2019-03-17, 08:22
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doren123
Det är den enkla lösningen men problemet är ju känslorna som växer för mitt lokala lag. Att jag inte kan bestämma mig beror På att det finns en faktor av skam i att erkänna att laget jag hejar på som liten vuxit ifrån mig
För egen del känner jag också skam i och med att HIF har krympt från en storklubb till att vara en medelmåtta i Allsvenskan. På många sätt trivs jag dåligt med kulturen kring klubben numera men jag har valt en väg i livet och den står jag fast vid. Jag kan liksom inte göra någonting annat än att hålla på HIF och därmed kommer jag att sammankopplas med HIF-kulturen om vi så skulle få en trumma på läktaren, likt en hockeyklubb. Det vore en skam som skulle följa mig hela livet.

På dig däremot låter det snarare som att du har valt fel väg från början och jag tycker inte att det är mer än rätt att du också får stå ditt kast. Jag hoppas att du blir utfryst och hånad utav supportrarna hos din lokala klubb, för det förtjänar du.

Vågar du säga vilka lag som du tvekar mellan? Jag gissar på bajen och Örebro.
Citera
2019-03-17, 15:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doren123
Det är den enkla lösningen men problemet är ju känslorna som växer för mitt lokala lag. Att jag inte kan bestämma mig beror På att det finns en faktor av skam i att erkänna att laget jag hejar på som liten vuxit ifrån mig
Håller du på DIF? Känner en pajas som börja hålla på DIF när de vann lite guld i början av 2000 talet. Undrar om han nu med facit i hand är nöjd över valet med tanke på vilket lag ALLA andra i hans område/region håller på.

Citera
2019-03-18, 00:08
Medlem
Haha gnaget hur många var ni på plats idag, 8000? Patetiskt!
Citera
2019-03-18, 01:12
Medlem
Runjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarMedVargar

Till deras försvar så är väl enda kryddan med svenska cupen europaspelet som väntar vinnaren, vilket AIK redan kan se fram emot i höst.

Utöver det är det ju en skitturnering som till 99% spelas på konstgräs av en massa ofärdiga lagbyggen och matchotränade spelare.

En tillspetsad träningsmatch som spelades idag typ.
Senast redigerad av Runju 2019-03-18 kl. 01:14.
Citera
2019-03-18, 12:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
Till deras försvar så är väl enda kryddan med svenska cupen europaspelet som väntar vinnaren, vilket AIK redan kan se fram emot i höst.

Utöver det är det ju en skitturnering som till 99% spelas på konstgräs av en massa ofärdiga lagbyggen och matchotränade spelare.

En tillspetsad träningsmatch som spelades idag typ.

Det handlar om en titel. Det är något vi bara har två av i Sverige och således är det viktigt.
Sedan att allsvenskan är ännu viktigare säger nog ingen emot men alla som deltar i cupen vill givetvis vinna densamma.
Citera
2019-03-18, 12:50
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tyvärr får jag ge kostymnissen rätt här. Runju är inte ensam om att resonera som han gör men Svenska cupen har varit mera intressant tidigare än den är just nu i Helsingborg. Kollar man på 2006 när vi vann finalen mot Gefle på Råsunda så kändes det som en mycket större händelse för HIF:are rent allmänt än när vi vann mot bajen och Kalmar 2010 och 2011.
Det är som att det har infunnit sig en mättnadskänsla i Helsingborg, vilket är konstigt eftersom vi även har haft motgångar. Numera spelar vi inte i Europa League regelbundet (vilket har setts som en självklarhet under 00-talet) och publiksnittet i Allsvenskan är under 10 000 (Superettan var ingen rimlig måttstock för oss, men vi är heller ingen storklubb längre om man kollar på siffrorna). Då orkar många HIF:are inte lägga energi på cupen. Sorgligt att erkänna, men supportermässigt är vi skit just nu. Förhoppningsvis är det temporärt och om det kommer en ny storhetstid så tror jag att fler HIF:are kommer att lägga mer fokus på cupen igen. Det är bara den första turneringen som blir bortprioreterad.

Allting känns helt overkligt, men det är så här som jag uppfattar situationen.
Citera
2019-03-18, 13:12
Medlem
Citat:

Ska du verkligen yttra dig som till och med tittar derbyn från soffan?

Citat:
Från tv:n lät det som att det va 20k Bajare och några enstaka hemlösa diffenders på andra sida. Vem bryr sig egentligen om resultatet efter en sån överkörning på läktaren?
Citera
2019-03-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Det är långt att lifta från Småland/Dalarna...

Lite publiksurr:

”Bajen har dragit 11 470 till sina matcher i Globenområdet under mars månad.

DIF har än så länge dragit 56 491 personer. Lägg till två fullsatta hovet under kvartsfinalserien så landar DIF på ca 72 500.

Bajen var ju även i februari drygt 11 000. Då var DIF bara 35 904 personer.

I januari var hammarby 0 personer i Globenområdet. DIF var 29 995 personer.

Så efter Q1 2019 så kommer resultatet vara:
Hammarby 22 610
DIF 138 390.”
Citera
2019-03-18, 15:37
Medlem
Tänk att ha sånt mindrevärdeskomplex att man räknar in flera sporter för att komma fram till att man då totalt drar fler än en konkurrent gör i en sport.
Citera
2019-03-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tänk att ha sånt mindrevärdeskomplex att man räknar in flera sporter för att komma fram till att man då totalt drar fler än en konkurrent gör i en sport.

Tänk att komma från landet och inbilla sig att man ska ”defända” ett område där det bor fler DIF-anhängare och där DIF dragit fler åskådare sedan 1950-talet.

Historielösheten är utbredd i den svartgula roddklubben ingen ens vet när den bildades.

Sös är inte ens en grushög längre. Tele2 ägs av stan. Bajen är hyresgäster. Bajen ägs av en amerikansk nazist.
Citera
2019-03-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Fan vad bitter du är. Men det blir väl så när man inte håller på HAMMARBY - FOLKET OCH LIRARNAS LAG!
Citera
2019-03-18, 17:29
Medlem
Citat:
Fan vad bitter du är. Men det blir väl så när man inte håller på HAMMARBY - FOLKET OCH LIRARNAS LAG!

Bitter? Tycker det bara är lustigt att du har mage att klaga på någon annans publiksiffror när du själv inte ens går på ett derby mot Djurgården. Men det blir väl så när man inte ens bor i staden vars lag man håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in