2019-05-26, 18:05
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Man får rösta flera gånger men bara en av rösterna räknas, har man förtidsröstat så kan man ändra rösten på valdagen, misstänker att Stefan förtidsröstade på S men sedan ångrade sig och röstade på SD... ;-D

Han har tittat på några av sina egna tal samt Åkessons och insåg att som gammal arbetare och fackligt aktiv är SD partiet för honom! det slog honom att S ju blivit något sorts bidragsparti för asylinvandrare!
Citera
2019-05-26, 18:05
Medlem
Skogsvattes avatar
Självklart blev det AfS för mig som svensk nationalist, men hur såg läget ut i era vallokaler vad gäller deras valsedlar? Man har en ganska robust organisation och tycks ha fått ut valsedlar i de flesta kommuner.
Citera
2019-05-26, 18:06
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Vem har försökt bortförklara klimatförändringarna?

Du kanske syftar på "anledningen" till nämnda klimatförändringar beror på att vi betalar för lite skatt?

OnT: Det skall bli en fröjd att se kvällens reaktioner från valresultaten runt om i Europa..
Slänger in en till. Fransson beter sig fortfarande som en barnunge angående klimatfrågan. Idag på Twitter: https://twitter.com/JosefFranssonSD/status/1132401976854106117
Han är fortfarande riksdagsledamot. Bara en tidsfråga innan såna här utspel blir lika kontroversiella som liknande utspel gällande invandringen.
Citera
2019-05-26, 18:06
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Finns det någon smart där ute som kan förklara varför högerpartier generellt i Europa, försöker bortförklara klimatförändringarna?

I USA förstår man. Det är republikaner med oljeintressen. De hjärntvättar varandra.

Men i Europa, och framför allt Sverige? Varför liksom? Det är ingen slump att SD hamnat längst bak i ledet gällande deras klimatpolitik, men varför?
Mig veterligen förnekar ingen (av betydande storlek) grupp att vi påverkar klimatet. De ställer sig undrande till den alarmism vi ständigt upplever. Dessa trender som vi påtvingas varje dag och måste förhålla oss till. Att motsätta och ifrågasätta saker är ofta sunt.

Köper du en icke ekologisk banan idag så är du delaktig i "det stora klimatfotspåret" vi lämnar efter oss och ska därför känna ånger för din handling. Våga njuta av den bananjäveln lilla svenne. Vi får väl se om miljöhipsters avstår flygresor om 10 år också när vi andra är ute i världen och utvecklas. Då kanske det känns ensamt och stillsamt i lilla Svedala.
Citera
2019-05-26, 18:07
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
När jag röstade i RD fanns ett skydd (skärmvägg) för röstsedlarna också dock.

Jag tror annars du ska akta dig för att ta ut någon typ av seger i förskott när det kommer till SD. Detta då när folk gjort det tidigare så ... Ja, du har resultaten i valet 2018 och i EU-valet. SD har också alltid presterat sämre i EU-valet än i andra val får man tänka på; således vore runt 17-18% för SD något av en bragd. Man måste förstå att SD är något av ett arbetarparti, för dessa handlar det uteslutande om att få folk till valurnorna till att börja med.

Som jag skrivit i en annan tråd är också EU-valet att betrakta som något av ett val för medelklassen och högre. Det finns en anledning till att medelklasspartier som MP och C går bra i EU-valet trots allt.
För dig kanske. Verkar som att det varit något som blivit standard så att säga detta val.

Håller med i övrigt. Sen tror jag inte det här med hur man lagt ut valsedlarna kommer påverka särskilt mycket. Kanske att SD får typ 0,1-0,2% mer max eller nåt sånt. Inte flera procent som folk verkar tro.
Citera
2019-05-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Självklart blev det AfS för mig som svensk nationalist, men hur såg läget ut i era vallokaler vad gäller deras valsedlar? Man har en ganska robust organisation och tycks ha fått ut valsedlar i de flesta kommuner.
Inga konstigheter i min lokal, det fanns AfS och MED i överflöd.
Citera
2019-05-26, 18:08
Medlem
Citat:
https://nyheter24.se/debatt/774798-josef-fransson-sd-klimatpolitiken-har-gatt-over-styr
SD har en historia av galna påståenden gällande klimatet, och det är som sagt ingen slump att SD ligger sämst till. SD:s Fransson var den första politiker som någonsin yttrade sig "klimatskeptiskt" i den svenska riksdagen.

