019-05-26, 20:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Men du framför dem som fakta.
Varför skriver du inte att du tror att det är så eftersom det är dina fantasier och inte några fakta. Jag har aldrig skrivit att hon inte har haft dessa relationer. Jag har skrivit att det inte finns några belägg för att hon skulle ha haft det. Läs innantill.
Du känner dig påhoppad och därför tänker du fortsätta att beskriva negativa rykten om LW som riktiga fakta.
Vad tycker du som gärna kallar dig själv "psykolog" om din egen reaktion?

Det är inga negativa rykten utan uppgifter från tråden, loggar etc. om både SD och LW.
Du kallar dock aldrig uppgifterna om SD för fantasier och falska rykten. Mycket intressant.

Ja, i morgon fortsätter jag skriva om Lena Wesströms affärer med gifta män och om hennes moderskap. Hur hon lämnade sjukt barn en natt för att geocacha. Hur hon voltade med bilen med barnen inuti för att hon skulle titta på mobilen med mera.

Jag kanske också skriver om hur en annan man var våldsam och polis blev tillkallad till Lenas hem ungefär två gånger. Denna unga man är statistiskt sätt också sannolik som mördare med mera.

Vi får se. Det beror på vilket humör jag är i imorgon bitti efter jag läst alla påhopp som skrivits här under kvällen och natten.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 20:30.
Citera
2019-05-26, 20:29
Medlem
landbandys avatar
Det som är viktigt att komma ihåg rent moraliskt i detta land är att man INTE får döda någon , hur den än har betett sig !
Citera
2019-05-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .

Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .

Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,

och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )

Och detta var då Lenas fel , enligt honom , eftersom hon inte hållit tyst om saken !

Inte nog med det så hade Lena gått vidare med en ny förälskelse på gång , så man kan säga att medans SD blev sänkt till botten så flög Lena upp på högsta punkt.

Allt detta gjorde honom så utom sig , att bli satt på plats utav både fru och älskarinna samtidigt , så det enda han i det läget kunde göra då , var enligt honom :

”att försöka dra tillbaka videobandet ”, bildligt talat ; och ”sudda ut ” orsaken till problemet som uppstått = Lena , och försöka få tillbaka sin frus förtroende och kärlek .

Det är vad jag tror . Min spekulation självklart .

Sen att Lena inte var sedd med goda ögon utav ett antal andra människor hjälpte liksom till att försvara handlingen inombords , kan jag tro .

Som att han ansåg sig ha räddat planeten från en besvärlig människa .
Så sorgligt detta , att ta lagen i egna händer som leder till dödsfall ....suck .

Vem/vad är källa till uppgiften att LW skulle ha berättat för HD att hon hade ihop
det med hennes man?
Kan det anses styrkt att hon har berättat det?
Citera
2019-05-26, 21:30
Medlem
Jag saknar Lena . Hon var en trevlig person och aldrig elak som vännina .
Citera
2019-05-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du vet ju inte orsaken till skilsmässan, så kom inte med så många pekpinnar om moral. Du vet heller inte om det var pga den relationen som LW ”kastades” ut ur församlingen, blev hon ens utkastad..?
Nu skriver du som att det är fakta, det du påstår. Ta det lite lugnt där bakom ditt tangentbord och skapa inte fler trådsanningar tack!

"Utkastningen" tvivlar jag på. Möjligen bytte hon kyrka när Betel gick ihop med flera andra och blev Equmenia. Det är väl vad som stått i tråden?
Citera
2019-05-26, 22:02
Medlem
Honan6s avatar
Vi får se om något händer imorgon kl 11. Då kanske det blir andra diskussioner än LW:s förmodade förhållanden och Rosamund kan lugna sig lite. Jag kan inte riktigt förstå hur/varför hen känner sig så påhoppad. Jag upplever hen ha något underliggande agg till LW - ungefär som M*ll*n som inte var färdig med sina hatkänslor mot LW. Det blev väldigt tydligt när hon hängde ut LW och barnen i sin blogg i juli -18.
Citera
2019-05-26, 22:19
Medlem
Citat:
Det är 6 månaders betänketid när det finns barn ja. Det är knappast läge för en älskarinna att komma in och förstöra ännu mer för familjen.
Hade det inte varit för älskarinnan kanske familjen hade lappat ihop det under dessa 6 månader och återtagit skilsmässoansökan.

Det finns inga ursäkter, inte ens OM skilsmässoansölan redan var skickad.
Moraliskt förkastligt av er tycker jag att försvara män och kvinnor som splittrar familjer.

Det är inte klokt vilken låg moral det verkar vara i den här tråden när ni anser det vara okej att leka med oskyldigas känslor och förstöra deras liv. Bland dessa finns flera barn.

Vilket ansvar lägger du på den gifta mannen som avgett trohetslöfte till sin hustru med vilken han har 2 barn?

Det i sig är underordnat i ett mordfall som nu gäller här.

Men jag blir förvånad över ditt ensidiga moraliserade över LWs beteende men din förlåtande attityd över SDs beteende. Som du konsekvent blundar för.
Citera
2019-05-26, 22:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Att hon ska kolla upp samtliga i LW:s närhet och släppa fokuseringen på SD..

Vad får dig att tro att hon inte har gjort det, kollat upp alla i LW:s närhet?
Citera
2019-05-26, 22:47
Medlem
Uppgiften om att LW berättat för HD
om otrohetsaffären med SD, kommer
från ett inlägg av @Sh.Holmes från
den 23/1.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vem/vad är källa till uppgiften att LW skulle ha berättat för HD att hon hade ihop
det med hennes man?
Kan det anses styrkt att hon har berättat det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi vet ju att LW fikade med HD och berättade för henne om deras otrohetsaffär, HD trodde inte på LW enligt uppgift.
Men enligt andra uppgifter bla från Tinna så tyckte HD att det var skönt att han hade någon annan och inte var på henne hela tiden.

Min slutsats om HD som lät sig bedras i 6 års tid är.... hon är verkligen inte "högpresterande". Att sedan umgås flitigare med sin mordmisstänkte man än innan, som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av mordoffret tyder på att HD är djupt inblandad.
Att HD och SD var rejält osams med LW kort före mordet kastar också långa skuggor.

Mitt tips är att SD, som ju naturligtvis är mördaren döms, HD och JG följer med på medhjälp.
Citera
2019-05-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag saknar Lena . Hon var en trevlig person och aldrig elak som vännina .

Tack för att du berättar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in