Nej, det är ingenting jag vill prova. Om du inte kan stå för vad du skriver tycker jag du ska prova att tänka innan fingrarna vandrar över tangentbordet.
Allt jag skriver på FB är sant och jag står för allt jag skriver. Men det kan finnas skarpa formuleringar som du inte är van att tolka och som du därför hård-drar och överdriver. Det är faktiskt inte hånfullt att se på tjejer på TV och bara vara intresserade av deras utseende, eftersom killarnas fotbollsmatch är så mycket mer drama och fart i. Men du har antagligen aldrig stött på en kille som vågat säga detta, i dagens PK-samhälle. Som jag är motståndare till. Jag kan inte låtsas gilla något som går så långsamt som dam-fotboll eller dam-cykel. Det vore därför att ljuga att inte tala om vad jag tycker, även om det inte passar dig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-24 kl. 15:14.
Det har i alla tider varit patriarkala ideologier/ idéer som delat upp kön i olika grupper vad gäller rättigheter, möjligheter, yrkesval, roller etc.
Att sitta på sin lilla stjärt och liksom försöka förneka detta är fan tragiskt.
Finns konservativa liberaler också. Alexander Bard är väl den svenska urtypen av denna psykiska diagnos.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jepp, "högern" i form av ex SD i Sverige idag.
eller i form av Orbán i Ungern eller Trump i USA.
Där finns åtskilliga exempel på extremhöger/ ultra konservativa och/ eller extremnationalistiska partier i världen idag som just sätter rasism och sexism på sina dagordningar.
Alla extremt fientliga mot alla med annan hudfärg och gärna värnande om de traditionella könsrollerna.
Och ingen är liberaler. Som sagt lär dig skillnaden mellan höger-konservatism och höger-liberalism som mer är en mittenriktning, och åsikter som de delar idag med vänstern.
Feminismens mördade "offer" går att räkna på en hand.
All världens kvinnohatande ideologier: patriarkala religioner, extremhögern, incels etc etc.
där måste man räkna i miljoner, om det ens räcker.
Tänker du med din lilla stjärt också, eller?
Det finns ingen annan ideologi än trasvänstern som sätter identitetspolitik högst upp på dagordningen. Kön, hudfärg, plats i samhällsheirarkin och pengar är allt de bryr sig om.
Att kalla SD för höger är ju ett skämt av rang. Du är inte särskilt politiskt bevandrad. Eller så är du vänstermupp. Det är ungefär synonymt.
Du drar för långtgående slutsatser. Om tjejer kommenterar hockeykillarnas snygghet, det är jag övertygade om att ni gör, så är det väl inte att håna kill-hockey? Det är bara en added bonus när ni tittar på hockey. Om ni sedan sa att de hellre borde vara hemma och vårda sitt utseende istället för att spela hockey så hade jag bara skrattat åt det skämtet och gått vidare. Prova det.
Jag tror att det skulle vara enklare att börja med "vore det bättre om männen stannade hemma med barnen och kvinnorna spelade hockey"?
Då hade svaret först kunnat bli ja...
Fast inte att de skulle spela hockey också.
En vettig reaktion på det kunde t.ex. bli, det går inte att göra en kvinna nöjd, för hon vill bara ha, men aldrig ge något tillbaka och det känner nog alla vuxna män igen.
Det tragiska är att det också är sant.
De vill ha allt männen har, men de vill inte behöva jobba lika hårt och målmedvetet för att få det.
Allt jag skriver på FB är sant och jag står för allt jag skriver. Men det kan finnas skarpa formuleringar som du inte är van att tolka och som du därför hård-drar och överdriver. Det är faktiskt inte hånfullt att se på tjejer på TV och bara vara intresserade av deras utseende, eftersom killarnas fotbollsmatch är så mycket mer drama och fart i. Men du har antagligen aldrig stött på en kille som vågat säga detta, i dagens PK-samhälle. Som jag är motståndare till. Jag kan inte låtsas gilla något som går så långsamt som dam-fotboll eller dam-cykel. Det vore därför att ljuga att inte tala om vad jag tycker, även om det inte passar dig.
Nu var det inte det du sa utan som vanligt är det efterkonstruktioner. Men skitsamma, vad du tycker och inte tycker är ingenting som spelar någon roll. Det är samhällets strukturer, lag och rätt, samt värderingar i samhället som stort som spelar roll även på individnivå. Att du sitter och dreglar framför TVn är rätt oviktigt.
Jag tror att det skulle vara enklare att börja med "vore det bättre om männen stannade hemma med barnen och kvinnorna spelade hockey"?
