Citat:
Till att börja med, rent generellt ser jag inte riktigt hur man kan förändra politiken om man begränsar sig till att rösta på minst usla tillgängliga alternativ.
Specifikt för Sverige tror jag att vi kan konstatera att SD har ett starkt stöd bland den del av befolkningen som röstar på det minst usla alternativet. Jag tror även att SD i det långa loppet skulle tjäna på AfS kom in i RD, då AfS skulle tvingas ta över ledartröjan för de "ondaste av alla tänkbara onda". Vidare skulle invandringskritiska med AfS få ett högeralternativ, då SD är och förblir ett slags nygammalt Såsseparti á la Tage Erlander. Tillsammans skulle de kunna få mycket makt.
Såssarna är ett utmärkt exempel på att det inte går att samla höger-såssar och vänster-såssar under ett och samma parti.
Jimmie Åkesson har utan tvekan gjort en enorm insats för Sverige. Jag är dock helt övertygad om att han inte ensam förmår att vända skutan 'Sverige'. Som det är nu fokuseras all invandringskritik mot Åkesson. Det skulle bli en enorm lättnad för honom om kritiken skulle halveras genom att ytterligare en invandringskritisk partiledare dök upp i RD.