2019-05-26, 14:55
Medlem
StillaHavets avatar
Då var det klart. Vill ha någon som representerar mina åsikter och Gustav Kasselstrand gör det mycket bättre än Peter Lundgren. Har svårt att begripa att någon väljer Lundgren framför Kasselstrand. AfS får vara klart nöjda om de får över riksdagsvalets resultat eftersom väljarbasen visat sig trögrörlig. Spelar ingen roll för mig om AfS når spärren eller inte. Måste välja den som jag tror bäst kan representera mig.
Citera
Medlem
Det blev AfS för mig. SD är en lekstuga. Av flera hundratusen människor som stödjer SD så skickade de ner två clowner som max borde sitta i styrelsen för en bostadsrättsförening. SD vill inte ha kompetenta eller drivna människor för de kommer inte blint papegoja det som chefsideolog Karlsson har kommit fram till tillsammans med Reinfeldts gamla partikamrater.

SD är fullt av inkompetens för att ledningen vill ha inkompetenta ja-sägare som inte gör mer än att dyka upp och trycka på en knapp. SD har ingen potential som ett ledande parti.

Att man dessutom inte kan sitta i samma partigrupp som dansk folleparti är ju bara rent löjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är så tragikomiskt med folk som skriver att man ska rösta på SD och inte på AfS.

Ni förstår verkligen inte att det är SD som är en bortkastad röst, och det är sorgligt.

SD vill inte vara med i Salvinis nya EU-grupp.

https://samnytt.se/dansk-folkeparti-och-sannfinlandarna-byter-eu-grupp-men-sd-foljer-inte-med/

Man väljer istället att samarbeta med brittiska liberaler.
Ni som har röstat på SD har alltså slängt er röst i sjön. Så meningslöst.

Istället så hade ni kunnat lagt er röst på AfS så att AfS hade kunnat gått med i Salvinis grupp.

Som AFS svansen kämpar på Flashback. Och som dagssländor kläcks ni vid valen för att sedan bli helt tysta och anonyma mellan valen.

Tror ni hade gjort mer skillnad om ni ställt er i något gatuhörn och delat ut AFS reklam. Då hade åtminstone någon utanför Flashback vetat vem AFS är.
Citera
2019-05-26, 14:56
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Alla röster är bortkastade. Brysselhöjdarna styr och ställer hur fan de än vill i alla fall. Själv proteströstade jag på Piratpartiet pga Artikel 13/17 eländet. Inte för att jag tror det gör någon skillnad, utan mer för att markera.

Jag är bara glad ifall L och F! åker ur ikväll.

De kan inte styra och ställa hur de vill om det finns tillräckligt med motstånd.

Det motståndet finns i Salvinis grupp. Som SD inte vill samarbeta med.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Gjort min plikt och röstat på AfS.
Oavsett vilket slutresultat, är det en liten, men faktiskt, vinst för demokratin
Citera
Medlem
Citat:
Det är så tragikomiskt med folk som skriver att man ska rösta på SD och inte på AfS.

Ni förstår verkligen inte att det är SD som är en bortkastad röst, och det är sorgligt.

SD vill inte vara med i Salvinis nya EU-grupp.

https://samnytt.se/dansk-folkeparti-och-sannfinlandarna-byter-eu-grupp-men-sd-foljer-inte-med/

Man väljer istället att samarbeta med brittiska liberaler.
Ni som har röstat på SD har alltså slängt er röst i sjön. Så meningslöst.

Istället så hade ni kunnat lagt er röst på AfS så att AfS hade kunnat gått med i Salvinis grupp.

Igår hade jag bestämt mig för att strunta i valet men jag skickade in en afs-proteströst ändå. Den är lika betydelsefull som 200 000 röster till, dvs inte alls. Så jag valde mellan att soffligga praktiskt och protestera med en röstsedel.
Citera
2019-05-26, 14:57
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Som AFS svansen kämpar på Flashback. Och som dagssländor kläcks ni vid valen för att sedan bli helt tysta och anonyma mellan valen.

Tror ni hade gjort mer skillnad om ni ställt er i något gatuhörn och delat ut AFS reklam. Då hade åtminstone någon utanför Flashback vetat vem AFS är.

Menar du att jag har fel? Vill SD alltså samarbeta med Salvini och inte med brittiska liberaler?
Citera
2019-05-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Du har alltså lagt en personröst på någon som var medlem i Fi, innan det blev mer gynnsamt att vara sverigedemokrat..

Jo. Det finns ju rätt lite jag kan göra åt det nu. Får ta det som en läxa och göra mina studier ordentligt nästa gång.
Citera
2019-05-26, 15:00
Medlem
Atlasbokens avatar
Sveriges enda räddning är Afs så länge vi är med i EU kommer detta landet bli rövknullat. SD tror de kan påverka inne i EU haha de vill inte ens tillhöra samma grupp som Le Pen och Salvini. Ni är så lurade och ni kommer fortsätta betala för marchmutt och Tyrones försörjningsstöd CUCKAR!
Citera
2019-05-26, 15:00
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Löjligt att jämföra AFS med SD. SD har slitit på alla politiska nivåer kommun, landsting och riksdag för lyckas. AFS och Kasselstrand dyker upp som gubben i lådan vid varje val men har ingen grund att stå på inom varken kommun eller landstingspolitik. SD har byggt underifrån. AFS försöker kliva rakt in i riksdagen direkt. Det är ju bara Kasselstrands egna lilla lekstuga. Ett avhopparprojekt för att han inte får vara med i SD. Och ni är hans tennsoldater som han leker med. Ska AFS tas på allvar krävs att man början från grunden. Och då måste man även representera politiken i kommuner och landsting. Kasselstrand tror han kan göra kopia på "Ny demokrati". Jag tror det var både första och sista gången vi fick se det hända.

Kasselstrand ville ju driva en annan politik än SD, vilket syns allt mer tydligt. Sen håller jag med om att AfS behöver bygga något på sikt, de var extremt haussade på internet inför valet senast. SD behöver normaliseras ännu mera för att vanliga Svenssons ska rösta AfS. Däremot tror jag det finns en växande kraft inom svensk politik som vill gå åt det håll AfS förespråkar. Kommande år blir spännande!
Citera
2019-05-26, 15:01
Medlem
Citat:
De kan inte styra och ställa hur de vill om det finns tillräckligt med motstånd.

Det motståndet finns i Salvinis grupp. Som SD inte vill samarbeta med.

Finns inget hinder för de olika grupperna i EU parlamentet att samarbeta i vissa frågor. Återigen bara massa anti-SD propaganda från AFS svansen på Flashback. Men snart är söndagen över så vi lär inte ser er förrän nästa val.
Citera
2019-05-26, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
PP som har en transgender som partiledare, nu gjorde du bort dig.

Inte partiledaren. Det är nog Fabian Rosdalen och Anton Nordenfur du åsyftar. Nordenfur hoppade dessutom av 2017.

Men jag skiter i vilket. Som sagt var det en proteströst och markering. Så du kan få haka upp dig på transor bäst fan du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in