Citat:
Ursprungligen postat av
tyco_hunden
Den största säkerheten just nu är just faktumet att priserna inte KAN sjunka, alla sitter i båten, bankirerna, adeln, kommunerna, staten och bönderna.
Tror inte vi kommer se ett prisfall, bara en enorm devalvering som i sin tur leder till internationella spekulationer som håller priserna uppe.
Det enda som kan hindra dessa är såklart nysvenskarnas förmåga till kaosartat beteende, eller vem vet, kanske blir det svenskarna som skapar kaoset här näst? Uteblir detta, lättast genom ett närmande av USA's snabbt skiftande "establishment" och avståndstagande till Europeisk nyimperialism borde ett prisfall vara omöjligt. Men inflation är ju illa som det är.
Tror starkt på att det är lugnt långt framöver, även fast ett globalt jubelår skulle vara det bästa.
Mig veterligen finns det ingen god människa som skulle neka att se sina utlånade pengar försvinna om samtliga av deras egna skulder ströks. Men jag tror då på objektiv moral.
Är själv skuldfri och hyr under marknadspris.
Sådär har det låtit inför varje större kris, före finanskrisen år 2008 så var vi inne i en supercycle gällande världens ekonomi. Tills vi helt plötsligt inte var inne i en sådan utan befann oss i en finanskris.
Privatpersoner är fortfarande mycket högt skuldsatta. Så länge det tillståndet består så finns det risk för ras.
Tittar vi på fastighetsutvecklarna så klarade sig OP med ett nödrop från konkurs. Jag tror iofs att den bara är uppskjuten då deras affärsidé är död.