2019-05-22, 20:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
70-90 är en gissning baserat på andel kvinnor på topp tio av listan du länkade. Ja jag håller med om att de flesta kända låtskrivarna är män, vi har inte haft någon sådan debatt, du blandar ihop olika påståenden och argumentationer som om de vore utbytbara. Att de flesta kända låtskrivarna är män är inte detsamma som att kvinnor inte kan skriva musik.
Om de flesta kända låtskrivare är män så är det antingen för att bara män kan skriva hits, eller för att kvinnor inte kan skriva hits. Du hoppar medvetet från "topplista" till "musik". Jag har aldrig diskuterat "musik". Kvinnor kan visst skriva "musik". Jag har bara diskuterat elit-musik, som i mitt val är de mest sålda låtarna varje år är.
Citera
2019-05-22, 21:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag har ju kollat upp alla låtar själv, det var betydligt fler kvinnor inblandade än två. Till exempel var Lauren Hill listad som en av låtskrivarna på ena Drakelåten och New Rules är skriven av Ian Kirkpatrick, Caroline Ailin och Emily Warren.
Det är för att de är samplade. Därför står det 10 låtskrivare på Drakes låtar. Men jag räknar det som enbart Drakes låt, det är hans personliga signum som säljer.
Citera
2019-05-25, 10:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag såg lite av EU-debatten på TV igår. Här kommer en sammanfattning med betyg, som stämmer ganska väl med vad jag tycker:

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/tittarnas-dom-de-var-bast-och-samst-i-slutdebatten/
Tittarnas dom: De var bäst och sämst i slutdebatten

Tomas Tobé (M): 3,28

Fredrick Federley (C): 3,11

Heléne Fritzon (S): 2,75

Malin Björk (V): 2,65

Sara Skyttedal (KD): 2,63

Alice Bah Kuhnke (MP): 2,61

Peter Lundgren (SD): 2,56

Karin Karlsbro (L): 2,38

Soraya Post (Fi): 2,13
Kvinnorna var sämst, utom SDs man som naturligtvis hatas av många oavsett vad han säger.

Kvinnorna var sämst därför att de var för känslomässiga, använda känsloargument, osade för mycket ilska. De två vinnarna Tobe och Federly vann för att de var lugnast och mest sansade.

Detta är inte något bevis, men man ser det rätt ofta inom politiken. Folk älskar lugna och pålästa personer. Kvinnliga politiker är i minoritet bland de lugna och pålästa. Det motsäger alltså TS.
Citera
2019-05-25, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag såg lite av EU-debatten på TV igår. Här kommer en sammanfattning med betyg, som stämmer ganska väl med vad jag tycker:

Kvinnorna var sämst, utom SDs man som naturligtvis hatas av många oavsett vad han säger.

Kvinnorna var sämst därför att de var för känslomässiga, använda känsloargument, osade för mycket ilska. De två vinnarna Tobe och Federly vann för att de var lugnast och mest sansade.

Detta är inte något bevis, men man ser det rätt ofta inom politiken. Folk älskar lugna och pålästa personer. Kvinnliga politiker är i minoritet bland de lugna och pålästa. Det motsäger alltså TS.

Oj vill du verkligen att vi ska lista dåliga manliga politiker kontra dåliga kvinnliga politiker nu? Vilka kriterier ska vi gå efter? Förutom att de är jävligt tråkiga att lyssna på? (oavsett kön om du frågar mig)
Citera
2019-05-25, 14:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oj vill du verkligen att vi ska lista dåliga manliga politiker kontra dåliga kvinnliga politiker nu? Vilka kriterier ska vi gå efter? Förutom att de är jävligt tråkiga att lyssna på? (oavsett kön om du frågar mig)
Ja, lista alla dåliga politiker!
Sen listar vi alla tråkiga politiker.

Det är ju ett rimligt och relevant argument mot det som precis sades.

Du kanske ska lossa lite på knytblusknuten, så syret kan passera igen?

