Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
Mig veterligen förnekar ingen (av betydande storlek) grupp att vi påverkar klimatet. De ställer sig undrande till den alarmism vi ständigt upplever. Dessa trender som vi påtvingas varje dag och måste förhålla oss till. Att motsätta och ifrågasätta saker är ofta sunt.
Så din teori är att de bara är "hälsosamt skeptiska", och att det är förklaringen till att så gott som alla högerpartier är det? Om vi pratar konservatism så är det väl närmaste valet att vilja konservera naturen.
Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Du kan packa ner din skrämselpropagande om miljö. Finns trådar om du vill prata miljö.
Dessutom. Jordens klimat är mycket mer komplicerat och långt över din kompetens att diskutera.
Frågan är on topic. "Varför är SD så långt efter i klimatfrågan" är en politisk fråga, och högst aktuell i det här valet.
Citat:
Ursprungligen postat av
pinger99
Hade gärna velat besvara det här, men känns aningen Off-Topic i den här tråden.
Jag anser inte att det är bra att ersätta en kärnreaktor med 1+ ton stenkol i minuten, kontinuerligt.
....och befolkningsökningen har en miljöpåverkan större än något annat.
Frågan är on topic. "Varför är SD så långt efter i klimatfrågan" är en politisk fråga, och högst aktuell i det här valet.
Och ingen gör det du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarslira
Dom hjärntvättar varandra ? Är det något som hjärntvättar varandra är det vänstern och miljösekten, du undrar hur vi "nazister" resonerar, väldigt enkelt, vi ser att inget ändrat sig och vi går inte på lögnerna som kablas ut av psyksjuka skolbarn och korrupta politiker som fyller sina fickor med miljöskattepengar.
Dessutom har din frågeställning inget med valet att göra och borde tas bort

Heh, enligt din logik så tycker du alltså att SD har fel då "inget ändrat sig" är något inte ens de står för. Sen förnekar jag inte möjligheten att miljöskatter går till att fylla ladorna, och det kan vi diskutera om du vill. Finns det några belägg för att miljöskatterna går till andra saker för att skydda miljön, eller går de rakt in i ladan? Där har du i så fall kanske en attackvinkel, även om du förmodligen får sluta med ditt vetenskapsförnekande, då det finns otroligt mycket bevis för att klimatförändringarna är äkta, vårt fel, och ett stort problem.
Frågeställningen är politisk, se ovan.