2008-08-30, 22:31
Medlem
xcvs avatar
Fossmo - tillfrisknande från sekt-sjukan ?

Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Kan någon förklara för mig vad Åsa har haft för relation till Bert K, och varför?

Kan sedan rekommendera denna webbsida, http://www.fossmo.se/
Helge ger sin syn på sakernas tillstånd och även om han fortfarande ännu inte klarar att erkänna morden, ger det ändå en bra bild hur byn fungerade/fungerar?
Fossmo denne falske profet, som lurat, bedragit och satt sina medmänniskor i olycka, skall nu förklara varför, allt detta hänt, på en egen hemsida.
Anstiftare till mord..m.m kallas numera enligt kräket Fossmo sektsjuka ! Har inte Fossmo som alla andra människor /eller djävlar/ ett eget ansvar för sina egna handlingar ?
Det är väldigt lätt att skylla på andra, "jag lydde bara order"... o s v
Om det nu finns en domstol "ovan molnen" så hoppas jag att den dömer Fossmo
väldigt hårt.
Citera
2008-08-31, 00:18
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Fossmo denne falske profet, som lurat, bedragit och satt sina medmänniskor i olycka, skall nu förklara varför, allt detta hänt, på en egen hemsida.
Anstiftare till mord..m.m kallas numera enligt kräket Fossmo sektsjuka ! Har inte Fossmo som alla andra människor /eller djävlar/ ett eget ansvar för sina egna handlingar ?
Det är väldigt lätt att skylla på andra, "jag lydde bara order"... o s v
Om det nu finns en domstol "ovan molnen" så hoppas jag att den dömer Fossmo
väldigt hårt.

Fossmo är dömd för sin inblandning, men det är tyvärr inte ett flertal andra i sekten som också varit införstådda och inblandade i de kriminella handlingarna.
Citera
2008-08-31, 00:45
Medlem
xcvs avatar
Fossmo hade medhjälpare ?

Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Fossmo är dömd för sin inblandning, men det är tyvärr inte ett flertal andra i sekten som också varit införstådda och inblandade i de kriminella handlingarna.

Så du menar att Fossmo hade medgärningsmän till sina handlingar. Tillåt mig tvivla på vad du påstår. Så mordet/morden skulle inte vara för Fossmos egen vinnings skull utan ha andra orsaker. Nej det tror jag inte ett ögonblick på.
Fossmo är ju urtypen för en s.k golbög och skulle säkert gola om han hade en chans att rädda sig eget skinn.
Citera
2008-08-31, 02:05
Medlem
z2joiss avatar
Fossmo är väl på g med en egen bok. Där finns säkert en hel del godsaker.
Men oavsett om han erkänner mord eller inte, tycker jag att hans beskrivning av Knutby verkar klockren.
Översteprästinnan utser ett gäng pastorer som hon styr med järnhand. Hon är närmast Gud och de är är direkt underställda henne. (Precis som Hitler gjorde) Enligt Helge fick de tiil och med fingerpulla henne till orgasm i Guds namn. Den hon kände sig kallad att utse för stunden... Sedan styrde hon församlingen med sina undersåtar.
Hon hade dessutom "hovdamer", vars popularitet kom och gick med Åsas goda minne. De som rasade på skalan fick psykbryt när de varit så nära "Herren" och hans "Fru", för att plötsligt petas ut till vänster. Sara (som tydligen aldrig var en barnflicka) var en sådan. Hon fick psykbryt. Jag tror faktiskt Helge talar sanning om vad som försigick i sekten, däremot tror jag inte han klarat av att erkänna morden för sig själv ännu.

