2019-03-17, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Inga exempel fortfarande...

Har du inte? Vad trist - det betyder ju att du ogiltigförklarar din egen teori om att det skulle varit sprängämnes-cd. Nåväl - du kan säkert hitta på nåt annat spännande - kolla upp Judy Woods t.ex. :-) Eller den ryska dåren med kärnvapen som teori..
Citera
2019-03-17, 16:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inga exempel än? ok...

Nej du skrev det, men jag är knappast förvånad att du inte lyckas hitta några exempel eftersom det inte finns några.. inte ens 3/4 så höga hus som WTC 7 har någonsin tagits ned med sprängämnes-cd, inte ens idag, 17 år efter 9-11..
Citera
2019-03-17, 16:59
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej du skrev det, men jag är knappast förvånad att du inte lyckas hitta några exempel eftersom det inte finns några.. inte ens 3/4 så höga hus som WTC 7 har någonsin tagits ned med sprängämnes-cd, inte ens idag, 17 år efter 9-11..

Finns ex bak i tråden.Put up or Shut up
Citera
2019-03-17, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Finns ex bak i tråden.Put up or Shut up

Länka! Visa! Jag är SÅ nyfiken eftersom världens kändaste demoleringsexperter hävdar motsatsen!!

http://www.controlled-demolition.com/world-records
Citera
2019-03-17, 17:10
Medlem
Citat:
Det enda jag funderar på när det gäller dig är varför du går lös på Hulsey? Jag nämner hans namn kort och det är uppenbart att det retar dig väldigt att han utesluter brand och sen är tyst.

Jag har inget som helst intresse för den här dagen längre som snart fyller 20 år. Nej jag tycker inte du ska tolka någonting.

Ok, du har inget som helst intresse för denna dagen längre som snart fyller 20 år? Är det därför du sitter dagarna i ända och trollar i denna tråd om denna dag för snart 20år sedan...?

Du har tydligen väldigt svårt att ta till dig seriösa fakta i saken, men drar dig inte för att trolla och ljuga själv, och kasta fram påstående gång på gång som du inte har minsta belägg för.

Bevisligen så faller inte tornen eller sjuan i fritt faller än någon ynka sekund, resten går i lägre fart än fritt fall, vilket endast kan ske om något under bromsar raset. Och det enda som kunde göra det var den underliggande strukturen när den mosades. Det betyder att alla dina påståenden om att dessa byggnader skulle fallit i fritt fall är nonsen, lögn.

Däremot kan det mycket väl lika fritt fall om man inte har nåt konkret att jämföra med, därför att en tidsskillnad på några sekunder kan vara svåra att se med blotta ögat. Men det är alltså inte fritt fall om man verkligen kollar upp det, mäter.
Citera
2019-03-17, 17:20
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Länka! Visa! Jag är SÅ nyfiken eftersom världens kändaste demoleringsexperter hävdar motsatsen!!

http://www.controlled-demolition.com/world-records

Ja du är verkligen helt stekt i huvudet om du tror att dessa byggnader skulle stå med på en sådan lista. Bättre med komedi än dina meningslösa ? och ditt ändlösa gnällande

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, du har inget som helst intresse för denna dagen längre som snart fyller 20 år? Är det därför du sitter dagarna i ända och trollar i denna tråd om denna dag för snart 20år sedan...?

Du har tydligen väldigt svårt att ta till dig seriösa fakta i saken, men drar dig inte för att trolla och ljuga själv, och kasta fram påstående gång på gång som du inte har minsta belägg för.

Bevisligen så faller inte tornen eller sjuan i fritt faller än någon ynka sekund, resten går i lägre fart än fritt fall, vilket endast kan ske om något under bromsar raset. Och det enda som kunde göra det var den underliggande strukturen när den mosades. Det betyder att alla dina påståenden om att dessa byggnader skulle fallit i fritt fall är nonsen, lögn.

Däremot kan det mycket väl lika fritt fall om man inte har nåt konkret att jämföra med, därför att en tidsskillnad på några sekunder kan vara svåra att se med blotta ögat. Men det är alltså inte fritt fall om man verkligen kollar upp det, mäter.

Jag är bara intresserad av 7an. Nöjd? Varför utesluter Hulsey brand i sin utredning om 7?
Citera
2019-03-17, 17:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja du är verkligen helt stekt i huvudet om du tror att dessa byggnader skulle stå med på en sådan lista. Bättre med komedi än dina meningslösa ? och ditt ändlösa gnällande
Länka! Visa! Jag är SÅ nyfiken på något som bekräftar att du inte bara pratar strunt!

