2019-05-26, 10:15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndAgain
Har ni förslag på andra valvakor utöver SVT och TV4?

Aftonbladet, Expressen och Dagens Industri lär ha nån form av valvaka samt säkert nån tidning till.
Citera
2019-05-26, 10:18
Medlem
Raktinyllets avatar
Viktigt att vi röstar mot rasismen och patriarkatet. Allt utom det blåbruna blocket är okej
Citera
2019-05-26, 10:22
Avslutad
Jag hoppas ärligt talat att SD blir större än S, med tanke på hur illa S har betett sig under den här valrörelsen.
Citera
2019-05-26, 10:23
Medlem
stevenstillss avatar
Har varit och röstat i lokal. Tre valsedelsutdelare utanför från V, S och M. Direkt innanför dörren fanns valsedlarna - nu i wellpapplådor med höga kanter för att skydda från insyn. Bra! Men otroligt många partier att välja på. Pirater och Kasselstrand m.m. Inne i vallokalen var det sig likt. En av kvinnorna som tog emot röster var klädd i svart munkjacka.
Citera
2019-05-26, 10:32
Medlem
Iliums avatar
Har också röstat. Var i princip ensam i vallokalen om man bortser från röstmottagarna. Däremot såg jag folk på väg till och från lokalen.

De nya insynskyddade lådorna är inte en dag för tidigt.
Citera
2019-05-26, 10:35
Medlem
Vilket parti röstar du på?
Citera
2019-05-26, 10:36
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Har varit och röstat i lokal. Tre valsedelsutdelare utanför från V, S och M. Direkt innanför dörren fanns valsedlarna - nu i wellpapplådor med höga kanter för att skydda från insyn. Bra! Men otroligt många partier att välja på. Pirater och Kasselstrand m.m. Inne i vallokalen var det sig likt. En av kvinnorna som tog emot röster var klädd i svart munkjacka.

Nästa förändring som måste komma är att det inte skall gå att lysa genom kuvertet med en lampa så att partibloggarna då syns. Detta faktum är en ren inbjudan till valfusk!
Citera
2019-05-26, 10:37
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills

Nästa förändring som måste komma är att det inte skall gå att lysa genom kuvertet med en lampa så att partilogotyperna då syns. Detta faktum är en ren inbjudan till valfusk!
Citera
2019-05-26, 10:38
Medlem
EU kommer att falla ihop, dom försöker att rädda sitt luftslott genom att tex höja våran EU-avgift med 55 procent (!?)
Vill vi falla med dom eller ska vi lämna? Erat val.
Citera
2019-05-26, 10:38
Medlem
Jag kommer att bojkotta SVT och även Expressen. Därför följer jag valvakan på Flashback.......jag gillar jargongen här både i med och motgång. Här är många festliga kommentatorer.
Citera
2019-05-26, 10:41
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iottan
Vilket parti röstar du på?

NMR eller AfS.

Förmodligen AfS då jag inte vill att NMR ska fokusera på det parlamentariska.
Senast redigerad av Zloth 2019-05-26 kl. 10:48.
Citera
2019-05-26, 10:43
Medlem
https://youtu.be/HosHBCRwu7Q

Var och röstade idag och informerade valarbetarna att jag är här och röstar för alla människors lika värde och självklart mot nazismen.
De blev väldigt glada och tackade mig med ett leende.
Senast redigerad av Hyrr 2019-05-26 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in