Det är sant. Nästan alla värstingar är uppväxta med bara sina morsor i ett faderslöst fattigt hem. Inte någon slump, vissa unga män klarar tyvärr inte att växa upp utan gränser och regler som deras fäder ska ge dem. Motsatsen, att vara uppväxt med bara sin far, hör man aldrig något negativt om.
Nu var det inte det du sa utan som vanligt är det efterkonstruktioner. Men skitsamma, vad du tycker och inte tycker är ingenting som spelar någon roll. Det är samhällets strukturer, lag och rätt, samt värderingar i samhället som stort som spelar roll även på individnivå. Att du sitter och dreglar framför TVn är rätt oviktigt.
Dessa struktuuuuuurer...
Märker du att jag hånar dig nu?
Det gör jag för att du tror att det där fikonspråket är sant eller står för nånting.
Vad du egentligen vill säga är att andra inte är som du och därför gör de fel.
Det är sant. Nästan alla värstingar är uppväxta med bara sina morsor i ett faderslöst fattigt hem. Inte någon slump, vissa unga män klarar tyvärr inte att växa upp utan gränser och regler som deras fäder ska ge dem. Motsatsen, att vara uppväxt med bara sin far, hör man aldrig något negativt om.
Korrekt.
Snygg avatar förresten. Nu blev jag "nästan lite sugen" på en dålig kanelwhisky.
Nämner återigen att män är bäst på att dö. Både idag och historiskt sett så är mäns dödstal betydligt högre än kvinnors. Ser man tillbaka på alla vedermödor, krig, svält och pest så är mäns överrepresentation av döda förkrossande stor! Kvinnor har inte en chans!
När det gäller att överleva svält, krig, sjukdomar och vedermödor, (källa) är kvinnor överlägsna män. Trots det är kvinnor inte sämre än män på att dö. De dör bara vid en högre ålder.
Men i hela världen idag saknas det 200 miljoner människor av kvinnligt kön. Det borde vara tvärtom med tanke på att de båda världskrigen ledde till mycket höga dödstal hos män med ett stort mansunderskott som en olycklig följd.
Snarare är det så att flickor är sämre på att födas än pojkar. I varje fall i vissa länder där det flitigt tillämpas selektiva aborter.
Du behöver inte medge någonting eftersom det är uppenbart för oss som följer tråden hur du tänker. Ganska sorgligt hur du klänger dig fast vid dina vidskepelser om världen. Jag har till skillnad från dig inte missat någonting och påstår inte heller att kvinnor inte skulle kunna vara lika bra som män på ultramaraton-simning. Men ändå glädjande att du kan ta diskussionen med ett skratt. Bra.
Det är alldeles utmärkt att du äntligen kommit till insikt om att din tes om att kvinnor är underlägsna män är bara en unken vidskepelse som hör hemma i både vetenskapens och historiens soptunna.
Jag tycker själv att det är sorgligt att vissa män fortfarande klänger sig fast vid obsoleta fakta och falska sanningar om världen. De klarar inte av att leva i en verklighet där män och kvinnor är jämbördiga i områden där muskelstyrkan inte är avgörande.
Vad som är mest tragiskt är att ni FB-snubbar vägrar att acceptera att det finns kvinnor som är smarta, framstående, roliga, uthålliga och kompetenta i minst lika hög grad som män. I stället tar ni på er den tröstande offerkoftan som de vita, kränkta män ni är och sätter igång en gnällkör av bortförklaringar och ifrågasättanden.
Det är därför jag skrattar åt er misogyna snubbar som nästan tävlar med varandra om vem av er som kan kläcka fram den mest patetiska bortförklaringen av kvinnliga elitprestationer i manliga domäner.
Snacka om att vara blind för sig själv och projicera egna brister på andra, alltså Paris24/Lund-NoGo-zone. Han tar det till det extrema.
Ja, precis! Han är verkligen extrem i sina åsikter om kvinnor. Lite för extrem för att vara realistisk. Men vi får väl tacka lyckans stjärna för att både hans fru och fyra vuxna döttrar endast är fiktiva figurer i hans lilla sagovärld och att de därmed slipper bli utsatta för hans nedlåtande kvinnosyn.
Du klippte precis bort denna text när du skrev din kommentar. Hur kan det komma sig:
"Jag håller med om att det är skönt för dig att vara man och ha mycket mer gemensamt med över 3 miljarder medelmåttiga knegare, uteliggare, brottslingar, sexköpare, arbetslösa slackers, småkillar under 18 år och korkskallar än med några hundra manliga genier.
lupac merapi och moment22 är de största manshatarna på FB. Ni får väl ändå stå för att varenda inlägg ni skriver är emot män. Ni tar tom idiotdebatter som "kvinnor är lika bra som män i schack och musik" fast alla i världen vet att ni har fel. Jag tror ni triggas av att ha fel men ändå säga emot, FBs egna tonåringar.
