2019-05-25, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Beklagara men jag lovar att du kommer över att bli dumpad och kommer ut starkare. Ge det lite tid.

Min åsikt om Klas.
Han är fysiskt stark på ett naturligt sätt och inte uppblåst på tunga vikter.
Allround på de flesta typer av tävlingar och försöker analyser innan och inte bara köra på.
Socialt kompetent och resonerar sunt.
Demokratisk och vill gärna föra en diskussion med gruppen om beslut som sen ska tas för allas bästa.
Tog väl hand om gästen (Bonnie) från andra laget vilket kanske ev. kan vara en fördel om det röstas.

Senaste tävlingen på plankan visade han dock upp lite sämre sidor.

Tack! Det värmde!

Okej. Så Klas överlevnadsskills är kort och gott att han har en bra fysik och är social? I så fall förstår jag vad som menas. Jag trodde ni menade att han skulle klara sig bäst på en öde ö och det är nog mycket troligt. Men jag har inte sett att han gör något på ön som ingen annan har gjort, som tex Adnils när han fixade mat så fort han kom till Utposten. Ett kvitto på att han skulle klara sig bättre på en ö än dom andra från Utposten.

Men då är jag med, tack!
Senast redigerad av akakajajj 2019-05-25 kl. 09:21.
Citera
2019-05-25, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Fast det var ju inte det amerikanska.
Nej, jag var ouppmärksam och gjorde fel. Sorry..
Citera
2019-05-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj
Okej. Så Klas överlevnadsskills är kort och gott att han har en bra fysik och är social? I så fall förstår jag vad som menas. Jag trodde ni menade att han skulle klara sig bäst på en öde ö och det är nog mycket troligt. Men jag har inte sett att han gör något på ön som ingen annan har gjort, som tex Adnils när han fixade mat så fort han kom till Utposten. Ett kvitto på att han skulle klara sig bättre på en ö än dom andra från Utposten.
Klas är inte ensam, ingen av deltagarna är bättre än Klas på överlevnad även om flera är på samma nivå t ex Linn och Tobias.

Har du inte fattat att det mycket handlar om det sociala spelet. Där är t ex Linn och Klas duktiga. Jämför med Nick som blev ovänner med alla han hade att göra med. Har fortfarande inte fattat varför Nick var med. Hans rätta jag som han borde känna till kom fram redan förra Robinson som är att han inte förstår det sociala spelet. Det enda Nick har är en snygg och vältränad kropp förutom det inga skills alls som 3D pussel och liknande. Han är helt inkompetent!

Och sen åkte han ut pga av att han kropp inte orkade mer! ehhh....ha ha ha

Citat:
Nej det menar jag inte men kan du beskriva lite bättre vad du menar.
Jag menade att bara för att Bonnie och Robert var mycket bättre än Klas i den där simtävlingen med färgerna så betyder det ju inte att dom är bättre än Klas. Det är ju tvärtom Klas har varit bättre än dom i nästan allt. Och kommer du ihåg när dom skulle välja ut fem personer som skulle få läsa ett brev? Klas föreslog Emilio som hade förlorat Lucas och var lite deprimerad. Visar på hög social kompetens vilket är avgörande.

Citat:
Exakt vad är det Klas har gjort eller gör som gör honom till en överlevare?

Heja Emilio (det trodde jag aldrig att jag skulle skriva).
Ja till att börja med är han bättre än Emilio på precis allt....

Citat:
Hur mycket jag än ogillar Adnils så var han enligt mig en överlevare
Ja precis! Förutom att han var dålig på att simma....

Trots att han var uppväxt på en ö och hållt på med fiske...
Senast redigerad av Tellusstar 2019-05-25 kl. 10:17.
Citera
2019-05-25, 11:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Hon prutade på 2 duploner från 3 saker till 1 sak vid byteshandeln och klarade sig på örådet efter det tack vare det men har inte vunnit några tävlingar. Jag brukar blunda när hon pratar i syncen och då låter hon ganska vettig när man slipper se överläppen och de två framtänderna. Föredrar henne framför babyblattetalk Bonnie.
Fia vann en tävling mot Åsa om vem av de två som skulle åka hem. En tävling som ordnades då det blev oavgjort i ett föregående öråd.
Citera
2019-05-25, 11:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Angående Linns kagge så tycker jag inte det är så konstigt. Allas kroppar reagerar olika och alla som någon gång bantat vet att det inte är så enkelt att man bara kan sluta äta och rasa i vikt.
Stänger man av intaget extremt kan det få motsatt effekt. Hennes viktnedgång är nog rimlig för hennes kropp.

