2019-05-26, 17:09
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekka01
Om den nu är "bortkastad" så har du egentligen röstat på vänstern.
Kommer inte AfS in så är högern lite svagare i EU pga dessa "bortkastade" rösterna.
Den höger som inte vågar sitta i samma grupp som Le Pen och Salvini borde försvagas.
Citera
2019-05-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Från
https://www.val.se/for-partier/infor-europaparlamentsvalet-2019/valsedlar/utlaggning-av-valsedlar.html

Så AfS själva har nog lagt ut dom.
såg även AFS valsedlar i min lokal, var sugen på att sno och kasta de men gjorde ingenting pga demokrati. Tror ändå inte det är nån i mitt distrikt som skulle vara så dum att dem waistar sin röst på AFS.

Såg att Camilla Kvartoff ska leda val valkan på svt, det börjar 20.00
Citera
2019-05-26, 17:13
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det jag undrar lite om Fi är vart alla svenska kvinnor tagit vägen. Förr var det en hel del med men numera verkar det enbart vara invandrare. Kvinnliga invandrare som inte bryr sig ett skvatt om hedersbrott eller att deras bröder begår överfallsvåldtäkter på löpande band utan bryr sig enbart om kasta skit på vita svenska män (kanske även vita svenska kvinnor då eftersom dessa flytt skutan).

De svenska kvinnorna har insett att det inte är ett feministparti utan ett islamistparti som är rasistiskt mot svenskar. Partiet blev kuppat helt enkelt. F!s identitetspolitik och intersektionalitetstänk säger att en muslimsk man, eller en transman, eller svart man, eller en homosexuell man är större offer i maktordnigen än vita heterosexuella kvinnor.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Kommer inte AfS in så är högern lite svagare i EU pga dessa "bortkastade" rösterna.

Eftersom SD vill fortsätta att samarbeta med Tories så är en röst på SD snarare bortkastad.

Den gruppen vill ju för fan ingenting. Salvini och Le Pen vill SD inte samarbeta med då dessa är "högerextremister".
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:

Så vad menar du man ska rösta på då? SD vars grupp i EU leds av en muslim?

Det är vi som röstar på partier som står för förändring som driver utvecklingen. Ni ängsliga som ska vänta tills andra gjort förarbetet och fått in SD och nu snart AfS i värmen är patetiska när ni dessutom aktivt motarbetar det som ni antyder att ni senare kan tänkas följa men inte nu. Ni kommer inte förändra ett skit.

Ska Sverige ut ut EU så kommer det inte ske med de partier som suttit i EU för Sverige redan. De är alla för.
Citera
2019-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fniss.
Det var som fan. Kul att se och tack till hjältarna i västerort.

Hoppas de slår fi

Yeah det är hjältarna i gräsrötter som gör det viktigaste jobb i framgång för politiska partier. Det var tack vare gräsrötterna och SDU (Nu AfS) som fick SD in i riksdagen. Tyvärr SDs ledning inser inte detta.
Citera
2019-05-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Jaja. Hör det snacket tidigare i svenska valet då AFS svansen trodde AFS skulle få över 4% och komma in i riksdagen. Vad fick de? 0,49% om jag inte minns fel. Men visst. Får de över 1% i EU valet ska jag ödmjukt applådera dom. Jag tror däremot de kommer få härva där nere runt en halv procent i alla val.

2010 röstade vi in SD till riksdagen. Hade alla resonerat som dig hade SD aldrig kommit in.
Citera
2019-05-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Känns som fler SD-väljare är mer villiga att stödja partiet i detta valet. Lär vara många som också vill se ett SWEXIT och det kan inte SD hjälpa dom med.

Det kan inte afs heller göra iofs, kommer krävas folkomröstning och afs är ett futtigt enprocents-parti som inte ens finns med i svensk riksdag.
Citera
2019-05-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValeNappi
såg även AFS valsedlar i min lokal, var sugen på att sno och kasta de men gjorde ingenting pga demokrati. Tror ändå inte det är nån i mitt distrikt som skulle vara så dum att dem waistar sin röst på AFS.

Såg att Camilla Kvartoff ska leda val valkan på svt, det börjar 20.00

Kasta dom du, varje bortkastade AfS-valsedel leder bara till två röster för AfS.
Citera
2019-05-26, 17:17
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Så vad menar du man ska rösta på då? SD vars grupp i EU leds av en muslim?

Det är vi som röstar på partier som står för förändring som driver utvecklingen. Ni ängsliga som ska vänta tills andra gjort förarbetet och fått in SD och nu snart AfS i värmen är patetiska när ni dessutom aktivt motarbetar det som ni antyder att ni senare kan tänkas följa men inte nu. Ni kommer inte förändra ett skit.

Ska Sverige ut ut EU så kommer det inte ske med de partier som suttit i EU för Sverige redan. De är alla för.

Hear, hear!
Citera
Medlem
Overminds avatar
Jag också nyss hemkommen med sambon efter vi röstat och där man väljer valsedeln är det en vit skärm så ingen kan se! Dock SD längst ner i raden och Alternativ för Sverige högst upp så om de som jobbar där VILL, så kan de titta och se vart man tar sin röst ifrån.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det verkar ha funkat bra & nu hindras insyn från andra när man tar valsedlar, vilket också var meningen.

Där jag röstade var röstsedlarna bakom ett skydd, samma vid riksdagsvalet 2018 också (dock förtidsröstade jag då så kan ha varit annorlunda där jag skulle rösta på valdagen).

Fortfarande ett system som är 50/50 dock då det öppnar upp för sabotage mot vissa specifika valsedlar (som att helt sonika ta 100% av alla valsedlar från parti X som man inte tycker om osv). Där jag röstade verkade viss översyn finnas som jag tror kan ha hindrat den typen av sabotage dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in