2019-01-23, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så fruktansvärt bortskämd och söndercurlad HD är!

Resa till Grekland, resa till USA, föräldrarna köper nytt boende
till henne när SD vägrar sälja huset och ge henne hennes del för det,
ställer upp som barnvakter hela tiden så att hon kan vara ute och leta burkar.

Och hur mycket semester har hon egentligen att ta ut?

Föräldrarna tycks göra vad som helst för henne så att hon
inte behöver ta konsekvenserna av sina dåliga val som hon gör.

Det skulle inte förundra mig om de har hjälpt henne att "ta hand om"
LW också.
Jag hoppas att polisen har kollat upp deras ekonomi.
De kanske har betalat någon för att ta hand om dotterns
"problem" åt dem.

De kanske försökte "köpa" SD med en USA-resa om han stannade
hos HD?

HDs föräldrar, som tycks ha det gott ställt, hjälper naturligtvis till med ett lån när hon står på bar backe med två barn. HDs del av huset är låsta tills det ev är sålt/alt SD utlöser henne vid ev skilsmässa. Om den inhiberas så kan HD sälja huset och betala tillbaka lånet.

Resan till Grekland var väl en kort weekend-trip som mamman och döttrarna (HD och syster) gjorde tillsammans.

USA-resan råder det väl delade meningar om? Kanske julklapp?/kanske inte?

Hur som bestämmer väl föräldrarna själva vad dom gör med sina pengar.

Men visst har föräldrarna ställt upp för HD och tagit väl hand om sina barnbarn. Som btw anses vara "livets efterrätt" av många så länge dom är friska och pigga själva.

Dom skall väl hållas utanför det som är topic här.
Citera
2019-01-23, 02:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Hur är det förresten med tokiga barnflickor bland de
frireligiösa i Örebro?

"Extradottern" som nu flyttat in hos UW kanske
hade synpunkter på hur LW skötte / misskötte barnen?
Hon har arbetat på Socialtjänsten Familjehem Örebro
och hade säkert synpunkter om något inte var bra.

1 september 2018 verkar det som att det var
planerat att hon skulle gifta sig
men istället flyttar hon in hos UW?
Citera
2019-01-23, 02:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

LW också.
"problem" åt dem.

hos HD?
LW kanske var ett hot mot den dealen?

Det är viktigt att ha en stöttande familj (föräldrar, syskon m.fl.) om man lever i ett destruktivt äktenskap och/eller lider av psykisk ohälsa.
Citera
2019-01-23, 04:08
Medlem
Citat:
Hela sin semester var hon ute och letade burkar.
Hon lät en misstänkt mördare och hennes föräldrar
ta hand om barnen.
Säkert hade hennes barn behövt sin mamma i det läget?
Inte det minsta ansvarsfullt eller vuxet beteende.

Vi vet inte vilka överenskommelser som bestämts alls. HD har aldrig sett SD som skyldig. Barnen var helt enkelt SDs ansvar med inbokade kanin hoppningar mm.

Sannolikheten att SD skulle göra barnen något var icke-existerande.
Det tror jag var helt korrekt bedömning. Vilket visade sig stämma.
Barnen utgjorde inget hot.
Citera
2019-01-23, 05:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
1 september 2018 verkar det som att det var
planerat att hon skulle gifta sig
men istället flyttar hon in hos UW?

Den 23 juli skrev hon på sociala medier att förhållandet med dåvarande fästmannen var slut.
Citera
2019-01-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet inte vilka överenskommelser som bestämts alls. HD har aldrig sett SD som skyldig. Barnen var helt enkelt SDs ansvar med inbokade kanin hoppningar mm.

Sannolikheten att SD skulle göra barnen något var icke-existerande.
Det tror jag var helt korrekt bedömning. Vilket visade sig stämma.
Barnen utgjorde inget hot.
Din sista mening... "barnen utgjorde inget hot" vad menar Du?

HD kan fortfarande inte veta till hundra procent att SD är oskyldig... det enda hon vet är att han är MGM, polisanmäld två ggr.

Om han är GM...
SD är kanske inte farlig för barn/HD så länge han tror sig veta att utredarna inte har något på honom. Vad skulle hända den dagen han förstår att det är kört... det kan ingen veta.
Citera
2019-01-23, 08:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vi vet att LW kom från sitt hem och inte från motorvägshållet.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilka är vi i den fetade texten.
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Alla utom du. Men nu vet du också det. Om du hänger med i tråden ordentligt istället för att bara besöka då och då, slänga ur dig spydigheter och allmänt förstöra kanske du också vetat fakta.
Nej, glendale. Vi vet inte alls att LW kom direkt från sitt hem till fyndplatsen. Det finns t.ex. flera realistiska teorier (Tufsankatt m.fl.) som går ut på att LW fördes bort från sitt hem i en bil, och sedan slängde sig ur bilen i farten. Det kan i så fall ha skett där LW:s gata gör en kraftig vänstersväng nere vid bullerplanket, men det kan lika gärna ha skett ute på motorvägen efter att bilen hade lämnat bostadsområdet.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har polisen gått ut med att de vet att GM och BO gått från BOs hem till FP?
Nej. Polisen har pratat om kidnappning/människorov, och menar att det finns omständigheter som tyder på att LW fördes bort från sitt hem mot sin vilja.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-23 kl. 08:35.
Citera
2019-01-23, 08:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

LW också.
"problem" åt dem.

hos HD?
LW kanske var ett hot mot den dealen?