Vilket jävla skitsnack. Totalt fel och helt efterblivet.

Sanningen är att fettot hetsätit kokosfett 24/7.
Citera
2019-05-25, 11:52
Medlem
fittslems avatar
Man kan ju iallafall konstatera att årets upplaga har varit förbannat tråkig. Intressanta karaktärer som skapade drama åkte ut alldeles för tidigt och tjejpakten lät produktionen fortgå alltför länge.

Är dock inte förvånad när det kommer till tv 4, dom är för familjevänliga och gör mellanmjölks tv.
Citera
2019-05-25, 12:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man kan ju iallafall konstatera att årets upplaga har varit förbannat tråkig. Intressanta karaktärer som skapade drama åkte ut alldeles för tidigt och tjejpakten lät produktionen fortgå alltför länge.

Är dock inte förvånad när det kommer till tv 4, dom är för familjevänliga och gör mellanmjölks tv.

Kan bara hålla med. Hela vitsen med att styra en produktion så hårt som Mastiff gjort här, kan ju bara vara att få ett bättre, mer spännande program med intressanta karaktärer som lockar tittare till burken och på nätet och som man därför kan kapitalisera från i reklam- och abonnemangsförsäljningen.

Här har i stället resultatet blivit precis tvärtom dvs totalt ointressanta tävlingar, särskilt i finalveckan där utgången varit helt givet på förhand. I mellan tävlingarna har vi fått se ett antal sömngångaraktiga, helt ointressanta och väldigt gråa individer, som suttit på en strand och karvat i sina kokosnötter.

Vad värre är att detta blivit mer och mer påfallande ju längre serien har pågått. Initialt var det i alla fall lite kaos med spännande och roliga karaktärer som skapade hyfsat bra TV. Men i takt med att dessa fått lämna så har årets Robinson gått in i ”sleepmode”.
Citera
2019-05-25, 13:24
Medlem
Konfucius2s avatar
Många skriver att Klas är duktig, tro fan det jag menar vad är det för motståndare han har att fajtas mot. Hade snarare varit extremt överraskande om han förlorat mot ” de korta tjocka” ...

Ungefär som att svenska landslaget i fotboll fått möta ett korpenlag.

Väktaren( bjöd i alla fall på underhållning) var ju totalt livrädd för vatten såg ut som en fläskkorv som försökte dyka och simma...

Kan kort och gott konstatera att årets Robinson sämre än väntat ( mycket sämre...)
Senast redigerad av Konfucius2 2019-05-25 kl. 13:37.
Citera
2019-05-25, 14:09
Medlem
Flashback är ju jävligt roligt. En av de stora grejerna historiskt som det klagats hejdlöst mycket över är att produktionen inte visat hur deltagarna kämpar för att fixa mat.
Nu råder det nästan samstämmighet om vad jävla tråkigt det är när deltagarna karvar i kokosnötter.
Citera
2019-05-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Flashback är ju jävligt roligt. En av de stora grejerna historiskt som det klagats hejdlöst mycket över är att produktionen inte visat hur deltagarna kämpar för att fixa mat.
Nu råder det nästan samstämmighet om vad jävla tråkigt det är när deltagarna karvar i kokosnötter.
Vet inte vad du menar men oavsett så är det väl ingen som är intresserad av att titta på TV hur dom letar mat utan det som är intressant är ju tävlingar och intriger.

Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Många skriver att Klas är duktig, tro fan det jag menar vad är det för motståndare han har att fajtas mot.
Det är ju ingen slump att Klas är kvar direkt. Han är social och allround
Senast redigerad av Tellusstar 2019-05-25 kl. 14:48.
Citera
2019-05-25, 14:46
Medlem
Enbart sett sporadiskt på senaste tid, men jag tror att Klas tar hem vinsten,
.
Citera
2019-05-25, 18:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Fia vann en tävling mot Åsa om vem av de två som skulle åka hem. En tävling som ordnades då det blev oavgjort i ett föregående öråd.
Aha det har du rätt i. Ingen ordinarie tävling men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in