Citat:
Jag är bara intresserad av 7an. Nöjd? Varför utesluter Hulsey brand i sin utredning om 7?
Ja det kan man verkligen undra, särskilt med tanke på att utredningen inte är klar och han själv skriver att han inte förstår mekanismerna bakom kollapsen än...
Citera
2019-04-11, 10:15
Moderator
Länkpost raderad.

/Moderator
Citera
2019-04-13, 11:30
Medlem
Citat:
Länka! Visa! Jag är SÅ nyfiken på något som bekräftar att du inte bara pratar strunt!

Ja det kan man verkligen undra, särskilt med tanke på att utredningen inte är klar och han själv skriver att han inte förstår mekanismerna bakom kollapsen än...

Det är en sak jag funderat lite på när det gäller WTC7: hur har man trott sig om att komma undan med detta – en perfekt cd? Den som besitter stor kunskap om cd bör ju också kunna aptera laddningarna så att rivningen inte blir så perfekt.

Svaret skulle kunna vara: en kupp i kuppen. Jag tänker mig följande: Ett ursprungligt team – vi kan kalla det Team1 - bestämmer sig för att
iscensätta attentatet. ”Planen” ska krascha in i WTC1 och WTC2 – någon rivning av byggnaderna är det dock inte tal om.

Man tar kontakt med ägare/ansvariga för WTC - Team2. Dessa är med på noterna (finns många skäl för detta). Ja, man vill tom mera, man vill jämna hela WTC med marken. Men detta avslöjar man inte för Team1.
Väl medveten om att man aldrig kommer att ställas till svars för detta bryr man sig inte om att rivningarna kommer att se suspekta ut. Team1 får överraskade se på när byggnad efter byggnad rasar ihop, i fritt fall, och blir sedan tvungna att försöka förklara hur det gått till. Och det blir inte lätt...
Citera
2019-04-13, 11:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterforskaren
Det är en sak jag funderat lite på när det gäller WTC7: hur har man trott sig om att komma undan med detta – en perfekt cd? Den som besitter stor kunskap om cd bör ju också kunna aptera laddningarna så att rivningen inte blir så perfekt.

Svaret skulle kunna vara: en kupp i kuppen. Jag tänker mig följande: Ett ursprungligt team – vi kan kalla det Team1 - bestämmer sig för att
iscensätta attentatet. ”Planen” ska krascha in i WTC1 och WTC2 – någon rivning av byggnaderna är det dock inte tal om.

Man tar kontakt med ägare/ansvariga för WTC - Team2. Dessa är med på noterna (finns många skäl för detta). Ja, man vill tom mera, man vill jämna hela WTC med marken. Men detta avslöjar man inte för Team1.
Väl medveten om att man aldrig kommer att ställas till svars för detta bryr man sig inte om att rivningarna kommer att se suspekta ut. Team1 får överraskade se på när byggnad efter byggnad rasar ihop, i fritt fall, och blir sedan tvungna att försöka förklara hur det gått till. Och det blir inte lätt...
Varför citerade du mig för dina fantasier?
Citera
2019-05-04, 23:32
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shlomo
Hur vet man att Hanjour styrde då svarta lådan med ljudinspelningarna enligt den officiella versionen var så skadad att det inte gick att utvinna någon information från den?

Nej det kanske man inte vet. Det kanske var någon av dom andra 4 kaparna som var pilot.
Har du något annat förslag som verkar rimligt?

Ursäkta om svaret dröjde men jag har haft lite att stå i.
Citera
2019-05-26, 10:00
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Nej det kanske man inte vet. Det kanske var någon av dom andra 4 kaparna som var pilot.
Har du något annat förslag som verkar rimligt?

Ursäkta om svaret dröjde men jag har haft lite att stå i.
Hani Hanjour var den ende av kaparna på Flight 77 som hade pilotutbildning.

Enligt Wikipedia rekryterades Hanjour rätt sent av al-Qaida. Han kom till USA 1990 utan några intentioner att utföra terrorhandlingar, och fick flygcertifikat för trafikpiloter i april 1999. Dittills var han en ung man med ambitionen att bli trafikpilot.

Men när han sökte jobb i sitt hemland (Saudiarabien) blev han nekad, eftersom de inte ville ha nyexaminerade piloter. Hans frustration över att inte få en anställning gjorde att han blev religiös extremist. Han stack till Afghanistan, och träffade där bin-Ladin som rekryterade honom. Jag skulle gissa att Hanjour var den skickligaste av 11 september-piloterna när det gällde att framföra ett flygplan. Kanske var det därför just han fick i uppgift att krascha in i Pentagon, som är en låg byggnad och därför svårare att träffa än WTC och Kapitolium. Manövern han gjorde strax innan kraschen, en 330-gradersvändning, tyder på stor skicklighet i flygningen.
Senast redigerad av Taskpungen 2019-05-26 kl. 10:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in