2019-05-26, 19:29
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hoppas kan man alltid

Skulle tro 15-17% är en rimlig nivå, ser gärna att det blir högre men det beror på hur många som gick och röstade, SDs väljare är notoriskt lata
Blir nog runt 17% men jag hoppas på 19-20%
Citera
2019-05-26, 19:31
Medlem
Tror på strax över 15% för SD.
Liberalerna tror jag håller sig kvar med 4.3%.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
Vadå, de har ju lärt sig? Man kan skicka ett massutskick utan att bli straffad, trots att det bryter mot lagen. Då gör man det igen.

Källa på att det bryter mot lagen att skicka mass-sms!
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
S tar en favorit i repris och gör massutskick via SMS.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRzm1l/ilskan-mot-s--efter-mass-smset

Känns säkert bra för LO-medlemmar som skulle gå och rösta att deras fackföreningsavgifter används så klokt av sosseriet.
Citera
2019-05-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Klart de inte bryter mot lagen. Sossarna ÄR lagen i sovjetrepubliken Svennebananistan.
Citera
2019-05-26, 19:33
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

GDPR. Går ej in under sk "intresseavvägning" då S inte på förhand har kunnat känna till den typen av saker och personerna har inte tidigare nödvändigtvis haft någon typ av bindande kontrakt (t ex via köp från S) på något vis.

Det är ett solklart brott mot GDPR.

Dock är detta S, lagar gäller naturligtvis inte svetsarministern.
Citera
2019-05-26, 19:34
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Hur väl brukar första preliminära valresultatet stå sig? Kan det avvika hela procentenheter efter det? Eller rör det sig ofta im tiondelar?

Första preliminära resultatet får vi klockan 23 ikväll tyckte jag någon skrev. Blir intressant att se vad AfS får..

SD brukar backa och t.ex. MP öka lite för de små valdistrikten blir färdigräknade först och de folkrikaste sist, i storstäderna brukar SD vara svagare och MP starkare.
Citera
2019-05-26, 19:35
Medlem
Citat:
Att skicka ett mass-sms i sig bryter inte mot lagen. Att skapa ett register över människor som ska ingå i massutskicket är däremot olagligt. GDPR.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du kanske har rätt. Hursomhelst är jag så förbannat jävla trött på skitsnacket som pågår mellan SD-anhängare och de från AFS. Det känns som att de negativa orden kommer lika mycket från båda hållen trots att deras respektive väljare vill ungefär samma saker.
Jag håller med dig helt och hållet.
Min största irritation har sitt ursprung från det faktum att jag var en av de som under mycket spott och spe kämpade för att få in SD i RD. Samma idioter som kallade mig allt från nazist till fan vet vad och som numera röstar på SD, uppför sig på precis samma vis när jag försöker få in AfS.

Precis som förr, kommer sannolikt en hel del av dessa figurer börja rösta på AfS när det väl blir säkert.

Till dessa lämlar har jag tyvärr inget annat än förakt.

Tragiskt nog kan man även se liknande beteende i SD's högsta ledning. Jimmie Åkesson har glatt kallat AfS för "alternativ för de sparkade". han verkar dock ha glömt att det var dessa som såg till att ge honom de plattform som han numera använder för att förminska de som har modet att kritisera honom.

Det finns mycket att beundra om Jimmie Åkesson, men det finns även mycket att vara mycket kritisk om.
Tyvärr verkar folk inte inse att världen inte bara inte är svart eller vit, utan att världen endast består av olika gråa nyanser.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Tror att SD får ca 18 procent.

Jag tror tyvärr även att L klarar sig kvar med 4,2 eller något liknande, men hoppas givetvis på att de åker ur.

Är det någon som vet hur partier som L och MP gör för att alltid hamna strax över spärren? Det känns som att det finns hur många exempel som helst där dessa partier har fått 4,1-4,2 procent, men inte ett enda där de har fått 3,8-3,9.
Citera
2019-05-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du kanske har rätt. Hursomhelst är jag så förbannat jävla trött på skitsnacket som pågår mellan SD-anhängare och de från AFS. Det känns som att de negativa orden kommer lika mycket från båda hållen trots att deras respektive väljare vill ungefär samma saker.
Varför diskuteras ens AfS? Tyckte att det tydliggjordes under förra valet att detta är ett gäng pajasar som i princip bara lyckas övertyga sina egna familjer att rösta på dem. Vad var det nu igen, 0,03%?
Citera
2019-05-26, 19:36
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Var följer vi detta spektakel bäst live? Förutom på Flashback då? Har inte röstat då jag lovat mig själv att aldrig rösta i något mer val. Dumsvenskarna röstar ALLTID för sin egna undergång och jag vill inte vara en dela skiten! Egentligen borde detta diskvalificera mig från att uttala mig om detta val, men det skiter jag i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in