2019-05-26, 19:06
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast nu menade jag inte att man skall ge upp, jag bara funderade över vilket alternativ som är bäst för Sverige. Visst, jag föredrar mycket med AFS men är mer tid verkligen det bästa alternativet för Sverige nu?

Till att börja med, rent generellt ser jag inte riktigt hur man kan förändra politiken om man begränsar sig till att rösta på minst usla tillgängliga alternativ.

Specifikt för Sverige tror jag att vi kan konstatera att SD har ett starkt stöd bland den del av befolkningen som röstar på det minst usla alternativet. Jag tror även att SD i det långa loppet skulle tjäna på AfS kom in i RD, då AfS skulle tvingas ta över ledartröjan för de "ondaste av alla tänkbara onda". Vidare skulle invandringskritiska med AfS få ett högeralternativ, då SD är och förblir ett slags nygammalt Såsseparti á la Tage Erlander. Tillsammans skulle de kunna få mycket makt.

Såssarna är ett utmärkt exempel på att det inte går att samla höger-såssar och vänster-såssar under ett och samma parti.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sedan har jag stort förtroende för framförallt Jimmie. Vilken annan människa i Sverige har gett upp så mycket och utstått lika mycket hat för Sveriges skull?
Jimmie Åkesson har utan tvekan gjort en enorm insats för Sverige. Jag är dock helt övertygad om att han inte ensam förmår att vända skutan 'Sverige'. Som det är nu fokuseras all invandringskritik mot Åkesson. Det skulle bli en enorm lättnad för honom om kritiken skulle halveras genom att ytterligare en invandringskritisk partiledare dök upp i RD.
Citera
2019-05-26, 19:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
SVTs Valu kommer redan 21, den kan nog skilja sig någon % dock men brukar vara träffsäker överlag

Vågar SD hoppas på 17%?
Det vore fantastiskt.
Citera
2019-05-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Partirösten räknas men inte krysset

Tack.
Citera
2019-05-26, 19:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Sluta mytta, Sentio redovisade aldrig AfS på 5-7%. De fick 0.7% som högst, om jag minns rätt. En tiopotens i skillnad.

Jag hade fel, det var visst 13%! http://www.friatider.se/sentio-13-procent-kan-t-nka-sig-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Citera
2019-05-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vågar SD hoppas på 17%?
Det vore fantastiskt.

Hoppas kan man alltid

Skulle tro 15-17% är en rimlig nivå, ser gärna att det blir högre men det beror på hur många som gick och röstade, SDs väljare är notoriskt lata
Citera
2019-05-26, 19:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Vågar SD hoppas på 17%?
Det vore fantastiskt.

Spelar inte så stor roll vad de får, så länge de bli större än M.
Citera
2019-05-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hade fel, det var visst 13%! http://www.friatider.se/sentio-13-procent-kan-t-nka-sig-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige

Det är skillnad på att "tänka sig att rösta på" och att faktiskt rösta på dem. Eller har du så svårt för svenska att du inte kunde tyda det?
Citera
2019-05-26, 19:13
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Vågar SD hoppas på 17%?
Det vore fantastiskt.
Vad vore så fantastiskt med det? Att 83% fortfarande inte förstått utvecklingen i Sverige?

Ja, visst är det fantastiskt att det mångkulturella (huvudsakligen muslimska) samhällsexperimentet bokstavligen talat måste slå in dörren hemma hos folk innan de eventuellt kan tänka sig att vakna upp.
Citera
2019-05-26, 19:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hoppas kan man alltid

Skulle tro 15-17% är en rimlig nivå, ser gärna att det blir högre men det beror på hur många som gick och röstade, SDs väljare är notoriskt lata

Vissa hoppas på att SD-väljare kommer mobilisera i större grad nu än i riksdagsvalet förra året eftersom de som låg på soffan då nu tar sig i kragen när SD inte fick så många mandat som opinionsmätningarna antydde före valet. Det återstår att se om det blir så och hur många mandat SD får här i EU-valet, om några timmar får man en indikation om hur det kommer gå.
Citera
2019-05-26, 19:14
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Jag tippar att Alternativ för Sverige får 2,89% även om jag så klart hoppas på bra mycket mer, det blir kvällens skräll resultatmässigt, allt annat är rätt väntat.

Inte en chans… och då har jag röstat på AfS i två val.
Citera
2019-05-26, 19:15
Medlem
Rufoss avatar
S tar en favorit i repris och gör massutskick via SMS.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRzm1l/ilskan-mot-s--efter-mass-smset
Citera
2019-05-26, 19:17
Medlem
SD lär få ett väldigt bra resultat i början då småstädernas röster börjar ramla in, för att sedan sjunka successivt när storstadsrösterna börjar ramla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in