Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-23, 22:25
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nour El-Refai skulle ha medverkat i en kommande uppsättning av teaterpjäsen ”Kung Lear”.
Nu meddelar produktionens konstnärlige ledare Stefan Marling att komikern tvingas ställa in sin medverkan.
– Det enda jag kan säga är att hon är sjukskriven och att hon tyvärr blir tvungen att lämna produktionen, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGx2e9/nour-el-refai-tvingas-stalla-in--sjukskriver-sig

Känns ju inte som en vanlig förkylning. Vad har drabbat henne? Förutom Schyffert då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Tänker att hon är gravid och därför inte/orkar kan genomföra sommarens teater.

Alternativt en utbrändhet.

Tippar och hoppas på utbrändhet, att Schyffert skulle få fortplanta sig mer vore hemskt.
Och Nour har väl brutit ihop tidigare pga sin talanglöshet, så en ”utmattningsdepression” skulle inte förvåna.

F.ö. intressant att hon slickat fitta, det visste jag inte.
Citera
2019-05-24, 07:11
Medlem
Jävlar vad hon måste träna, hålla diet och operera sig. Annars förvandlas hon snabbt till den mustaschprydda blekfeta arabtanten hon egentligen är.
Attention whore i klass med Schyffert och tex. Ehrnman. Precis lika talanglös.
Senast redigerad av Nadal 2019-05-24 kl. 07:11. Anledning: Stavning
Citera
2019-05-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Jävlar vad hon måste träna, hålla diet och operera sig. Annars förvandlas hon snabbt till den mustaschprydda blekfeta arabtanten hon egentligen är.
Attention whore i klass med Schyffert och tex. Ehrnman. Precis lika talanglös.

Hon är inte talanglös, tvärtom, bra timing och smart skulle jag säga. Och hon är också snygg.
Citera
2019-05-24, 17:41
Medlem
Figzys avatar
Vad är det som får dessa deltidsjobbande komiker att bli utbrända (gissar starkt på det iaf) egentligen?

Är GAD extra utbrett i den delen av underhållningsbranchen? Om det är oron över att inte få gig, föreställningar så är jag inte förvånad. Sverige har ett oerhört överskott av komiker i förhållande till befolkningen.

De borde pröva på riktiga jobb, där kan man snacka om risken att bli utbränd.
Citera
2019-05-25, 19:56
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Hon är inte talanglös, tvärtom, bra timing och smart skulle jag säga. Och hon är också snygg.
Alldeles för snygg för en gubbe som Schyffert. Om jag får säga det själv. :/
Citera
2019-05-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Vad är det som får dessa deltidsjobbande komiker att bli utbrända (gissar starkt på det iaf) egentligen?

Är GAD extra utbrett i den delen av underhållningsbranchen? Om det är oron över att inte få gig, föreställningar så är jag inte förvånad. Sverige har ett oerhört överskott av komiker i förhållande till befolkningen.

De borde pröva på riktiga jobb, där kan man snacka om risken att bli utbränd.

De blir utbrända av stressen att behöva vara intressanta och relevanta och ligga rätt i tiden hela tiden, eftersom är de fel ute blir de paria hos sina gelikar.
Citera
2019-05-25, 21:20
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De blir utbrända av stressen att behöva vara intressanta och relevanta och ligga rätt i tiden hela tiden, eftersom är de fel ute blir de paria hos sina gelikar.
Tror det gått snett redan från barndomen för många komiker. De har fått sin roll som klassens clown och kör på det spåret till det inte går längre.

Invandrarhumor är egentligen bara rolig för äldre helsvenskar som aldrig kommit i kontakt med invandrare, och de är på utdöende.
Citera
2019-06-02, 19:54
Medlem
Habemus papam!!! http://archive.is/rf1wO
Citera
2019-06-02, 19:56
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Tänker att hon är gravid och därför inte/orkar kan genomföra sommarens teater.

Alternativt en utbrändhet.
Vad var det jag sa? Bebis i magen och väldigt påverkad av sin graviditet.
Citera
2019-06-09, 06:12
Medlem
Artikel från i går.
https://www.hant.se/nour-el-refai-ryter-ifran-efter-gravidavslojandet-okansligt/

Nour El Refai ryter ifrån efter gravidavslöjandet: ”Okänsligt”

”Men för helvete håll käften! Jag har givetvis koll på vad jag ”får” och inte som gravid. Det är så jävla okänsligt att tala om för en gravid kvinna att hon skadar sitt barn för att hon käkar Treo när det sista man vill på jorden är att göra något i hela världen som skadar”.

”1. Håll käft. 2. Är du i dina sista tre månader (vilket jag inte är) bör du undvika Treo. Undvika. Som du bör undvika kaffe. Det är inte vin och knark. Det är Treo. Lugna er för fan”.

Hon verkar ha ett hett temperament.
Citera
2019-06-15, 10:44
Medlem
Komikerna Henrik Schyffert och Nour El Refai har varit tillsammans i sex år, nu väntar de sitt första gemensamma barn.
Paret lever i dag som särbos – och har inga tankar på att flytta ihop.
– Vi har våra egna hem och det vill vi båda fortsätta ha, sa Nour El Refai nyligen i ”Raw comedy-podden”.

https://www.expressen.se/noje/extra/nours-uppgorelse-med-schyffert-efter-barnbeskedet/
Citera
2019-06-15, 11:05
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Komikerna Henrik Schyffert och Nour El Refai har varit tillsammans i sex år, nu väntar de sitt första gemensamma barn.
Paret lever i dag som särbos – och har inga tankar på att flytta ihop.
– Vi har våra egna hem och det vill vi båda fortsätta ha, sa Nour El Refai nyligen i ”Raw comedy-podden”.

https://www.expressen.se/noje/extra/nours-uppgorelse-med-schyffert-efter-barnbeskedet/
Min erfarenhet är att dom som har medel i regel snabbt försöker skaffa sig en villa eller större lägenhet när barn är på G. Nour verkar bo smått med sina katter?
Att vara två tillsammans när man har barn verkar dessutom underlätta enormt. Jag har vänner med barn som berättat att dom när dom väl duschat tagit längre duschar för att få tid för sig själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in