Hur kan det då komma sig att forskningsvärlden är enig i sina slutsatser att män inte är medfött bättre än kvinnor på schack? Du anser dig vara faktastyrd, men tydligen skyr du fakta som inte stämmer överens med din världsbild där kvinnor är det underlägsna könet och män är guds gåva till mänskligheten.
Nu måste du för fan stå för att vartenda inlägg du skrivit osar av kvinnohat:
(FB) Är kvinnor sämre på matematik? ”Visst är (svenska) kvinnor sämre än män på matematik.”, ”Kvinnor dominerar procentuellt "usel resultat", män dominerar "toppresultat". Eftersom det krävs mycket höga betyg för att komma in på KTH, så är det oerhört märkligt att så många (kvinnor) skriver så dåligt på provet.”
(FB) Varför har kvinnor så svårt för avvikande åsikter? ”Män uppfinner, män samarbetar med andra män...”, Nästan allt som jag som man tycker är dåligt i det svenska samhället de senaste 5 åren är styrt av kvinnligt tänkande.”, ”Kvinnligt tänkande fungerar bra inom familjen men inte på landsnivå.”
(FB) Kvinnor är ventilerande, män är problemlösande ”...allt absolut allt som fungerar i världen bygger på vetenskap och forskning. Det är det manliga sättet att tänka, att föreslå lösningar. Inte att babbla om dem.”
(FB) Varför hatar män intelligenta kvinnor? ”Eftersom det är män som uppfunnit och definierat ordet Intelligens så är ordet naturligtvis anpassat efter mannen. Problemet är snarast att kvinnor aldrig forskar och kommer med några teorier eller slutsatser om någonting. De hakar bara på manliga tänkare.
... Den manliga definitionen av Intelligens är vår domän, ytterst få kvinnor når upp till den och de måste i princip vara manliga kloner. Och det är obehagligt.”
(FB) Har staten tagit över rollen som man? ”Sannolikt är jag en av de få (?) personer här som tror att Sverige skulle fungera bättre om bara män med lön fick rösta i svenska valet. Alla problem vi haft de sista 4 åren hade varit som bortblåsta, det är jag bombsäker på.”
Dina kvinnoföraktande kommentarer är så överdrivet formulerade att det är omöjligt för en normalt funtad man att ha en sådan extremt nedlåtande kvinnosyn.
Så hur gammal är du egentligen? 50 plus är du definitivt inte. Du beter dig som en finnig 18-årig skånepåg. FB:s tonåriga troll. Ett som bara är ute efter att provocera, tramsa och raljera istället för att resonera förnuftigt, lägga fram sakliga argument och på så vis föra en konstruktiv diskussion.
Om man läser de diskussioner som fanns i Sveriges riksdag, där högern i årtionden argumenterade EMOT kvinnlig rösträtt, så ser man att de hade rätt på nästan alla punkter. Kvinnor som röstar gör det som sin man, på känslomässiga grunder, på utseendemässiga grunder, osv. Formuleringarna var ofattbart förutseende:
Sverige hade varit enormt mycket rikare och fredligare om kvinnor aldrig fått rösträtt. Kvinnor röstar verkligen sämre än män.
Så visst håller du med om alla omnämnda argument? De är ju precis i din smak.
Utan kvinnlig rösträtt hade Sverige varit ett mycket roligare land att leva i. Ett riktigt paradis bestående av idel lyckliga män och kvinnor. Vi medborgare kan förvänta oss följande godbitar att suga på:
• stöveltramp från militära parader,
• flaggviftningar och nationalistiska slagord som ”folk, familj och fosterland”,
• censur av media,
• raserad välfärd,
• inskränkt åsikts- och yttrandefrihet,
• enpartistat eller i värsta fall diktatur,
• abortförbud,
• samtliga kvinnor hemmafruar,
• kvinnors sexualitet kontrollerad,
• homosexualitet kriminaliserad,
• lagliga våldtäkter inom äktenskapet,
• inskränkta mänskliga friheter och rättigheter.
• väpnade konflikter,
• ett kallare samhälle.
Så här gött kan det bli om högerpopulissemanget lyckas hjärntvätta majoriteten av den manliga befolkningen med sina härliga, lyckobringande känsloargument som att skydda våra älskade kvinnor mot elaka rasfrämlingar, sätta stopp för kvinnors ohämmade sexualitet och få dem att njuta av en trygg tillvaro som lyckliga hemmafruar och flitiga barnaföderskor. Det bästa argumentet är att män äntligen får strida för sitt älskade folk och fosterland med livet som insats. Män älskar att kriga och bli dekorerade som sanna hjältar. Gärna postumt.
Du har rätt. Män röstar verkligen bättre än kvinnor.