De finns för att du inte klarar av att driva och reglera ett helt samhälle. Visst, det är ett rätt tråkigt och otacksamt jobb, där man måste tänka på allt, men du ska nog vara jävligt glad för att vi har dem.
Om du lyssnade lite i stället, kanske?
Citera
2019-05-25, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja, lista alla dåliga politiker!
Sen listar vi alla tråkiga politiker.

Det är ju ett rimligt och relevant argument mot det som precis sades.

Du kanske ska lossa lite på knytblusknuten, så syret kan passera igen?

De finns för att du inte klarar av att driva och reglera ett helt samhälle. Visst, det är ett rätt tråkigt och otacksamt jobb, där man måste tänka på allt, men du ska nog vara jävligt glad för att vi har dem.
Om du lyssnade lite i stället, kanske?

Nope jag vill verkligen inte göra listor, det var därför jag gjorde en poäng av Lund-NoGo-zone's inlägg. Något som, som vanligt, gick dig helt förbi.

Det är det som är så komiskt med dig och gör det så svårt att ta dig på allvar. Du missförstår fullständigt poänger och argument, sen försöker du göra poänger på det som du så gravt missförstått.
Citera
2019-05-25, 15:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är det som är så komiskt med dig och gör det så svårt att ta dig på allvar. Du missförstår fullständigt poänger och argument, sen försöker du göra poänger på det som du så gravt missförstått.
Det finns ingen poäng, inget argument, i ditt inlägg alls. I mitt inlägg, som var lugnt och argumenterande, så redovisade jag var jag tyckte om EU-debatten, samt statistik från hela svenska folket som verifierade att jag hört rätt.

Dina båda senaste inlägg är känslostyrda och faktalösa. Ja, vem har mest känslor på FB, män eller kvinnor. Det är bara att se inläggen här.
Citera
2019-05-25, 15:37
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Så märkligt att en sån liten lundapåg som du inte kan minnas KD:s partiledare Ebba Busch Thor som överlägset vann partiledardebatten i SVT Agenda den 5:e maj. Med betyget 3,31. Väldigt lugn och påläst. Ett år tidigare var det Ulf Kristersson (M) som vann (3,6) och på andra plats kom ... håll nu jävligt hårt i din stickade babyhatt... Centerns Annie Lööf (3,3). Och i maj 2017 var det hon som vann partiledardebatten och knep förstaplatsen med betyget 3,6.

Mitt tips till dig i all välmening: tänk mer med den lilla knoppen där uppe och mindre med den lilla snoppen där nere. Det är inte hälsosamt för dig att låta dig styras av känslor som du gör i dina angrepp mot kvinnor. Om du sansar dig lite och tar av dig skygglapparna, så kommer du att upptäcka att män generellt är mer känslostyrda än kvinnor.

TS har rätt på samtliga punkter i sitt inlägg. Män är i genomsnitt mer aggressiva, mer ilskna, mer kåta och mer hatiska än kvinnor. Vilka är det som flippar ur och går till handgemäng? Nästan alla strypningar, skjutningar, knivdråp, knytnävsslagsmål och sexualbrott begås av män. Näthat med hot, trakasserier och kränkningar är också något som många män gärna sysslar med. Dessa emotionella barn i vuxna mäns skepnad är långt ifrån sansade och lugna när de ägnar sig åt denna sorts känsloutbrott som får Vesuvios eruption år 79 att te sig som en stilla fis.

Flashbacks värsta gnällkör består till hundra procent av självömkande män med tröstande offerkoftor svepta om sig. Så fort det omnämns någon kvinna som utklassar en man i valfritt område, då översvämmas forumet av en gigantisk tsunami bestående av bortförklaringar, nedvärderingar och ifrågasättanden av hennes prestationer.

Män med svag självkänsla och mindervärdeskomplex är de mest känslostyrda varelserna i arten Homo Sapiens. De drivs av både ett starkt hat mot och en panisk rädsla för kvinnor, särskilt de som är incels, s k mansrättsaktivister och MGTOW:s.