Eller så har föräldrarna sett hur HD har haft det?
Det som föregår en skilsmässa kan vara åratal av söndring.
Om SD är den man kan misstänka, en svårt kontrollerande person och HD har haft perioder av sjukskrivning, kan hennes föräldrar velat vara stöttande och försökt hjälpa sin dotter och sina barnbarn.
i vet inte hur mycket de har vetat om otroheten, men HD har säkert fått sin beskärda del av de sidor som man kan misstänka att han har.

Vi vet inte hur HD har haft det, vi vet inte varför hon har sökt skilsmässa. Vi vet inte varför hon inte verkar fullfölja den heller....

Om SD är mördaren, då kanske man inte tycker att hon är så curlad?
Citera
2019-01-23, 08:32
Medlem
Tack GilGrisom för grävandet i HDs resor. Håller med om att sammanblandningen kan vara där! I mina ögon har inte HDs föräldrar agerat märkligt av det som hittills framgått. Tycker att det är självklart att man hjälper sina barn så långt det är möjligt. Visst är det litet motsägelsefullt om de både hjälpt HD att komma bort från SD med lägenhet OCH betalt USAresa, men dels vet vi inte vad som stämmer och dels är livet inte alltid så svartvitt. I början funderade jag på om de (bland andra) kunde lejt en mördare, men det låter konstigt: var hittar vanliga människor en sådan och hur betalar de utan att det märks? Ju fler som blandas in i soppan, dess mer sannolikt att ngn av dem läcker om vad som hänt.
Hur HD känt mot LW och SD vet vi inte, och inte heller hur SD eg behandlat henne, men detta att de begärde skilsmässa för nästan ett år sedan, vittnar ändå om att någonting skavde rejält.
Citera
2019-01-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, glendale. Vi vet inte alls att LW kom direkt från sitt hem till fyndplatsen. Det finns t.ex. flera realistiska teorier (Tufsankatt m.fl.) som går ut på att LW fördes bort från sitt hem i en bil, och sedan slängde sig ur bilen i farten. Det kan i så fall ha skett där LW:s gata gör en kraftig vänstersväng nere vid bullerplanket, men det kan lika gärna ha skett ute på motorvägen efter att bilen hade lämnat bostadsområdet.

Nej. Polisen har pratat om kidnappning/människorov, och menar att det finns omständigheter som tyder på att LW fördes bort från sitt hem mot sin vilja.
Jag har haft en teori om att SD stått med sin bil utanför LW. Hon har gått ut och satt sig i bilen och SD har dragit iväg mot LW:s vilja. Hon fick stopp på honom i närheten av planket... som Du skriver "kan lika gärna skett ute på motorvägen" det tror jag inte på.

I vilket fall så kom väl LW direkt från sitt hem till fyndplatsen (även om det skedde i en bil).
Citera
2019-01-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack GilGrisom för grävandet i HDs resor. Håller med om att sammanblandningen kan vara där! I mina ögon har inte HDs föräldrar agerat märkligt av det som hittills framgått. Tycker att det är självklart att man hjälper sina barn så långt det är möjligt. Visst är det litet motsägelsefullt om de både hjälpt HD att komma bort från SD med lägenhet OCH betalt USAresa, men dels vet vi inte vad som stämmer och dels är livet inte alltid så svartvitt. I början funderade jag på om de (bland andra) kunde lejt en mördare, men det låter konstigt: var hittar vanliga människor en sådan och hur betalar de utan att det märks? Ju fler som blandas in i soppan, dess mer sannolikt att ngn av dem läcker om vad som hänt.
Hur HD känt mot LW och SD vet vi inte, och inte heller hur SD eg behandlat henne, men detta att de begärde skilsmässa för nästan ett år sedan, vittnar ändå om att någonting skavde rejält.

Vi vet ju att LW fikade med HD och berättade för henne om deras otrohetsaffär, HD trodde inte på LW enligt uppgift.
Men enligt andra uppgifter bla från Tinna så tyckte HD att det var skönt att han hade någon annan och inte var på henne hela tiden.

Min slutsats om HD som lät sig bedras i 6 års tid är.... hon är verkligen inte "högpresterande". Att sedan umgås flitigare med sin mordmisstänkte man än innan, som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av mordoffret tyder på att HD är djupt inblandad.
Att HD och SD var rejält osams med LW kort före mordet kastar också långa skuggor.

Mitt tips är att SD, som ju naturligtvis är mördaren döms, HD och JG följer med på medhjälp.
Citera
2019-01-23, 08:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har haft en teori om att SD stått med sin bil utanför LW. Hon har gått ut och satt sig i bilen och SD har dragit iväg mot LW:s vilja. Hon fick stopp på honom i närheten av planket... som Du skriver "kan lika gärna skett ute på motorvägen" det tror jag inte på.

I vilket fall så kom väl LW direkt från sitt hem till fyndplatsen (även om det skedde i en bil).
Ja, i båda fallen kan man ju säga att hon kom direkt från sitt hem till fyndplatsen. Det jag invände mot var glendale:s påstående att hon skulle ha gått till fyndplatsen. Jag menar alltså som du att det är fullt möjligt, och kanske minst lika troligt, att hon fördes bort i en bil.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-23 kl. 08:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in