2019-05-26, 17:19
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Den höger som inte vågar sitta i samma grupp som Le Pen och Salvini borde försvagas.

Japp, och den högern tillhör SD numera.

https://samnytt.se/dansk-folkeparti-och-sannfinlandarna-byter-eu-grupp-men-sd-foljer-inte-med/

Pinsamt av SD. Men det som är mest pinsamt är att folk fortsätter med sitt SD-vurmande.
Citera
2019-05-26, 17:19
Medlem
Begntts avatar
Em'lie Pilthamm*r

Slöjförbud och Tiggeriförbud är bra.

Klimatstrejken är masshysteri och tiggaraktivister stör demokratin.
Bensinpriset är för dyrt, flyget förstör inte miljön och bolagen är imponerande.
Terrorister är farliga.

Om jag hade varit på en fest och en vän tog mig på brösten så hade jag tagit tillbaka. Det är min lösning. Rör du mig lite så rör jag dig och sedan hade jag skrattat.
Citera
2019-05-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nu är Emilie Pilthammar i blåsväder, 4.5 timme innan vallokalerna stänger: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3G536/moderatledningen-om-gruppsexskamtet-totalt-omdomeslost
Hon är väl kompis och samarbetar med Jimmies sambo? Stockholmare och Livet ordskan Svantesson gillade inte detta. Nej, usch och fy!
Sverige är uppdelat i inskränkta storstadsmänniskor och normala andra.
Citera
2019-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fniss.
Fått för mig att man var tvungen att beställa hem valdsedlar för afs men såg till min förvåning att det fanns valsedlar i lokalen. Minns jag fel eller löste dem det efteråt?

Kanske "bortkastad röst" som i valet förra året men vad fan... kunde inte låta bli.

Edit skrev fel....valsedel röstkort.

Inte alls bortkastad! Precis som i riksdagsvalet så är en röst på AFS en röst på sjuklövern, Annie Lööf tackar och bockar för att C fick en såpass viktig vågmästarroll sist, antar att ni AFS:are är mäkta nöjda över att ha säkrat Löfven på statsministerposten? JÖK:en funkar bra för er ”riktiga” nationalister?
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det kan inte afs heller göra iofs, kommer krävas folkomröstning och afs är ett futtigt enprocents-parti som inte ens finns med i svensk riksdag.

Självklart, men det måste börja någonstans. Sen är jag övertygad om att EU krackelerar långt innan vi ska tvingas rösta om det. Att rösta AFS är dock viktigt just för att visa att vi nationalister finns och hörs.
Senast redigerad av motarbetar 2019-05-26 kl. 17:24.
Citera
Medlem
Pope666s avatar
Stefan Löfven har röstat minst två gånger nu. När förtidsröstningen började så var han där och röstade och idag så var han o röstade. Får Stefan rösta flera gånger eller var en av gångerna endast en symbolröstning? Konstigt värre.
Citera
2019-05-26, 17:22
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag skulle faktiskt föredra president Camacho framför dessa äckliga tandlösa pamp-gubbäckel, rabiata feminist-orcs, cringiga ålt-rajt populister och Greta-dyrkare.

https://www.youtube.com/watch?v=sGUNPMPrxvA

Nu när du säger det tycker jag mig kunna se liberala tankeströmingar i president Camacho's anföranden.

To each their own.
Citera
2019-05-26, 17:25
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Stefan Löfven har röstat minst två gånger nu. När förtidsröstningen började så var han där och röstade och idag så var han o röstade. Får Stefan rösta flera gånger eller var en av gångerna endast en symbolröstning? Konstigt värre.
Man får rösta flera gånger men bara en av rösterna räknas, har man förtidsröstat så kan man ändra rösten på valdagen, misstänker att Stefan förtidsröstade på S men sedan ångrade sig och röstade på SD... ;-D
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Hur mycket procent behöver man får att få en plats i Eu Parlamentet, 3,4 eller 5%?

Den formella gränsen för att ta plats i parlamentet som representant för Sverige är densamma som vid riksdagsval, att det parti man representerar får minst 4% av rösterna. Eftersom Sverige bara har 20 platser innebär det i praktiken att man måste få 5%, alltså en tjugondel av rösterna.

Jag reserverar mig för att det kan finnas en hel radda andra regler som styr mandatfördelningen i detalj, men så ser det ut på ett ungefär.

Jag tänker t.ex. på att ett parti kan komma in i Sveriges riksdag om man får 12% av rösterna i en valkrets, för trettio år sedan ett hopp för KDS som var starka i Jönköpings län. Tror inte regler av denna typ finns för EU-parlamentet, men är inte säker.
Senast redigerad av Prora 2019-05-26 kl. 17:33.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValeNappi
vill påpeka att jag inte är kommunist, hatar bara AFS pga att dem är lallare och oseriösa
ungefär som att rösta på FI.
de kommer aldrig in som tur är.

Definera vad som är det oseriösa?
Citera
2019-05-26, 17:29
Medlem
Även i min vallokal var det ett bås där valdedlarna befann sig. Mycket bra!
Citera
2019-05-26, 17:29
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValeNappi
såg även AFS valsedlar i min lokal, var sugen på att sno och kasta de men gjorde ingenting pga demokrati. Tror ändå inte det är nån i mitt distrikt som skulle vara så dum att dem waistar sin röst på AFS.

Såg att Camilla Kvartoff ska leda val valkan på svt, det börjar 20.00

En röst på ett parti som inte ens kan trycka på rätt knapp är snarare en bortkastad röst.

För övrigt spelar det ingen roll om AfS/SD får 1 5 10 20 eller 40% av rösterna. Det GÅR inte att påverka EU inifrån, det enda de kan göra är möjligen att bromsa utvecklingen.

En röst på AfS är en röst för att starta SWEXIT-debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in