Som du till exempel.
Citera
2019-05-25, 15:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så märkligt att en sån liten lundapåg som du inte kan minnas KD:s partiledare Ebba Busch Thor som överlägset vann partiledardebatten i SVT Agenda den 5:e maj. Med betyget 3,31. Väldigt lugn och påläst. Ett år tidigare var det Ulf Kristersson (M) som vann (3,6) och på andra plats kom ... håll nu jävligt hårt i din stickade babyhatt... Centerns Annie Lööf (3,3). Och i maj 2017 var det hon som vann partiledardebatten och knep förstaplatsen med betyget 3,6.

Mitt tips till dig i all välmening: tänk mer med den lilla knoppen där uppe och mindre med den lilla snoppen där nere. Det är inte hälsosamt för dig att låta dig styras av känslor som du gör i dina angrepp mot kvinnor. Om du sansar dig lite och tar av dig skygglapparna, så kommer du att upptäcka att män generellt är mer känslostyrda än kvinnor.

TS har rätt på samtliga punkter i sitt inlägg. Män är i genomsnitt mer aggressiva, mer ilskna, mer kåta och mer hatiska än kvinnor. Vilka är det som flippar ur och går till handgemäng? Nästan alla strypningar, skjutningar, knivdråp, knytnävsslagsmål och sexualbrott begås av män. Näthat med hot, trakasserier och kränkningar är också något som många män gärna sysslar med. Dessa emotionella barn i vuxna mäns skepnad är långt ifrån sansade och lugna när de ägnar sig åt denna sorts känsloutbrott som får Vesuvios eruption år 79 att te sig som en stilla fis.

Flashbacks värsta gnällkör består till hundra procent av självömkande män med tröstande offerkoftor svepta om sig. Så fort det omnämns någon kvinna som utklassar en man i valfritt område, då översvämmas forumet av en gigantisk tsunami bestående av bortförklaringar, nedvärderingar och ifrågasättanden av hennes prestationer.

Män med svag självkänsla och mindervärdeskomplex är de mest känslostyrda varelserna i arten Homo Sapiens. De drivs av både ett starkt hat mot och en panisk rädsla för kvinnor, särskilt de som är incels, s k mansrättsaktivister och MGTOW:s.

Som du till exempel.
Slutledning är inte din starka sida. Som mitt inlägg precis visade så gillar svensken lugna och faktabaserade argument. Sedan gör du gör precis tvärtom.
Citera
2019-05-25, 15:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Slutledning är inte din starka sida. Som mitt inlägg precis visade så gillar svensken lugna och faktabaserade argument. Sedan gör du gör precis tvärtom.

Du har en sjuklig tendens att förtränga massvis av debatter som vunnits av kvinnliga politiker under åren 1922-2019. Du drar dina skruvade slutledningar utifrån känslobaserade argument vilket du gör i stort sett alla dina inlägg.

Självklart gillar svensken lugna och faktabaserade argument. Även de som framförs av sansade och pålästa politiker som Ebba Busch Thor och Annie Lööf.
Citera
2019-05-25, 16:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Självklart gillar svensken lugna och faktabaserade argument. Även de som framförs av sansade och pålästa politiker som Ebba Busch Thor och Annie Lööf.
Nu gällde ju mitt exempel EU-debatten med EU-ledamöter. Men visst kan du diskutera hela andra människor om du vill. Helt ovidkommande.
Citera
2019-05-25, 16:32
Medlem
Citat:
Nu gällde ju mitt exempel EU-debatten med EU-ledamöter. Men visst kan du diskutera hela andra människor om du vill. Helt ovidkommande.
Ditt exempel gällde inte EU-debatten utan kvinnliga/manliga politiker och hur de debatterar, har du glömt? Du argumenterar för cherry-picking nu. Här är mitt körsbär, allt annat är helt ovidkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in