2019-05-26, 09:03
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
... Det viktigaste är naturligtvis att europas folk lägger sin röst EU-vänliga partier, då kan vi fortsätta utveckla EU i rätt riktning, en röst på något av våra EU-vänliga partier är en röst för frihet och demokrati i vårt europa.

Detta är ett av våra viktigaste val någonsin...
Du menar mer påbud, mer påtvingade lagar, mer idiotiska, centraliserade regler som bara gynnar 1/3 av hela Europa, mer korruption och ännu mer skattepengar att försnilla bort i diverse idiotprojekt?

"För frihet och demokrati", hahaha, du skojar. Frihet och demokrati är det sista det där pamphuset står för.
Citera
Medlem
Centern sätter alltså som andranamn en kvinna som blåst sitt egna parti för att sedan hålla sig borta några år och nu igen dyka upp i partiets topp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/centern-betalade-ut-sex-miljoner-till-abir-al-sahlani
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Var två efter mig i min lilla by som frågade efter valsedlar till AfS, vilket var kul. Hur stort valdeltagande tror ni att det blir?

Enligt Dagens nyheter var det fler som förtidsröstade i årets EU-val än den som var 2014, drygt 1,4 miljoner förtidsröstade i år jämfört med drygt 1,3 miljoner 2014. I artikeln spekulerar man om att röstdeltagandet kommer ligga på ca 50-55%
Citat:
Över 1,4 miljoner förtidsröster till Europarlamentsvalet har registrerats hittills.
Det är mer än de totalt 1,3 miljoner som förtidsröstade i förra EU-valet – och tyder på ett rekordhögt valdeltagande.

[.....]

2014 var valdeltagandet i EU-valet 51 procent. Henrik Ekengren Oscarsson tror att ökningen i årets val kommer att vara en till tre procent – och med ett rekordhögt valdeltagande på mellan 50 och 55 procent.
https://www.dn.se/nyheter/politik/rekordhogt-antal-fortidsrostande-i-eu-valet/
Citera
2019-05-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Var två efter mig i min lilla by som frågade efter valsedlar till AfS, vilket var kul. Hur stort valdeltagande tror ni att det blir?
Och det ska vi tro på, lika pinsamt som när Kasselstrand står på torg och skriker i mikrofonen att "det är drag kring AFS" så står det 20 pers på ett torg. Jag förstår AFS taktik och jag ser den i sociala medier, youtube och liknande.

AFS slutar på kanske 0.30% max, det är så det ser ut.

Ska dock tillägga att jag egentligen inte har något emot AFS men det är ett sektliknande litet parti som lever i en egen liten låtsasvärld om att dom ligger på 5-10%.
Citera
2019-05-26, 09:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad enligt TS önskan.

Strix/Mod
Senast redigerad av Strix m/94 2019-05-26 kl. 09:27.
Citera
2019-05-26, 09:23
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och det ska vi tro på, lika pinsamt som när Kasselstrand står på torg och skriker i mikrofonen att "det är drag kring AFS" så står det 20 pers på ett torg. Jag förstår AFS taktik och jag ser den i sociala medier, youtube och liknande.

AFS slutar på kanske 0.30% max, det är så det ser ut.

Ska dock tillägga att jag egentligen inte har något emot AFS men det är ett sektliknande litet parti som lever i en egen liten låtsasvärld om att dom ligger på 5-10%.
Ja, det bör du tro på. I riksdagsvalet var det 7st som röstade AfS i den vallokalen!

Ingen säger att AfS är ett stort parti, det är fortfarande ett litet parti. Du behöver inte vara så bitter.
Citera
2019-05-26, 09:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hur står programledarna Camilla Kvartoft och Anders Holmberg politiskt, är båda MP eller i alla fall vänster i sedvanlig ordning när det gäller opartiska svt?
Citera
2019-05-26, 09:25
Medlem
Hade egentligen inte tänkt att rösta med tanke på hur litet inflytande Sverige har över EU..
Men gick och personkryssade Nalle innan jobbet så att nyheterna får något att prata om när rösterna är räknade.
Citera
2019-05-26, 09:28
Medlem
Gillar varken Jenny Strömstedt eller Marcus Oscarsson så jag kommer nog följa valet på SVT. Och på Flashback så klart.
Citera
2019-05-26, 10:02
Medlem
AndAgains avatar
Har ni förslag på andra valvakor utöver SVT och TV4?
Citera
2019-05-26, 10:03
Medlem
JustZlatans avatar
Jag vet inte om jag orkar gå och rösta. Det regnar ju ute!
Citera
2019-05-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jag förtidsröstade på Sverigedemokraterna för att.

1.Att svenska skattepengar går till svensk välfärd.
2.Motverka islamisering av Europa.
3.Gemensamt bekämpa terrorism, islamism och annan extremism.
4.Stoppa EU:s planer på tvångsmottagande av migranter.
5.Försvara ett fritt internet utan politisk censur.
6.Återta Sveriges rätt att skydda våra egna gränser.
7.Stärka yttrandefriheten-stoppa EU:s angrepp på det fria ordet.
8.Samarbeta mot gränsöverskridande brottslighet.
9.Stärka EU:s yttre gränskontroller.
10.Stå upp för att svenska arbetsvillkor ska gälla i Sverige.

Tja det var väl de främsta anledningarna, men det finns ju inget alternativ heller eftersom övriga partier är tokiga och det enda de vill är mer och mer invandring till Europa, förutom AFS då, jag hade gärna röstat på AFS men jag tror det blir som i riksdagsvalet att de får för få röster och att min röst skulle bli meningslös, de är för nya än så länge.

Gruppen som SD sitter med i EU-parlamentet styrs av en muslim, du röstar emot dig själv. Kom ihåg att det går att rösta om på valdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in