Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Löjligt att jämföra AFS med SD. SD har slitit på alla politiska nivåer kommun, landsting och riksdag för lyckas. AFS och Kasselstrand dyker upp som gubben i lådan vid varje val men har ingen grund att stå på inom varken kommun eller landstingspolitik. SD har byggt underifrån. AFS försöker kliva rakt in i riksdagen direkt. Det är ju bara Kasselstrands egna lilla lekstuga. Ett avhopparprojekt för att han inte får vara med i SD. Och ni är hans tennsoldater som han leker med. Ska AFS tas på allvar krävs att man början från grunden. Och då måste man även representera politiken i kommuner och landsting. Kasselstrand tror han kan göra kopia på "Ny demokrati". Jag tror det var både första och sista gången vi fick se det hända.
Kasselstrand ville ju driva en annan politik än SD, vilket syns allt mer tydligt. Sen håller jag med om att AfS behöver bygga något på sikt, de var extremt haussade på internet inför valet senast. SD behöver normaliseras ännu mera för att vanliga Svenssons ska rösta AfS. Däremot tror jag det finns en växande kraft inom svensk politik som vill gå åt det håll AfS förespråkar. Kommande år blir spännande!