Men hur var det nu med Åsa och Bert K?
Citera
2008-08-31, 04:31
Medlem
Therons avatar
Citat:
... Jag tror faktiskt Helge talar sanning om vad som försigick i sekten, däremot tror jag inte han klarat av att erkänna morden för sig själv ännu.
Helge har väl nått längst av alla i sekten att "erkänna" det faktiskt handlar om mord av mänskliga själar som Åsa sysslar med. Att Helge bara var hennes högra hand och ett slags mordvapen har vi alla andra förstått vid det här laget.
Citera
2008-08-31, 07:46
Medlem
Megans avatar
Citat:
Fossmo är väl på g med en egen bok. Där finns säkert en hel del godsaker.
Men oavsett om han erkänner mord eller inte, tycker jag att hans beskrivning av Knutby verkar klockren.
Översteprästinnan utser ett gäng pastorer som hon styr med järnhand. Hon är närmast Gud och de är är direkt underställda henne. (Precis som Hitler gjorde) Enligt Helge fick de tiil och med fingerpulla henne till orgasm i Guds namn. Den hon kände sig kallad att utse för stunden... Sedan styrde hon församlingen med sina undersåtar.
Hon hade dessutom "hovdamer", vars popularitet kom och gick med Åsas goda minne. De som rasade på skalan fick psykbryt när de varit så nära "Herren" och hans "Fru", för att plötsligt petas ut till vänster. Sara (som tydligen aldrig var en barnflicka) var en sådan. Hon fick psykbryt. Jag tror faktiskt Helge talar sanning om vad som försigick i sekten, däremot tror jag inte han klarat av att erkänna morden för sig själv ännu.

Men hur var det nu med Åsa och Bert K?

Åsa Waldau och Bert Karlsson träffades första gången i ett debattprogram, SVT med Lennart Persson som debattledare. Kan inte på rak arm säga vad programmet hette.

Åsa har en viss karisma som en del faller för och här ramlar Bert Karlsson rätt i farstun hos den manipulativa Åsa.
Nåväl de pratades vid och Bert kom på en idé som han bittert ångrar idag, att Åsa skulle få ge ut en bok på hans förlag "Heja Sverige"

Boken fick namnet Kristi Brud - vem kan man lita på. 3 personer var inblandade i skrivandet, Bert som kopierade av förundersökningen och så en journalist enligt källor skall det vara väninnan Terese Cristiansson som dock Åsa snabbt tog kommandot över och så blev det därefter. Åsa svamlar på och kan inte hålla en röd tråd.

Sida upp och sida ner är det jag, jag och jag, tror att det var 79 jag på en enda sida.

Smörjan finns att ladda ner på Pirate Bay.

Den gränslösa Åsa skickar sexsms till Bert på nätterna och vill ha nånting som jag knappt fattar. Bert beklagar sig för vänner och journalister och det tog inte många timmar innan det stora samtalsämnet på varje redaktion handlade om hur galen Åsa på Mördarstigen, Gränsta är.

De som pratat om horeriet i sekten har återigen fått vatten på kvarnen.

Beträffande Helge så tror jag också det är så att han ännu inte klarat av att bekänna allt för sig själv ännu.
Eller om det kan vara som någon här spekulerade om att Helge kände till Helénes dödsdom men visste inte när den skulle verkställas.

Hela morddagen sprang det en massa folk i huset, bland annat SaFr och så fanns det en "barnflicka" där hela tiden. Om HF hade mördat så varför välja ett så märkligt tillfälle med folk rännande.

Fossmofamiljen hade magsjuka, ändå så sprang S*muel F*nkner där som en skållad råtta.

Förstå vilket grepp och vilka hållhakar Kristi Brud har på församlingsmedlemmarna. Vilken normal människa som helst hade dragit därifrån, lagt benen på ryggen istället för att förnedra sig själv och sina barn med att vara medlem i Sveriges mest ökända mordsekt.
Citera
2008-08-31, 10:26
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
... Den gränslösa Åsa skickar sexsms till Bert på nätterna och vill ha nånting som jag knappt fattar. Bert beklagar sig för vänner och journalister och det tog inte många timmar innan det stora samtalsämnet på varje redaktion handlade om hur galen Åsa på Mördarstigen, Gränsta r.
Det var väl efter de sida vid sida sålt sina böcker på bokmässan i Gbg och Åsa läst Bert's fräckisar som han började få nattliga sexsms från Kristi Brud, den högheliga Åsa i Knutby? Van som hon var med att styra folk med "anonyma" sms...
Senast redigerad av Theron 2008-08-31 kl. 11:04.
Citera
2008-08-31, 13:03
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Så du menar att Fossmo hade medgärningsmän till sina handlingar. Tillåt mig tvivla på vad du påstår. Så mordet/morden skulle inte vara för Fossmos egen vinnings skull utan ha andra orsaker. Nej det tror jag inte ett ögonblick på.
Fossmo är ju urtypen för en s.k golbög och skulle säkert gola om han hade en chans att rädda sig eget skinn.

