2019-05-26, 14:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du menar att kasta bort sin röst är extremt förnuftigt?

Den var ny. Den har man inte hört förut.

Vad ska man annars rösta på?
Citera
2019-05-26, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Förhoppningsvis kan man följa spektaklet på SVT play?
på tv4play har dom just nu livesändning.
Citera
2019-05-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag undrar vad dagens pissväder kan ha för effekt. Vilket parti har latast väljare? Jag skulle tippa på antingen S eller SD.
Pissväder? I Göteborg skiner solen.
Citera
2019-05-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att rösta på det absolut bästa alternativet och det enda alternativet som kan göra verklig skillnad kan aldrig vara bortkastat min vän. AfS är det enda partiet som vill befria oss från EU:s bojor.
Hur kan de göra "verklig skillnad" med typ 6000 röster och 0 mandat?
Citera
2019-05-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndAgain
Alla nya partier måste börja någonstans. Gillar man AfS är detta ett ypperligt tillfälle att rösta på dem. Kan ge effekt inför kommande riksdagsval. Politik är ett långt spel, glöm inte det.

Jaja. Hör det snacket tidigare i svenska valet då AFS svansen trodde AFS skulle få över 4% och komma in i riksdagen. Vad fick de? 0,49% om jag inte minns fel. Men visst. Får de över 1% i EU valet ska jag ödmjukt applådera dom. Jag tror däremot de kommer få härva där nere runt en halv procent i alla val.
Citera
Medlem
Ztazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy.Vercetti
Där jag röstade gick det minsann inte att ta valsedeln anonymt. De låg på den vanliga platsen där nyfikna nötter kan se vad man tar. Nåja, jag bryr mig inte nämnvärt personligen men fy fan vilket jävla skitsystem. Blev en röst på afs till slut.
Så var det även för min del där man knös in i två skollokaler och och bordet där valsedlar ligger, ser alla i båda köer vad man tar eller inte. Det var likadant i höstas 2018 Riksdagsvalet samma jarjong då.

Man ser ju hur vissa inte vågar ta det dom kanske letar efter personligen hade jag "Backup" med färdiga strykningar i innerfickan idag

Men det är jävligt och jag har klagat innan utan framgång.
Synd om andra som kanske tänkt ett visst alternativ men pga grannen/grannar i ledet inte gör som man tänkt från första början.

Och visst såg jag väl hur man försöker dölja men en, eller om det var "jag" det vet man inte haha hojtade här fattas både AFS och SD fyll på nu.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Pissväder? I Göteborg skiner solen.
Regn i Tjockhult.
https://www.youtube.com/watch?v=SDMkC1aubZ8
Citera
2019-05-26, 14:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Som någon annan sade så får man tänka långsiktigt. Alla partier måste börja någonstans. Med en röst på AfS kan man i alla fall ha gott samvete över att man pushat på i rätt riktning.
Citera
2019-05-26, 14:08
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy.Vercetti
Där jag röstade gick det minsann inte att ta valsedeln anonymt. De låg på den vanliga platsen där nyfikna nötter kan se vad man tar. Nåja, jag bryr mig inte nämnvärt personligen men fy fan vilket jävla skitsystem. Blev en röst på afs till slut.

Ja det är dåligt, samtidigt så tycker jag gott svensken kan visa lite stake en gång var femte år eller vad det nu är.

Själv gjorde jag precis min plikt trots en dålig axel och la en röst på AfS. Men har inga illusioner sett till hur besviken man på senaste riksdagsvalet. Jag tror dock AfS har en bättre chans den här gången.

När börjar den preliminära räkningen?
Citera
2019-05-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att rösta på det absolut bästa alternativet och det enda alternativet som kan göra verklig skillnad kan aldrig vara bortkastat min vän. AfS är det enda partiet som vill befria oss från EU:s bojor.

Men inte särskilt realistiskt att länder lämnar EU. Vi vet inte ens ännu om UK förmår lämna EU. Därför bättre att Europa röstar på de partier som kan förändra EU inifrån.
Citera
Medlem
M 12,1 %
Sd 20,1 %
Citera
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten

Skillnaden sker inte idag - korrekt. Dock kan den ske när folk ser ett parti växa fram de kan ställa sig bakom. Samma resonemang finns med partier som MP och SD. Speciellt SD som växte långsamt val efter val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in