2019-05-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shello
Alla ni som säger att det är att ”kasta bort sin röst” genom att rösta på Afs, ni är precis som moderater som sa att det var att ”kasta bort sin röst” genom att rösta på SD innan dom kom in i riksdagen. Med erat tankesätt så hade SD inte suttit i riksdagen nu.

Löjligt att jämföra AFS med SD. SD har slitit på alla politiska nivåer kommun, landsting och riksdag för lyckas. AFS och Kasselstrand dyker upp som gubben i lådan vid varje val men har ingen grund att stå på inom varken kommun eller landstingspolitik. SD har byggt underifrån. AFS försöker kliva rakt in i riksdagen direkt. Det är ju bara Kasselstrands egna lilla lekstuga. Ett avhopparprojekt för att han inte får vara med i SD. Och ni är hans tennsoldater som han leker med. Ska AFS tas på allvar krävs att man början från grunden. Och då måste man även representera politiken i kommuner och landsting. Kasselstrand tror han kan göra kopia på "Ny demokrati". Jag tror det var både första och sista gången vi fick se det hända.
Citera
2019-05-26, 14:47
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Ja, jag gav min röst till SD. Angående person så kryssade jag för en tjej och student på Gotland. Inget parti vill så klart exakt samma som jag vill, men SD stod iaf närmast åsiktsmässigt i dom punkter som blir viktiga för mig.

Mvh.
Hilda Frick? Lägg av, kryssade du en tinder-tjej som skriver sjukt ogenomtänkta tweets?
Citera
2019-05-26, 14:48
Medlem
okok1s avatar
Kommer några alternativa medier/poddar eller dylikt sända valvakan?
Citera
2019-05-26, 14:49
Medlem
Steinarrs avatar
Det är så tragikomiskt med folk som skriver att man ska rösta på SD och inte på AfS.

Ni förstår verkligen inte att det är SD som är en bortkastad röst, och det är sorgligt.

SD vill inte vara med i Salvinis nya EU-grupp.

https://samnytt.se/dansk-folkeparti-och-sannfinlandarna-byter-eu-grupp-men-sd-foljer-inte-med/

Man väljer istället att samarbeta med brittiska liberaler.
Ni som har röstat på SD har alltså slängt er röst i sjön. Så meningslöst.

Istället så hade ni kunnat lagt er röst på AfS så att AfS hade kunnat gått med i Salvinis grupp.
Citera
2019-05-26, 14:50
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Löjligt att jämföra AFS med SD. SD har slitit på alla politiska nivåer kommun, landsting och riksdag för lyckas. AFS och Kasselstrand dyker upp som gubben i lådan vid varje val men har ingen grund att stå på inom varken kommun eller landstingspolitik. SD har byggt underifrån. AFS försöker kliva rakt in i riksdagen direkt. Det är ju bara Kasselstrands egna lilla lekstuga. Ett avhopparprojekt för att han inte får vara med i SD. Och ni är hans tennsoldater som han leker med. Ska AFS tas på allvar krävs att man början från grunden. Och då måste man även representera politiken i kommuner och landsting. Kasselstrand tror han kan göra kopia på "Ny demokrati". Jag tror det var både första och sista gången vi fick se det hända.
Hahah, jobbigt att ett nytt alternativ finns att välja på?
Citera
2019-05-26, 14:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är så tragikomiskt med folk som skriver att man ska rösta på SD och inte på AfS.

Ni förstår verkligen inte att det är SD som är en bortkastad röst, och det är sorgligt.

https://samnytt.se/dansk-folkeparti-och-sannfinlandarna-byter-eu-grupp-men-sd-foljer-inte-med/

Istället så hade ni kunnat lagt er röst på AfS så att AfS hade kunnat gått med i Salvinis grupp.
Hellre en bortslängd röst på SD än en ännu mer bortslängd på AfS eller att man lägger den på ett sjuklöverparti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Hilda Frick? Lägg av, kryssade du en tinder-tjej som skriver sjukt ogenomtänkta tweets?

Hmm. Va?

Brukar du leka detektiv och ta reda på sånt innan du gör personval i vallokalen? Orka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Alla röster är bortkastade. Brysselhöjdarna styr och ställer hur fan de än vill i alla fall. Själv proteströstade jag på Piratpartiet pga Artikel 13/17 eländet. Inte för att jag tror det gör någon skillnad, utan mer för att markera.

Jag är bara glad ifall L och F! åker ur ikväll.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-26 kl. 14:54.
Citera
2019-05-26, 14:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Som tur är åker F! ut. Nu bör man slippa dem i debatter både i EU och inrikes.
L lär tappa ett mandat eller kanske alla.
M näst störst och SD trea.
MP och KD ca 10%
Vidriga S störst så klart.

Ja, det känns som att vi sent ikväll får följa Fi:s sista dödsryckning.
Citera
2019-05-26, 14:54
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hellre en bortslängd röst på SD än en ännu mer bortslängd på AfS eller att man lägger den på ett sjuklöverparti.

Så du är okej med att SD hellre samarbetar med brittiska liberaler än med Salvini?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Alla röster är bortkastade. Brysselhöjdarna styr och ställer hur fan de än vill i alla fall. Själv proteströstade jag på Piratpartiet pga Artikel 13/17 eländet. Inte för att jag tror det gör någon skillnad, utan mer för att markera.
PP som har en transgender som partiledare, nu gjorde du bort dig.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Hmm. Va?

Brukar du leka detektiv och ta reda på sånt innan du gör personval i vallokalen? Orka.
Du har alltså lagt en personröst på någon som var medlem i Fi, innan det blev mer gynnsamt att vara sverigedemokrat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in