2019-05-26, 19:42
Medlem
Bobby Knights avatar
Detta val blir intressant. Efter allt som hänt sedan riksdagsvalet så får vi bekräftelse på om svenskarna verkligen menar allvar med att rösta på sitt eget självmord. Vidare får vi se om AFS momentum fortsätter.
Citera
2019-05-26, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
4%
okej,

jag läste denna wiki-artikel som skriver 5%:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Europaparlamentsvalet_2019

men det står "spärr: max 5%", det kanske är en annan spärr - vad är det för spärr?
Citera
2019-05-26, 19:44
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Det handlar tyvärr inte om totalen utan även om Lysekil och Sverige. Problemet med EU är att allting som är längre bort än en viss gräns räknas in "globalt". Det är lätt att räkna mängden på en stor yta, men många bäckar små ger bidrag till totalen oavsett hur små bäckarna är.
Å andra sidan, skulle du själv vilja att utsläppen ökade där DU bor?, vattnet och näringsämnen på vår jord cirkulerar som sagt och DU får i dig skiten oavsett om du bor nära eller längre ifrån...OM EU-valet mynnar ut i mer tillåtande och återhållsammare politik och förespråkar en utveckling mot utökade utsläpp (oavsett vart de sker) så är det ett valresultat mot ytterligare katastrofer.

Som sagt inget försvinner, energier omvandlas och sprids oavsett kvalitet eller giftighet på dessa.
Preems nya raffinaderi.
På 0,000000000009802% av världens yta kommer Preem att släppa ut 0,017% av världens utsläpp.

Citera
2019-05-26, 19:44
Medlem
Ratis avatar
SD kommer nog floppa, precis som i riksdagsvalet.
Citera
2019-05-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
okej,

men det står "spärr: max 5%", det kanske är en annan spärr - vad är det för spärr?

Det är vilken % som varje land kan sätta som egen spärr som högst

Sedan kan man som Sverige sätta 4% eller som tyskland knappt ha någon spärr etc, men får inte överskrida 5%, så tolkar jag det iaf
Citera
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har skickat in inlägget
Citat:
Mycket bra att Orban får många röster. Han har visat sig vara seriös och stark för att lyfta upp höga BNP siffror för sitt land.

Hos SVT.
https://www.svt.se/nyheter/stall-din-fraga-om-eu-valet-till-svt-s-experter

Kolla om dom kommer publicera det eller censurera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
20k röster i ett val i september när man startade partiet i mars samma år är värdelöst enligt dig? Särskilt som man också får 0 uppmärksamhet i traditionella mediakanaler.

För övrigt har partiet helt överlägsen politik och politiska företrädare. Kasselstrand spelar i en helt annan internationell liga än övriga partiledare i Sverige. Det är bara att kolla på debatten med Alexander Bard så inser man hans intellektuella briljans.
Jag håller med om att Kasselstrand är briljant i vissa debatter. Men frågan är om han är speciellt smart, med tanke på valrörelsen? Fattade direkt när jag såg framträdandet ”återvandringsverket” live att partiet skulle få väldigt få röster.
Citera
2019-05-26, 19:47
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Detta val blir intressant. Efter allt som hänt sedan riksdagsvalet så får vi bekräftelse på om svenskarna verkligen menar allvar med att rösta på sitt eget självmord. Vidare får vi se om AFS momentum fortsätter.

Vilket momentum hade AfS?
20 000 röster efter en längre nationell turné och större uppmärksamhet i "alternativa medier".

Nä... Jag tror att AfS får lägre resultat i det här valet.
Men det blir ändå en höjning med anledning av ett lågt valdeltagande överlag.
Citera
2019-05-26, 19:47
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
okej,

Sverige har 4%.
Citera
2019-05-26, 19:48
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
SD kommer nog floppa, precis som i riksdagsvalet.

Floppa? Ökade mest av alla partier.
Citera
Medlem
PingPongZongs avatar
Hoppas SVT visar mycket från F!s valvaka. Dom är ju så övertygade att dom kommer göra ett succé val nu. Och att rasisterna åker ut.

Hittade ett blad med valpropaganda från en annat feministiskt parti i postlådan igår. Vänsterpartiet. På ena sidan stod det med stor röd text: Nationalister, och under det stod det Feminister. Nationalister var överstruket...
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vad vore så fantastiskt med det? Att 83% fortfarande inte förstått utvecklingen i Sverige?

Jag träffar många kvinnor i mitt arbete.
De flesta kvinnor gillar Åkesson och Lundgren och allt vad de heter, men de vågar inte riktigt ta steget att rösta på SD.
Det går emot allt det kvinnliga hjärtat står för att kasta ut människor. Kriminella eller inte.

Det vanliga är att de börjar med KD för att sedan gå över till SD, men förvandlingen tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in