Citat:
Ursprungligen postat av
Avva66
Tror man inte på klimathotet så ska man väl inte engagera sej heller. Kritiserar man det så är man ju en sk klimatförnekare. Det går inte att diskutera dessa frågor med extremister, de tar inte till sej någonting, utan kallar folk för klimatförnekare och en massa ovidkommande.
Men.... jag diskuterar det med dig just nu. Vart har jag kallat dig/folk för klimatförnekare och "tramsat" menar du?
Det är SD som tramsar med det där twitter-inlägget jag länkade, där man försöker förlöjliga motståndare som bara försöker nå de klimatmål som vetenskapen säger vi måste nå (och dessutom använder skratt-emotes...). Du får absolut kritisera, men jag har inte träffat en enda person på Flashback som påstår sig vara "på stängslet" i den här frågan. Vetenskapen är däremot klar, avgjord, och det är ö.h.t. inget som har med politiken att göra, kan vi åtminstone komma fram till.
Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Du menar varför är SD inte lika extrema i sin miljöpolitik? Tja. För de förstår vilka som är de största miljöbovarna på jorden. Och det är inte svenskar. Och inte ens européer.
Du kan ta din plakatklimatpolitik och köra upp den där den gör bäst nytta. I röven.
Nu var ämnet "varför är högerpartier så långt efter i klimatfrågan?". Att påstå att SD "inte är lika extrema" låter som en ursäkt för ett kasst beteende. Hur försvarar du Franssons utspel på Twitter idag, där han likt en 5-åring skrattar och försöker förlöjliga MP som vill dra ner på Sveriges (inte de globala som han antyder) utsläpp med 70% på 11½ år?