2019-05-21, 07:53
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Haha Helsingborg bojkottar alltså en bortamatch.

Rätt tacksamt att göra det när ni hade varit typ 30 stycken på bortaläktaren i vanliga fall.

För övrigt är det märkligt med denna hetsjakt emot AFC. Så länge de följer regelverket så förstår jag inte hur man kan gnälla på dem.

Stör mig betydligt mer på de föreningar som håvar in skattepengar från kommunen.

Där är just Helsingborg en av de största bovarna. Ser hellre en Ryssholm som är despotisk i AFC än att mina skattepengar ska gå till att täcka hål i Helsingborgs budget.

Nu var det ju 40 på bortaläktaren när det var bojkott, så hela ditt argument fallerar redan där. Mestadels lokala Helsingborgare från kringområden utan någon anknytning till några grupperingar.

Du som kan vår ekonomi så bra kan ju redogöra för mig vilka skattepengar du pratar om? Du verkar kunna detta så bra så du får jättegärna undervisa mig.
Citera
2019-05-21, 08:03
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Nu var det ju 40 på bortaläktaren när det var bojkott, så hela ditt argument fallerar redan där. Mestadels lokala Helsingborgare från kringområden utan någon anknytning till några grupperingar.

Du som kan vår ekonomi så bra kan ju redogöra för mig vilka skattepengar du pratar om? Du verkar kunna detta så bra så du får jättegärna undervisa mig.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/helsingborgs-if-drog-storpublik--kommunen-betalar-miljonnotan/

https://www.hd.se/2016-09-22/sa-raddas-hifs-ekonomi-i-ar
Citera
2019-05-21, 08:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Seriöst, Gbg hade lika gärna kunnat köra hela linan ut med typ ”Leksand och Bajen”-ramsan också igår. Otroligt cringe att man knappt ens försöker göra en egen take på de ramsor man snor av rätt stora konkurrenter.

Seriöst tillbaka, ska vi behöva ta den här diskussionen varje gång? Med samma utfall varje gång?

Vilka ramsor tänker du på? Jag har en aning men säg du.

Citat:
Bortsett från det så verkar det ha varit riktigt bra drag på blåvitts läktare igår. Märks vilken jävla medvind man är i, och då blir också publiken som en tolfte spelare.

Höga toppar i alla fall, bäst i år och nog inte överträffade jag många gånger. Men det blir lite mummel och sämre tryck ibland också när kärnan är mer utspridd (står på både övre och nedre) än när den står mer samlad (bara övre).

Gårdagens behållning var annars tifot. Två matcher i rad med grymma tifon av helt olika karaktär.

/feldgrau
Citera
2019-05-21, 09:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Seriöst tillbaka, ska vi behöva ta den här diskussionen varje gång? Med samma utfall varje gång?

Vilka ramsor tänker du på? Jag har en aning men säg du.

Höga toppar i alla fall, bäst i år och nog inte överträffade jag många gånger. Men det blir lite mummel och sämre tryck ibland också när kärnan är mer utspridd (står på både övre och nedre) än när den står mer samlad (bara övre).

Gårdagens behållning var annars tifot. Två matcher i rad med grymma tifon av helt olika karaktär.

/feldgrau

”Hammarby-HORA”-ramsan såklart. Tyvärr men den är så aik-förknippad. Ska man ha ”fyndiga” hånramsor klackarna emellan får man väl ändå försöka hitta på något eget.

Riktigt fina tifon från er ja, respekt för det!
Citera
2019-05-21, 09:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
”Hammarby-HORA”-ramsan såklart. Tyvärr men den är så aik-förknippad. Ska man ha ”fyndiga” hånramsor klackarna emellan får man väl ändå försöka hitta på något eget.

Misstänkte att det var den du tänkte på. Grejen är att vi sjungit den i typ 15 år (mot er och MFF – obs vi har bytt ut "Hammarby" mot "MFF" då ).

Säkert AIK som var först med den ändå, men diskussionen känns lite trött. Finns rätt många ramsor som börjar komma upp i den åldern som snotts fram och tillbaka, både från oss och av oss ...

/feldgrau
Citera
2019-05-21, 11:54
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/helsingborgs-if-drog-storpublik--kommunen-betalar-miljonnotan/

https://www.hd.se/2016-09-22/sa-raddas-hifs-ekonomi-i-ar

Har du ens läst artiklarna du själv länkar?
Citera
2019-05-21, 13:35
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Malmö och HeIF bojkottar alltid AFC av bekvämlighetsskäl förtäckt med hela "föreningsdemokrati" argumentet.
Att Malmö bojkottar AFC för bekvämlighetsskäl det dummaste jag har hört. Då hade vi bojkottat ÖFK och Sundsvall också. Vi bojkottar AFC för det är en pissförening som har fuskat sig till sin plats i Allsvenskan genom ohederliga metoder som inte hör hemma i fotboll med föreningsdemokrati. Tänk om, tänk rätt din tomte. Dom flesta är eniga om att AFC är en äcklig förening som med sina metoder har fifflat sig in i Allsvenskan. Hade alla bojkottat deras matcher hade dom troligtvis konkat ganska snabbt.
Citera
2019-05-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Att Malmö bojkottar AFC för bekvämlighetsskäl det dummaste jag har hört. Då hade vi bojkottat ÖFK och Sundsvall också. Vi bojkottar AFC för det är en pissförening som har fuskat sig till sin plats i Allsvenskan genom ohederliga metoder som inte hör hemma i fotboll med föreningsdemokrati. Tänk om, tänk rätt din tomte. Dom flesta är eniga om att AFC är en äcklig förening som med sina metoder har fifflat sig in i Allsvenskan. Hade alla bojkottat deras matcher hade dom troligtvis konkat ganska snabbt.

Du förstår ju inte vad jag menar. Ni kan inte bojkotta Sundsvall eller ÖFK (sedan tidigare) med argumentet om föreningsdemokrati men det kan ni med AFC. Hade Eskilstuna legat i Skåne tror jag inte en bojkott hade skett.
Citera
2019-05-21, 13:45
Medlem
Heif bojkottar alltså afc borta men har ett helt vanligt följe på plats och vill ha credd för det eller? var det en minibuss ultras som stannade hemma och därmed gjorde att afc torskade 800 spänn?
Citera
2019-05-21, 15:06
Medlem
Bara i Heif man inte ser någon skillnad på bojkott och kraftsamling.
Citera
2019-05-21, 15:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Misstänkte att det var den du tänkte på. Grejen är att vi sjungit den i typ 15 år (mot er och MFF – obs vi har bytt ut "Hammarby" mot "MFF" då ).

Säkert AIK som var först med den ändå, men diskussionen känns lite trött. Finns rätt många ramsor som börjar komma upp i den åldern som snotts fram och tillbaka, både från oss och av oss ...

/feldgrau

Jo fast lite det som var grejen, att man ska vara lite unik och egen i sina hån och inte koppa rakt av från annan antagonist. Att melodier snos/används om igen är en annan femma och mer oundvikligt såklart.
Citera
2019-05-21, 16:12
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Du förstår ju inte vad jag menar. Ni kan inte bojkotta Sundsvall eller ÖFK (sedan tidigare) med argumentet om föreningsdemokrati men det kan ni med AFC. Hade Eskilstuna legat i Skåne tror jag inte en bojkott hade skett.
Du kan tro hur mycket du vill men du har helt enkelt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in