2019-05-26, 18:43
Medlem
JustZlatans avatar
AfS kommer floppa totalt. Jag gissar på 0,2%.

SD kommer bli näst största parti efter S som kommer göra ett bättre val än väntat. Tro inget annat!
Citera
2019-05-26, 18:43
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Man är inte långt efter. Man är långt före. Att flytta folk från Afrika och arabhalvön med lågt fotavtryck på miljön till Sverige och Europa är ett miljöhot. Jag ser babbar varje dag som inte visar respekt för miljön och bara dumpar sopor och plaster överallt. Även rakt ner i havet.

Så snälla du, ta din elcykel och cyklar in i något när liggande träd och gör miljön en tjänst.

Ja, jag har alltid undrat varför MP är för att man flyttar folk från lågenergiländer till högenergiländer. Aldrig någon som frågat MP detta i någon debatt heller trots att det är något av ett gigantiskt "syntax error" över det.

Vill man få bukt med utsläpp är den globala befolkningsökningen samt omförflyttning av människor från lågenergiländer till högenergiländer (där Sverige ligger i topp....) prioritet ett.
Trots detta är MP inte mot båda dessa saker utan snarare för. Det säger en hel del, MP har kommit att bli ett rent nonsensparti som egentligen inte står för något som är i närheten av rationellt.
Citera
2019-05-26, 18:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Jag tippar att Alternativ för Sverige får 2,89% även om jag så klart hoppas på bra mycket mer, det blir kvällens skräll resultatmässigt, allt annat är rätt väntat.

Jag tror de får under 0.5%, eller knappt mätbart. Har inte hört ordet "AfS" eller "Alternativ för Sverige" en endaste gång i någon media under hela 2019 tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Sossarna har alltså gått ut i år igen och brutit mot GDPR och tagit folks personuppgifter. Katastrof. När fan ska folk göra något åt detta? Varför bryr sig inte media? Förra året skrev de i media iaf. då hade de magiskt nog fått tag på 700.000 telefonnummer. Verkar som de sparat trots att de inte får..
Kan du utveckla? Vad syftar du på?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
När kommer resultaten? Inatt?

23:00
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SD brukar ju få sämre resultat i EU-valet än riksdagsvalet.

År 2014 var det båda valen, 12.86% i riksdagen och 9.67% i EU-valet.

Allt över 15% för SD vore väl således en jätteframgång?

Jag kommer iallafall vara glad för +15% även om OI visat på lite högre siffror.
Citera
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
0,000000000000001%

Där har du Preems påverkan på miljön globalt.

Om ens det, snarare lika många nollor till efter kommatecknet.
Citera
2019-05-26, 18:45
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SD brukar ju få sämre resultat i EU-valet än riksdagsvalet.

År 2014 var det båda valen, 12.86% i riksdagen och 9.67% i EU-valet.

Allt över 15% för SD vore väl således en jätteframgång?

Ja, precis. Går man på samma differens som förr lär SD landa på runt 13-14% och allt över 15% vore något av ett trendbrott.
Citera
2019-05-26, 18:45
Medlem
Enligt exit-polls verkar det som om de gröna parierna vinner mest. Nedåt för de flesta sossepartier (med undantag för Holland och Spanien). Spridda skurar för "populistpartierna" som i många länder verkar ha kommit av sig helt. Verkar som om klimatalarmismen gett fullt genomslag.

https://edition.cnn.com/2019/05/24/europe/european-elections-netherlands-nos-exit-poll-intl/index.html

https://www.rte.ie/news/europe/2019/0526/1051820-eu-exit-polls-for-austria-spain

https://www.france24.com/en/20190525-ireland-varadkar-eu-european-elections
Senast redigerad av scrollock 2019-05-26 kl. 18:50.
Citera
2019-05-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
AfS kommer floppa totalt. Jag gissar på 0,2%.

SD kommer bli näst största parti efter S som kommer göra ett bättre val än väntat. Tro inget annat!

Hahahah dumma jävla bidragstagande parasit.
Lika bra som i Tyskland eller?
Hahahahahahah
Citera
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer iallafall vara glad för +15% även om OI visat på lite högre siffror.

Synd att det inte är AfS som får 51%. Men helst i nästa Riksdagsval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Marine Le Pen i Frankrike har valt samma strategi.

Vi får se om det funkar.

Vet inte om du inte är insatt eller bara trollar men de EU kritiska partierna gör verkligen inga katastrofval?? AFD ökar ganska rejält gissar jag på( vi har bara en vallokalsundersökning) i Nederländerna finns det både PVV och forum for democracy som är det nya populära partiet i Holland så där sprider rösterna ut sig mellan dom två partierna.

Österrike har FPÖ bara tappat 2% vilket får anses som en succé med tanke på skandalen med deras före detta partiledare?

Vadå, vilken normal människa tror att det tar ett val för att förändra EU inifrån? Det är knappast så att ökningarna för varje kritiskt parti är i 20% utan allt ifrån 4% och mer får anses vara bra resultat för de nationalistiska partierna i EU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in