2019-05-26, 14:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tror du inte HD har vetat om LW:s förhållande med SD länge. När anser du den eventuella fikan skulle ha ägt rum som fick HD att öppna ögonen.

För tydligen visste alla om deras förhållande men HD skulle varit ovetande efter flera år, troligt? Dessutom även om LW inte längre skulle vara intresserad av SD, och HD har flyttat så umgås ju HD och SD jättemycket. Det är kanske där han blir bjuden på bullar med dopp nu istället

Vi skulle kanske kolla i LW:s bekantskapskrets om där finns någon som missuppfattat hennes signaler och tagit illa vid sig. Förhållandet mellan SD och LW kommer vi nog inte längre med eftersom det har diskuterats i tråden ett helt år.. Men det är bara min åsikt, det går säkert och vända och vrida på det ett år till.. Samtidigt som åklagaren väntar på analyser

Ja du har rätt , kan ju vara så ...det är en otrolig soppa det här , som säker en och annan reagerat på när det uppdagades ..
Citera
2019-05-26, 14:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tror du inte HD har vetat om LW:s förhållande med SD länge. När anser du den eventuella fikan skulle ha ägt rum som fick HD att öppna ögonen.

För tydligen visste alla om deras förhållande men HD skulle varit ovetande efter flera år, troligt? Dessutom även om LW inte längre skulle vara intresserad av SD, och HD har flyttat så umgås ju HD och SD jättemycket. Det är kanske där han blir bjuden på bullar med dopp nu istället

Vi skulle kanske kolla i LW:s bekantskapskrets om där finns någon som missuppfattat hennes signaler och tagit illa vid sig. Förhållandet mellan SD och LW kommer vi nog inte längre med eftersom det har diskuterats i tråden ett helt år.. Men det är bara min åsikt, det går säkert och vända och vrida på det ett år till.. Samtidigt som åklagaren väntar på analyser

Visste alla om deras affär? Jag har för mig att t.o.m. JG blev chockad efter bilincidenten när deras affär ska ha uppdagats. Innan dess ljög och smög de omkring för hela omgivningen, enligt bl.a. ett mail JG skickat till Sh.Holmes.
Kopia på mailet finns i tråden.

Eller menar du att alla visste efter bilincidenten?
Citera
2019-05-26, 14:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Även en människa utan begränsningar mördar inte vem som helst. Leker man med andras känslor riskerar man i högre grad att få en sådan människa på sig.

Fortsätt förneka att Lena inte levde med riskfaktorer genom att leka med andras känslor. Det är tydligt att många i denna tråd tycker det är okej att leva som hon gjorde för att ni lever på samma sätt.

Ni försvarar er själva när ni försvarar henne.
Lycka till med era affärer med upptagna män och kvinnor

Tack!

Då förstår jag varför det är så känsligt.
Citera
2019-05-26, 15:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack!

Då förstår jag varför det är så känsligt.

Det är tyvärr så jag börjat tänka efter de senaste dagarna. Ingen människa med någorlunda moralisk kompass kan annars rättfärdiga och försvara vänsterprassel.

Med en man eller tre är oväsentligt egentligen. Det var inte OK att Lena var älskarinna till ens en man.
Citera
2019-05-26, 15:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

HD skapade inte eget geo-konto förrän
sommaren -17.
Alltså när hon måste ha blivit informerad
om misshandelsanmälan.
Enligt uppgift gav hon då SD besöksförbud
med LW och de försökte hitta tillbaka till
varandra.
I mars -18 ansökte de om skilsmässa
eftersom, enligt uppgift i tråden, HD
kände att hon förlorat tilliten till SD.

Det tyder på att hon inte visste om
deras förhållande tidigare.

.
Citera
2019-05-26, 15:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
När ska åklagaren erkänna att hon har ingen aning om vad hon sysslar med.. Några av oss andra begriper det, men uppenbarligen inte hon.

Jag tror åklagaren har långt mer aning, och begriper långt mer, än vad du gör.
Citera
2019-05-26, 15:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HD skapade inte eget geo-konto förrän
sommaren -17.
Alltså när hon måste ha blivit informerad
om misshandelsanmälan.
Enligt uppgift gav hon då SD besöksförbud
med LW och de försökte hitta tillbaka till
varandra.
I mars -18 ansökte de om skilsmässa
eftersom, enligt uppgift i tråden, HD
kände att hon förlorat tilliten till SD.

Det tyder på att hon inte visste om
deras förhållande tidigare.

.

Javisst, men det är ändå lång tid mellan hon skulle fått reda på det och när mordet inträffade. Det är ett helt år.

Vet vi vem som lämnade in skilsmässopapperna?
Citera
2019-05-26, 15:16
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror åklagaren har långt mer aning, och begriper långt mer, än vad du gör.

Att hon begriper (eller åtminstone vet mer än mig) får jag verkligen hoppas, det vore konstigt annars. Det är inte bekymret. Frågan är väl snarare om hon begriper bättre än andra juridiskt skolad som också tycker att detta är väldigt märkligt.
Citera
2019-05-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det har inte alls skett ett sådant konstaterande. Det var bara ytterligare en åsikt om att hon inte hade en affär med honom. Ingenting blev bevisat eller styrkt på något sätt att han skilde sig innan affären inleddes.

I annat fall får hoppsann länka till detta bevis där det tydligt framgår att JH skiljde sig ett visst datum år 2014 och att deras relation inleddes efter detta datum samma år 2014.
Så med din ”logik” får inte någon som kanske redan ligger i skilsmässa inleda förhållanden med andra? Du menar alltså att skilsmässan måste ha gått igenom först..om jag uppfattar dig rätt.
Väldigt gammelmodigt synsätt må jag säga.
LW behöver ju inte alls ha varit någon äktenskapsförstörare, vi vet som sagt inte hur och när det påstådda förhållandet med mannen inleddes
Citera
2019-05-26, 15:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Att hon begriper (eller åtminstone vet mer än mig) får jag verkligen hoppas, det vore konstigt annars. Det är inte bekymret. Frågan är väl snarare om hon begriper bättre än andra juridiskt skolad som också tycker att detta är väldigt märkligt.

Vad är det du tänker att hon inte begriper?
Citera
2019-05-26, 15:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så med din ”logik” får inte någon som kanske redan ligger i skilsmässa inleda förhållanden med andra? Du menar alltså att skilsmässan måste ha gått igenom först..om jag uppfattar dig rätt.
Väldigt gammelmodigt synsätt må jag säga.
LW behöver ju inte alls ha varit någon äktenskapsförstörare, vi vet som sagt inte hur och när det påstådda förhållandet med mannen inleddes

De var i Edinburgh tillsammans
08 Sep 13.
Citera
2019-05-26, 15:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är det du tänker att hon inte begriper?

Att hon ska kolla upp samtliga i LW:s närhet och släppa fokuseringen på SD..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in