2019-05-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
ÄNTLIGEN!!

Precis varit och röstat och för första gången i min nu tämligen långa "röstkarriär" gick det att rösta anonymt, halleluja! I min vallokal var röstsedlarna placerade bakom ett skärmvägg och endast en åt gången fick gå in där. Eländigt att vi inte hade detta förfarande i riksdagsvalet, då hade vi haft ett annat styre idag.

Sd kommer pga ovan att explodera idag mina vänner, explodera!

Exakt samma i min vallokal! En stor dag för demokratin och röstfriheten.
Citera
2019-05-26, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kommer att bojkotta SVT och även Expressen. Därför följer jag valvakan på Flashback.......jag gillar jargongen här både i med och motgång. Här är många festliga kommentatorer.

Ja, med tanke på Expressens löpsedel 2014 när där den ena bilden bestod av Frigoliten som badade tillsammans med F! och den andra på SD med rubriken "F! faan, skäms Europa".
Citera
2019-05-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Återigen det är ganska självklart att man jobbar så. Hur då saknar förståelse och skärpa för att göra förändring, hur hade du gjort?
Det är väl ganska logiskt att man attackerar SD för det är dom väljarna som ligger närmast att få över. Eller tycker du man ska försöka fokusera på att övertyga vänsterpartiets väljare?

SD har blivit ett mesparti i mitt tycke, man vill inte ens erkänna och samarbeta med systerpariter i Europa som Nationella Fronten, Salvine, Orban. Allt för att passa in i åsiktskorridoren.
Just därför har jag detta val bestämt mig för att Kasselstrand får min röst, Alternativ för Sverige,
kan inte se något annat, bättre. Samma skrot och korn allihop, de andra partierna alltså.
Citera
2019-05-26, 12:15
Medlem
i vallokalen idag var det två kvinnor som "hjälpte mig"; när jag fick tillbaka mitt körkort så tog den andra kvinnan samtidigt och slängde mitt röstkort, min valsedel den såg jag inte var den tog vägen.

får väl lita på dem att de la den i boxen, faaan!!

var uppmärksamma idag!!
Citera
2019-05-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottalakej
Afs & dess rätt få följare liknar en rabiat Chihuahua "Very small puppy with a big dog attitude" Visst är kasselstrand en bra talare med hans följare saknar förståelse och skärpa om hur man kan göra förändring. Att de ständigt attackerar SD för att de på något sjukt sätt tro att det kommer generera anhängare till afs är skrattretande. Ni gör er bara till åtlöje och ingen vill hänga med en flock narrar.
Det var ett riktigt barnsligt inlägg av den typen som drar löje över SDanhängarna.
Har aldrig hört att AfS attackerat SD på valmötena så den informationen härrör nog från Stiftelsen EXPO.
Tvärtom så hoppas vi som kommer att rösta AfS på ett riktigt sensationsresultat för SD. Gärna 23 procent.
Det är väl just skärpan om hur man kan göra en förändring som idag saknas hos SD. Framförallt hypotesen om "det konservativa blocket" som tagit mycket krafter i SD har ju först förnekats av Kristersson och nu slutligen av Ebba Bush som ställer upp på centerpariets nya massinvandringsvåg.
Det är bara att hoppas på att SD finner sin identitet och kommer ut ur den besvärliga återvändsgränd där man nu befinner sig.
Citera
2019-05-26, 12:17
Medlem
Oroande att SVT sprider desinformation under valdagen:

Citat:
"Jag kan väl rösta i annan lokal än i min vallokal idag?"

Nej, idag är det vallokalen som står på röstkortet som gäller.
SVT · Iva Horvatovic

Detta är alltså falskt av SVT. Du kan "förtidsrösta" i utvalda lokaler även på valdagen.
Citera
2019-05-26, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 35435kjlksfdjsd
i vallokalen idag var det två kvinnor som "hjälpte mig"; när jag fick tillbaka mitt körkort så tog den andra kvinnan samtidigt och slängde mitt röstkort, min valsedel den såg jag inte var den tog vägen.

får väl lita på dem att de la den i boxen, faaan!!

var uppmärksamma idag!!

Suck! Sverige kommer väl till slut att bli det första landet att införa digitala folkomröstningar om detta fortsätter.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag undrar vad dagens pissväder kan ha för effekt. Vilket parti har latast väljare? Jag skulle tippa på antingen S eller SD.

S har säkert sina partikamrater ute i förorten och följer sina väljare dörr till dörr med ett paraply
Citera
Avslutad
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Precis varit och röstat och för första gången i min nu tämligen långa "röstkarriär" gick det att rösta anonymt, halleluja! I min vallokal var röstsedlarna placerade bakom ett skärmvägg och endast en åt gången fick gå in där. Eländigt att vi inte hade detta förfarande i riksdagsvalet, då hade vi haft ett annat styre idag.

Där ser man. EU själva som ligger bakom det initiativet tror jag. Sverige fick mycket skit i höstas för det där med valsedlarna. Däremot tror jag det fortfarande är samma gamla DDR-stuk i riksdagsvalet. Detta gäller nog enbart EU-valet.

Det är inte kul att behöva ge EU cred för något, men här är vi nu lik förbannat.
Citera
2019-05-26, 12:20
Medlem
Vart vänder man sig om man misstänker valfusk?
Citera
2019-05-26, 12:21
Medlem
Är ingen expert, men jag tror att valdeltagandet kommer vara högre än förra valet! Kommer bli riktigt spännande.
Citera
2019-05-26, 12:21
Moderator
v50s avatar
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Exakt samma i min vallokal! En stor dag för demokratin och röstfriheten.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Där ser man. EU själva som ligger bakom det initiativet tror jag. Sverige fick mycket skit i höstas för det där med valsedlarna. Däremot tror jag det fortfarande är samma gamla DDR-stuk i riksdagsvalet. Detta gäller nog enbart EU-valet.
Det är inte kul att behöva ge EU cred för något, men här är vi nu lik förbannat.

Det var efter kritik från EU som man valde att ändra på detta så att folk ska kunna välja valsedlar utan insyn av andra så förhoppningsvis vågar nu folk rösta utifrån deras egen vilja och inte utifrån rädsla att bli stämplad som brun eller grön osv p.g.a. att andra riskerar att se vad för valsedel de tog. Denna ändring gäller både i EU-val och riksdagsval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in