Du kan packa ner din skrämselpropagande om miljö. Finns trådar om du vill prata miljö.

Dessutom. Jordens klimat är mycket mer komplicerat och långt över din kompetens att diskutera.
Citera
2019-05-26, 18:09
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
När jag röstade i RD fanns ett skydd (skärmvägg) för röstsedlarna också dock.

Jag tror annars du ska akta dig för att ta ut någon typ av seger i förskott när det kommer till SD. Detta då när folk gjort det tidigare så ... Ja, du har resultaten i valet 2018 och i EU-valet. SD har också alltid presterat sämre i EU-valet än i andra val får man tänka på; således vore runt 17-18% för SD något av en bragd. Man måste förstå att SD är något av ett arbetarparti, för dessa handlar det uteslutande om att få folk till valurnorna till att börja med.

Som jag skrivit i en annan tråd är också EU-valet att betrakta som något av ett val för medelklassen och högre. Det finns en anledning till att medelklasspartier som MP och C går bra i EU-valet trots allt.

Jag var lite exalterad efter att jag upplevt min första demokratiska valdag. Nu efteråt har jag förstått att det långt ifrån ser likadant ut i alla vallokaler, dvs att Sd kommer att explodera känns numera något överdrivet. Jag är självfallet även medveten om skillnaden mellan riksdagsvalet och detta.

Dock tror och hoppas jag att Sd närmar sig 20% och det mina vänner är nästan en explosion, åtminstone i mina ögon. Jag önskar även ett riktigt skitval för L och C.
Citera
2019-05-26, 18:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I min vallokal fanns det gott om AfS valsedlar vid 13-tiden. De var dock placerade längst bak i lådan, varför jag flyttade fram lapparna så att de var väl synliga.
Citera
2019-05-26, 18:10
Medlem
Om man slängde i sin förtryckta röstsedel utan att kryssa i någon person så är det förstanamnet som blir rösten va?
Blev hastigt paranoid nu att rösten räknas som ogiltig.
Jag kan vara lugn va?
Citera
2019-05-26, 18:11
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Slänger in en till. Fransson beter sig fortfarande som en barnunge angående klimatfrågan. Idag på Twitter: https://twitter.com/JosefFranssonSD/status/1132401976854106117
Han är fortfarande riksdagsledamot. Bara en tidsfråga innan såna här utspel blir lika kontroversiella som liknande utspel gällande invandringen.

Hade gärna velat besvara det här, men känns aningen Off-Topic i den här tråden.

Jag anser inte att det är bra att ersätta en kärnreaktor med 1+ ton stenkol i minuten, kontinuerligt.
....och befolkningsökningen har en miljöpåverkan större än något annat.
Citera
2019-05-26, 18:12
Medlem
Citat:
Finns det någon smart där ute som kan förklara varför högerpartier generellt i Europa, försöker bortförklara klimatförändringarna?

I USA förstår man. Det är republikaner med oljeintressen. De hjärntvättar varandra.

Men i Europa, och framför allt Sverige? Varför liksom? Det är ingen slump att SD hamnat längst bak i ledet gällande deras klimatpolitik, men varför?

Dom hjärntvättar varandra ? Är det något som hjärntvättar varandra är det vänstern och miljösekten, du undrar hur vi "nazister" resonerar, väldigt enkelt, vi ser att inget ändrat sig och vi går inte på lögnerna som kablas ut av psyksjuka skolbarn och korrupta politiker som fyller sina fickor med miljöskattepengar.
Dessutom har din frågeställning inget med valet att göra och borde tas bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in