Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Nu låter du själv skulddriven...
Jag sa det först, härmapa!
Citat:
Problemet med damsport är att de hoppar 7 meter när herrarna hoppar 8 meter. Sparkar bollen så hårt de kan och den rullar ändå bara in i mål. Osv. Jag tittar på elit-idrott och där finns inga kvinnor. Ibland tvingas man se på OS och annat när de inkvoterade kvinnorna kommer in. Men förutom 100 meters-finalen, där alla är dopade, så är enda intresset för mig hur de ser ut. Det finns verkligen bättre fält för en kvinna att välja för att glänsa i än sport och idrott. Utseende och musik t.ex. Bara ett tips.
Man hör ju att du aldrig kan ha varit passionerat intresserad av någonting. För dig går det bara ut på att glänsa inför andra. Därför kan du heller inte förstå den dedikation som krävs för att nå elitnivå, vilket kön eller vilken ålder du än har. Synd, men om dig - inte om de passionerade som trots motstånd som t.o.m. kan innebära dödsstraff, fortsätter att utöva den sport de älskar för att nå så långt de som individer kan.
När jag ser ex.vis juniorer vinna och/eller slå rekord så ser jag någon som uppnår eller överträffar sin potential, som har lagt ner oändligt med tid och energi, som har en fantastisk talang etc. och jag gläds enormt med honom eller henne för det. (Eller för den delen, när man ser t.ex. kvinnliga deltagare för första gången ifrån ett land som tidigare förbjudit kvinnor att ens idrotta, eller när något blåbär i OS gråter av glädje bara för att få ha varit med fast han eller hon kom sist. Eller som nu i hockeyn, att England spelade, vilken grej! Underbart, och extra underbart att de var så lyckliga bara av att få möta "de stora" i sporten! Man blir ju rörd till tårar.)
Det spelar ingen som helst roll för mig att det finns världrekord som är ouppnåeliga för denna person, det är prestationen jag ser och uppskattar. Synd att du inte kan njuta av det för det är famimej ett av livets allra största glädjeämnen, att tack vare idrottsmännen och -kvinnorna få chansen att vara med om och leva sig in i såna ögonblick!