Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag är inne på en liknande teori som du har att SD blev arg när Lena lämnade honom efter att han förlorat sin familj för hennes skull.
Hon kanske lovade honom att de ska bli ett par efter SD blir singel? Då kände han sig nog väldigt arg och sviken när hon inte höll det löftet.
Sh.Holmes som är en god vän till Lena skrev här att hon förlorade sitt intresse för SD efter HD flyttade ut och han blev singel. Spänningen försvann.
Ja för en del människor funkar känslorna så tyvärr , att förbjuden frukt smakar godast och när frukten blir gratis så att säga , blir den inte intressant längre .
Men tror du verkligen de skulle ha kunnat leva ihop, som familj , SD och LW ? -med alla inblandade barn och föredettingar runt omkring ? Låter som rena rama scien-fiktion .
Att ha skapat två familjer på varsitt håll och sen överge dessa och ingå en ny relation och därigenom kräva lojalitet från alla ifrån föregående familjer
är typ omöjligt om man bor i SAMMA BOSTADSoMRÅDE , eftersom rollspelen inför riktig mamma , riktig pappa , låtsasmamma och låtsaspappa
blir otroligt klurig och de sårade personerna orkar då inte ingå i detta komplicerade rollspel . Det skulle bli som om LW och SD ville skriva alla på näsan . Och det enda som händer då är att människor blir ledsna .
Väldigt speciellt liv isåfall , med många sårade personer inblandade , särskilt barnen .
Barnens syn på hur en familj fungerar hade blivit alldeles befängd i så fall .
Stackars barn ...
Tycker det var illa utav Lena att berätta otrohetsaffären för HD . Bättre hon låtit allt glida ut i sanden och inte sårat HD så förskräckligt .
Eftersom Lena var på väg vidare i livet så kunde hon ju ha låtit bli att strö salt i de sår som jag antar redan fanns hos HD .
Ibland är ordspråket som lyder :
-Tala är silver - tiga är guld !
, bra att följa , om det kommer att såra en person väldigt mycket, det som sägs ....
Gjort är gjort och dumt att påminna den som blivit utsatt , ännu mer... ; det är elakt .
Så tycker jag .