Om du tvivlar så kan jag rekommendera att du studerar den tidigare Knutbytråden. Att han vill att andra inblandade också skall ställas till svars, finner jag bara naturligt. Att benämnas golbög är ju en företeelse enbart bland kriminella och kan därför ignoreras. (Om det inte vore för att Helge därigenom dragit på sig hot och annat från andra intagna och detta motsäger ditt påstående att Helge bara vill rädda sitt eget skinn. I stället har han med öppna ögon tagit risken att utsätta sig för andra kriminellas missnöje. Vilket hedrar honom.)
Citera
2008-08-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIssa
Kan inte annat än garva.
Det svider gott i skinnet att sekten och deras knäppa anhörigsupportrar inte lyckas skrämma dom som står på offrens sida att försvinna in i tystnaden.
Anmäl bloggen för tusan.
Dom som har rent mjöl i säcken behöver aldrig oroa sig, annat är det med lögnaktiga brudar som i spegeln ser sig som ett lejon men i verkligheten är en grå liten tilltufsad skiträdd mus.

vem skall jag då vara? en i sekten eller en knäpp anhörig? eller kanske rent av någon annan??
jag har massa rent mjöl i min påse, men vissa andra här i forumet har kanske inte det. har fått ett par intressanta privata meddelanden.. Dom kanske ska tänka på sitt dåliga mjöl.
Citera
2008-08-31, 15:08
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
vem skall jag då vara? en i sekten eller en knäpp anhörig? eller kanske rent av någon annan??
jag har massa rent mjöl i min påse, men vissa andra här i forumet har kanske inte det. har fått ett par intressanta privata meddelanden.. Dom kanske ska tänka på sitt dåliga mjöl.
Det är väl alltid andra som avgör vad som är rent mjöl eller inte och inte en själv? Skriv gärna här i tråden om vad du eventuellt funderar över så kanske du får pusselbitarna att bättre passa ihop och synade. Tusen ögon ser nämligen betydligt mer än några få.
Citera
2008-08-31, 16:22
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
har fått ett par intressanta privata meddelanden..

...ajdå, nu blir jag rädd tänk om iq-br*tta får tag i det och rapporterar till sin drottning?

Nu låter du precis som den sektbloggande tanten från trästan, hon brukade köra med "intressanta mail och pm" varvat med lite hot i sina sektförsvararbloggar.

Du som vet allt, planerar hon ett nytt bluffbröllop? När kommer Br*ttagate upp på TPB som det går rykten om att det skall göra?

Nädu...det finns inget som biter på mig eller någon annan som jobbar för sektens imploderande.
Citera
2008-08-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
...ajdå, nu blir jag rädd tänk om iq-br*tta får tag i det och rapporterar till sin drottning?

Nu låter du precis som den sektbloggande tanten från trästan, hon brukade köra med "intressanta mail och pm" varvat med lite hot i sina sektförsvararbloggar.

Du som vet allt, planerar hon ett nytt bluffbröllop? När kommer Br*ttagate upp på TPB som det går rykten om att det skall göra?

Nädu...det finns inget som biter på mig eller någon annan som jobbar för sektens imploderande.

vad får dig att tro att det var ditt lilla löjliga mail som jag syftade på??
måste du fråga mig om bröllop? du visste ju så mycket om henne, då borde du ju veta hur det ligger till idag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in