2019-05-26, 15:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så med din ”logik” får inte någon som kanske redan ligger i skilsmässa inleda förhållanden med andra? Du menar alltså att skilsmässan måste ha gått igenom först..om jag uppfattar dig rätt.
Väldigt gammelmodigt synsätt må jag säga.
LW behöver ju inte alls ha varit någon äktenskapsförstörare, vi vet som sagt inte hur och när det påstådda förhållandet med mannen inleddes

De var inte skilda för nu finns bevis av logg där det står att de var i Edinburgh 2013. Skilsmässan var 2014. Tänk logiskt. Varför skulle annars Lena bli tvingad att lämma församlingen p.g.a. konflikter? Denna gifta man och hans fri var medlemmar där.

Ni vill bara inte se och ta in något negativt om LW. Öppna upp ditt sinne och ta in alla uppgifter och värdera dem objektivt istället så kommer du se allt mycket tydligare. Inte bara den "sanning" som överensstämmer med dina åsikter.
Citera
2019-05-26, 16:00
Medlem
Jag blir inte klok på det här påstådda förhållandet/ romansen mellan LW och
B*hold*rX. EGT skriver många inlägg om deras
förhållande, bl a på Läckö-eventet, där ML ska ha blivit irriterad av att de var intima.

Det har gått som en röd tråd under detta år att
MGM starkt ska ha ogillat LW:s resa till Norge och att hon skulle dela tält med B*hold*rX.
Och att detta kunde vara motiv/ orsak till dödandet, svartsjuka samt att han förlorat
kontrollen över LW. Även MV har väl skrivit något liknande, att MGM ogillade att LW
skulle resa till Norge. Så har jag i alla fall
uppfattat det.

Så skriver @Medinsyn - som säger sig ha
insyn - att det fanns aldrig något intimt mellan LW och J*mmy, att det klickade aldrig för LW.

Jag är övertygad om att MGM styr över vad skribenter som står honom nära och tror honom vara oskyldig, delger tråden.

Att dementin från Medinsyn att LW och J*mmy ej skulle ha haft något förhållande, skulle då innebära att MGM ej varit svartsjuk och då ej heller haft något motiv och dödat LW pga det?

(Ledsen att jag ej kan feta meningar som
beskriver det jag tar upp.)

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.

Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).

Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.

Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.

Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?

Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.

Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-05-26 kl. 16:40.
Citera
2019-05-26, 16:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag blir inte klok på det här påstådda förhållandet/ romansen mellan LW och
B*hold*rX. EGT skriver många inlägg om deras
förhållande, bl a på Läckö-eventet, där ML ska ha blivit irriterad av att de var intima.

Det har gått som en röd tråd under detta år att
MGM starkt ska ha ogillat LW:s resa till Norge och att hon skulle dela tält med B*hold*rX.
Och att detta kunde vara motiv/ orsak till dödandet, svartsjuka samt att han förlorat
kontrollen över LW. Även MV har väl skrivit något liknande, att MGM ogillade att LW
skulle resa till Norge. Så har jag i alla fall
uppfattat det.

Så skriver @Medinsyn - som säger sig ha
insyn - att det fanns aldrig något intimt mellan LW och J*mmy, att det klickade aldrig för LW.

Jag är övertygad om att MGM styr över vad skribenter som står honom nära och tror honom vara oskyldig, delger tråden. Tror också
att han deltagit/ deltar själv till och från.

Att dementin från Medinsyn att LW och J*mmy ej skulle ha haft något förhållande, skulle då innebära att MGM ej varit svartsjuk och då ej heller haft något motiv och dödat LW pga det?

(Ledsen att jag ej kan feta meningar som
beskriver det jag tar upp.)

Svartsjuka män behöver egentligen inte ha en god anledning till sitt sjukliga kontrollerande beteende. SD kan ha trott att Lena var intresserad av Beh*lderX och att någonting kanske skulle kunna hända mellan dem i Norge om de åker dit och delar tält?
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 16:12. Anledning: Maskning
Citera
2019-05-26, 16:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är inne på en liknande teori som du har att SD blev arg när Lena lämnade honom efter att han förlorat sin familj för hennes skull.

Hon kanske lovade honom att de ska bli ett par efter SD blir singel? Då kände han sig nog väldigt arg och sviken när hon inte höll det löftet.

Sh.Holmes som är en god vän till Lena skrev här att hon förlorade sitt intresse för SD efter HD flyttade ut och han blev singel. Spänningen försvann.

Ja för en del människor funkar känslorna så tyvärr , att förbjuden frukt smakar godast och när frukten blir gratis så att säga , blir den inte intressant längre .

Men tror du verkligen de skulle ha kunnat leva ihop, som familj , SD och LW ? -med alla inblandade barn och föredettingar runt omkring ? Låter som rena rama scien-fiktion .

