2019-05-21, 17:10
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jo fast lite det som var grejen, att man ska vara lite unik och egen i sina hån och inte koppa rakt av från annan antagonist. Att melodier snos/används om igen är en annan femma och mer oundvikligt såklart.

Jo jag förstår det, min poäng är mer att det var extremt längesen som denna "stöld" ägde rum, och att det finns många fler stölder från samma, eller senare, tid som går obemärkta förbi (inte nödvändigtvis bara hån-ramsor). Ditt inledande inlägg pekade ju generellt på fenomenet.

/feldgrau
Citera
2019-05-21, 17:37
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Seriöst, Gbg hade lika gärna kunnat köra hela linan ut med typ ”Leksand och Bajen”-ramsan också igår. Otroligt cringe att man knappt ens försöker göra en egen take på de ramsor man snor av rätt stora konkurrenter.

Bortsett från det så verkar det ha varit riktigt bra drag på blåvitts läktare igår. Märks vilken jävla medvind man är i, och då blir också publiken som en tolfte spelare.
Vi har ju äntligen fått våran levande sitt bredvid klacken vilket gör att vi får toppar som vi tidigare bara har kunnat drömma om.
Citera
2019-05-22, 09:15
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Heif bojkottar alltså afc borta men har ett helt vanligt följe på plats och vill ha credd för det eller? var det en minibuss ultras som stannade hemma och därmed gjorde att afc torskade 800 spänn?

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bara i Heif man inte ser någon skillnad på bojkott och kraftsamling.

Åh herregud, ni har verkligen problem med läsförståelsen. Inte lätt att vara så efterbliven som ni bajare.
Citera
2019-05-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Åh herregud, ni har verkligen problem med läsförståelsen. Inte lätt att vara så efterbliven som ni bajare.
Läsförståelsen? Vilket självmål.

Jag säger att man inte ser någon skillnad på när ni "bojkottar" eller gör en "kraftsamling" för ni är så pinsamt usla på att stötta ert lag på plats. Men ni kanske har bäst SPC?
Citera
2019-05-22, 09:46
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Läsförståelsen? Vilket självmål.

Jag säger att man inte ser någon skillnad på när ni "bojkottar" eller gör en "kraftsamling" för ni är så pinsamt usla på att stötta ert lag på plats. Men ni kanske har bäst SPC?

Vi har väl kommit fram till att bäst SPC är det endast som räknas?
Citera
2019-05-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Misstänkte att det var den du tänkte på. Grejen är att vi sjungit den i typ 15 år (mot er och MFF – obs vi har bytt ut "Hammarby" mot "MFF" då ).

Säkert AIK som var först med den ändå, men diskussionen känns lite trött. Finns rätt många ramsor som börjar komma upp i den åldern som snotts fram och tillbaka, både från oss och av oss ...

/feldgrau

Citat:
”Hammarby-HORA”-ramsan såklart. Tyvärr men den är så aik-förknippad.

Är AIKare och visst att det har varit vi som kört den allra mest senaste åren, men jag hade för mig att den va gammal dif-ramsa anno början av 2000-tal? Alternativt att den runt 2000 var som hata göteborg/Vi hatar XXX, att alla körde den.
Citera
2019-05-23, 08:52
Medlem
snurresnigels avatar
Fint från HIF borta
länk
Citera
2019-05-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Du förstår ju inte vad jag menar. Ni kan inte bojkotta Sundsvall eller ÖFK (sedan tidigare) med argumentet om föreningsdemokrati men det kan ni med AFC. Hade Eskilstuna legat i Skåne tror jag inte en bojkott hade skett.

Det får du gärna tro. Vi delar inte den uppfattningen, men absolut.

Själv tror jag att stockholmslagen hade övervägt bojkott om AFC kom från Ystad. Nu har man istället möjlighet att visa upp stora bortaföljen, och då "protesterar" man hellre genom... ja, vad dom nu gör.
Citera
2019-05-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det får du gärna tro. Vi delar inte den uppfattningen, men absolut.

Själv tror jag att stockholmslagen hade övervägt bojkott om AFC kom från Ystad. Nu har man istället möjlighet att visa upp stora bortaföljen, och då "protesterar" man hellre genom... ja, vad dom nu gör.
Fel. Vi har stabila kärnor som åker oavsett avstånd, till skillnad från klubbarna som kommer från småstäder runt om i landet.
Spelar liksom ingen roll om matchen spelas i Umeå, Trelleborg eller Eskilstuna då.
Citera
2019-05-23, 14:02
Medlem
Citat:
Fel. Vi har stabila kärnor som åker oavsett avstånd, till skillnad från klubbarna som kommer från småstäder runt om i landet.
Spelar liksom ingen roll om matchen spelas i Umeå, Trelleborg eller Eskilstuna då.

Ja, alla vet att ni har flest och mest mentala supportrar. Ni har alltid 3000 stockholmare på alla bortamatcher.

Det var i och för sig inte det jag menade, men ok.
Citera
2019-05-23, 20:35
Medlem
Astrorbits avatar
Vore ju genialisk under halvtid vid derbyt nästa vecka att se från aningen Hammarby eller AIK. En stor OH-flagga där man ser en grovt-kriminell karaktär skjuter en person, och några meter ifrån står en supporter med en bengal, och bakom honom stormar det argsinta poliser med batonger mot honom
Citera
2019-05-24, 11:55
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Vore ju genialisk under halvtid vid derbyt nästa vecka att se från aningen Hammarby eller AIK. En stor OH-flagga där man ser en grovt-kriminell karaktär skjuter en person, och några meter ifrån står en supporter med en bengal, och bakom honom stormar det argsinta poliser med batonger mot honom

Hur målar man en ”grovt kriminell karaktär”?

Asgarvade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in