2019-05-26, 18:59
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kan jag vara med i nästa val? Kan man anmäla sig nånstans? Är det bara gå dit och sätta sig och säga att man vill vara med och observera?

Jag tror du kan gå dit idag och observera. För att vara rösträknare måste du anmäla dig innan. Du får betalt för det.
Citera
2019-05-26, 19:01
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Alltså jag är lika bitter som alla andra över att AFS snodde ett riksdagsmandat från SD helt i onödan i höstas. Men sluta håna folk som står dig närmare än vad något annat parti gör.

Gjorde dem? Det är alltså Kasselstrands fel att vi har en S-regering.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag minns att SD skulle få 25-30% innan förra valet. Det blir väl något liknande denna gång också. Man har säkert övervärderat stödet till SD.

Och jag minns att AfS skulle få 5,6,7%, enligt Kasselstrand och Sentio.
Citera
2019-05-26, 19:02
Medlem
Ni som har koll, SD valsedel hade fortfarande en person som är utesluten uppskriven, vad händer om man kryssar hen?
Citera
2019-05-26, 19:03
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Jag hoppas att AfS får 4%, men jag tror på 0,2%.

Det finns fortfarande för många SDare som är hjärntvättade för att AfS ska få högre.

Även om SD skulle böja sig för Lööf så skulle dessa hjon fortsätta att rösta på SD.
Citera
2019-05-26, 19:03
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta med "populistiska partier" är numera ett märkligt uttryck. Detta då den absoluta majoriteten av de regeringsbärande partierna i Europa numera agerar exakt likt sk populistiska parier gjorde för 10 år sedan. Det är bara den svenska befolkningen som inte fattat detta/fått veta.
Ja, det är väl vad hela baletten med PR går ut på? En skyddad individ skiter i en rondell: "Folkkär, stark politiker gödslar lokala rabatter."
En oskyddad individ skiter i en rondell: "Hatad, avskydd skitstövel symboliserar uppror och hat."

Polisens svar: "Vi har en utmaning." (standardsvar för alla, som bedriver PR som nyttiga idioter, som inte vill kalla något för ett problem).
Citera
2019-05-26, 19:04
Medlem
Belavias avatar
Hur väl brukar första preliminära valresultatet stå sig? Kan det avvika hela procentenheter efter det? Eller rör det sig ofta im tiondelar?

Första preliminära resultatet får vi klockan 23 ikväll tyckte jag någon skrev. Blir intressant att se vad AfS får..
Citera
2019-05-26, 19:04
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Ni som har koll, SD valsedel hade fortfarande en person som är utesluten uppskriven, vad händer om man kryssar hen?

Partirösten räknas men inte krysset
Citera
2019-05-26, 19:05
Medlem
Detta är bara ett skådespel i vilket fall... Vänta på kollapsen som kommer i sommar sedan bygger vi nytt.
Citera
2019-05-26, 19:06
Medlem
Provokatörs avatar
Jag trodde vi skulle slippa MP i EU men så kom Greta, en Gretaeffekt som fått genomslag i hela EU och hon lyckades även få in Disney-Donnan också.

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Gjorde dem? Det är alltså Kasselstrands fel att vi har en S-regering.

Och jag minns att AfS skulle få 5,6,7%, enligt Kasselstrand och Sentio.

Sluta mytta, Sentio redovisade aldrig AfS på 5-7%. De fick 0.7% som högst, om jag minns rätt. En tiopotens i skillnad.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag hoppas att AfS får 4%, men jag tror på 0,2%.

Det finns fortfarande för många SDare som är hjärntvättade för att AfS ska få högre.

Även om SD skulle böja sig för Lööf så skulle dessa hjon fortsätta att rösta på SD.

SDarna har redan glömt att SD var emot EU.

Citat:
SD Vill omförhandla EU-medlemskapet och ha ny folkomröstning.

Nu ska de ändra EU inifrån med sina 3 mandat mot 750.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Hur väl brukar första preliminära valresultatet stå sig? Kan det avvika hela procentenheter efter det? Eller rör det sig ofta im tiondelar?

Första preliminära resultatet får vi klockan 23 ikväll tyckte jag någon skrev. Blir intressant att se vad AfS får..

SVTs Valu kommer redan 21, den kan nog skilja sig någon % dock men brukar vara träffsäker överlag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in