Att ha skapat två familjer på varsitt håll och sen överge dessa och ingå en ny relation och därigenom kräva lojalitet från alla ifrån föregående familjer

är typ omöjligt om man bor i SAMMA BOSTADSoMRÅDE , eftersom rollspelen inför riktig mamma , riktig pappa , låtsasmamma och låtsaspappa

blir otroligt klurig och de sårade personerna orkar då inte ingå i detta komplicerade rollspel . Det skulle bli som om LW och SD ville skriva alla på näsan . Och det enda som händer då är att människor blir ledsna .

Väldigt speciellt liv isåfall , med många sårade personer inblandade , särskilt barnen .

Barnens syn på hur en familj fungerar hade blivit alldeles befängd i så fall .

Stackars barn ...

Tycker det var illa utav Lena att berätta otrohetsaffären för HD . Bättre hon låtit allt glida ut i sanden och inte sårat HD så förskräckligt .

Eftersom Lena var på väg vidare i livet så kunde hon ju ha låtit bli att strö salt i de sår som jag antar redan fanns hos HD .

Ibland är ordspråket som lyder :
-Tala är silver - tiga är guld !
, bra att följa , om det kommer att såra en person väldigt mycket, det som sägs ....

Gjort är gjort och dumt att påminna den som blivit utsatt , ännu mer... ; det är elakt .

Så tycker jag .
Senast redigerad av landbandy 2019-05-26 kl. 17:17.
Citera
2019-05-26, 17:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja för en del människor funkar känslorna så tyvärr , att förbjuden frukt smakar godast och när frukten blir gratis så att säga , blir den inte intressant längre .

Men tror du verkligen de skulle ha kunnat leva ihop, som familj , SD och LW ? -med alla inblandade barn och föredettingar runt omkring ? Låter som rena rama scien-fiktion .

Att ha skapat två familjer på varsitt håll och sen överge dessa och ingå en ny relation och därigenom kräva lojalitet från alla ifrån föregående familjer

är typ omöjligt om man bor i SAMMA BOSTADSoMRÅDE , eftersom rollspelen inför riktig mamma , riktig pappa , låtsasmamma och låtsaspappa

blir otroligt klurig och de sårade personerna orkar då inte ingå i detta komplicerade rollspel . Det skulle bli som om LW och SD ville skriva alla på näsan . Och det enda som händer då är att människor blir ledsna .

Väldigt speciellt liv isåfall , med många sårade personer inblandade , särskilt barnen .

Barnens syn på hur en familj fungerar hade blivit alldeles befängd i så fall .

Stackars barn ...

Tycker det var illa utav Lena att berätta otrohetsaffären för HD . Bättre hon låtit allt glida ut i sanden och inte sårat HD så förskräckligt .

Eftersom Lena var på väg vidare i livet så kunde hon ju ha låtit bli att strö salt i de sår som jag antar redan fanns hos HD .

Ibland är ordspråket som lyder :
-Tala är silver - tiga är guld !
, bra att följa , om det kommer att såra en person väldigt mycket, det som sägs ....

Gjort är gjort och dumt att påminna den som blivit utsatt , ännu mer... ; det är elakt .

Så tycker jag .

Man kan inte bygga lycka på andras olycka. Men det brydde sig nog varken SD eller LW om. Båda verkar ha varit stora egoister.
Citera
2019-05-26, 18:31
Medlem
Citat:
Så med din ”logik” får inte någon som kanske redan ligger i skilsmässa inleda förhållanden med andra? Du menar alltså att skilsmässan måste ha gått igenom först..om jag uppfattar dig rätt.
Väldigt gammelmodigt synsätt må jag säga.
LW behöver ju inte alls ha varit någon äktenskapsförstörare, vi vet som sagt inte hur och när det påstådda förhållandet med mannen inleddes

datumet när skilsmässan registreras brukar ligga 6 månader efter man lämnat in ansökan, som ofta också dröjer
Citera
2019-05-26, 18:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
datumet när skilsmässan registreras brukar ligga 6 månader efter man lämnat in ansökan, som ofta också dröjer

Det är 6 månaders betänketid när det finns barn ja. Det är knappast läge för en älskarinna att komma in och förstöra ännu mer för familjen.
Hade det inte varit för älskarinnan kanske familjen hade lappat ihop det under dessa 6 månader och återtagit skilsmässoansökan.

Det finns inga ursäkter, inte ens OM skilsmässoansölan redan var skickad.
Moraliskt förkastligt av er tycker jag att försvara män och kvinnor som splittrar familjer.

Det är inte klokt vilken låg moral det verkar vara i den här tråden när ni anser det vara okej att leka med oskyldigas känslor och förstöra deras liv. Bland dessa finns flera barn.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 18:56.
Citera
2019-05-26, 19:02
Medlem
Citat:
Det är 6 månaders betänketid när det finns barn ja. Det är knappast läge för en älskarinna att komma in och förstöra ännu mer för familjen.
Hade det inte varit för älskarinnan kanske familjen hade lappat ihop det under dessa 6 månader och återtagit skilsmässoansökan.

Det finns inga ursäkter, inte ens OM skilsmässoansölan redan var skickad.
Moraliskt förkastligt av er tycker jag att försvara män och kvinnor som splittrar familjer.

Det är inte klokt vilken låg moral det verkar vara i den här tråden när ni anser det vara okej att leka med oskyldigas känslor och förstöra deras liv. Bland dessa finns flera barn.
Du vet ju inte orsaken till skilsmässan, så kom inte med så många pekpinnar om moral. Du vet heller inte om det var pga den relationen som LW ”kastades” ut ur församlingen, blev hon ens utkastad..?
Nu skriver du som att det är fakta, det du påstår. Ta det lite lugnt där bakom ditt tangentbord och skapa inte fler trådsanningar tack!
Citera
2019-05-26, 19:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du vet ju inte orsaken till skilsmässan, så kom inte med så många pekpinnar om moral. Du vet heller inte om det var pga den relationen som LW ”kastades” ut ur församlingen, blev hon ens utkastad..?
Nu skriver du som att det är fakta, det du påstår. Ta det lite lugnt där bakom ditt tangentbord och skapa inte fler trådsanningar tack!

Det är du som får ta det lugnt med ditt försvarande av älskarinnor.
Lena Wesström har bevisligen splittrat upp minst en familj med en sjuk kvinna och två barn. Är det inte mer än nog kanske?

Vad är du för en människa som försvarar sådana kvinnor och hoppar på vårt civilkurage att säga ifrån mot sådant beteende.
Det är du som gör fel inte jag.

Fy för att hoppa på oss oskyldiga människor för att försvara kräk som skadar andra, barn inkluderade.

Antar att du också är någons älskarinna med tanke på att du försvarar sådant beteende.
Det är bara kräk som försvarar kräk.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 19:16.
Citera
2019-05-26, 19:16
Medlem
Citat:
Det är du som får ta det lugnt med ditt försvarande av älskarinnor.
Hon har bevisligen splittrat upp minst en familj med en sjuk kvinna och två barn. Är det inte mer än nog kanske?

Vad är du för en människa som försvarar sådana kvinnor och hoppar på oss andra för att vi inte tycker att det är försvarbart?
Det är du som gör fel inte jag.

Fy för att hoppa på oskyldiga människor bara för att försvara kräk som Lena.
Men du gode..Hon var inte ensam om att splittra familjen D*vidsson, SD var ju högst delaktig! Och nu försöker du styra in tråden på att L*na minsann splittrat fler familjer fastän det inte finns belägg för att hon skulle ha gjort det.
Du påstår att du är psykolog, kan ju säga att det tror jag inte ett dugg på, du kallar alltså LW för ett kräk pga att du tror att hon har kopulerat med en massa (gifta) män
Citera
2019-05-26, 19:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men du gode..Hon var inte ensam om att splittra familjen D*vidsson, SD var ju högst delaktig! Och nu försöker du styra in tråden på att L*na minsann splittrat fler familjer fastän det inte finns belägg för att hon skulle ha gjort det.
Du påstår att du är psykolog, kan ju säga att det tror jag inte ett dugg på, du kallar alltså LW för ett kräk pga att du tror att hon har kopulerat med en massa (gifta) män

Lena Wesström har haft relationer med tre gifta män. ML, JH och SD.
Jag kommer fortsätta skriva de här uppgifterna från skribenter med insyn enbart på grund av att ni hoppar på mig och mina åsikter.

Hoppa på varandra istället eftersom flera av er sprider trådsanningar om SD. Det finns ju inga belägg för att han har stalkat, slagit, filmat etc heller. Lägg ner dubbelmoralen.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 19:23.
Citera
2019-05-26, 19:32
Medlem
Citat:
Lena Wesström har haft relationer med tre gifta män. ML, JH och SD.
Jag kommer fortsätta skriva de här uppgifterna från skribenter med insyn enbart på grund av att ni hoppar på mig och mina åsikter.

Hoppa på varandra istället eftersom flera av er sprider trådsanningar om SD. Det finns ju inga belägg för att han har stalkat, slagit, filmat etc heller. Lägg ner dubbelmoralen.
Kan du länka till dessa trovärdiga skribenter och deras inlägg, för jag minns endast en som kommit med dylik info.
Och nej, jag kommer inte läsa om tråden då jag följt den från start
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in