Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Fossmo är väl på g med en egen bok. Där finns säkert en hel del godsaker.
Men oavsett om han erkänner mord eller inte, tycker jag att hans beskrivning av Knutby verkar klockren.
Översteprästinnan utser ett gäng pastorer som hon styr med järnhand. Hon är närmast Gud och de är är direkt underställda henne. (Precis som Hitler gjorde) Enligt Helge fick de tiil och med fingerpulla henne till orgasm i Guds namn. Den hon kände sig kallad att utse för stunden... Sedan styrde hon församlingen med sina undersåtar.
Hon hade dessutom "hovdamer", vars popularitet kom och gick med Åsas goda minne. De som rasade på skalan fick psykbryt när de varit så nära "Herren" och hans "Fru", för att plötsligt petas ut till vänster. Sara (som tydligen aldrig var en barnflicka) var en sådan. Hon fick psykbryt. Jag tror faktiskt Helge talar sanning om vad som försigick i sekten, däremot tror jag inte han klarat av att erkänna morden för sig själv ännu.
Men hur var det nu med Åsa och Bert K?
Åsa Waldau och Bert Karlsson träffades första gången i ett debattprogram, SVT med Lennart Persson som debattledare. Kan inte på rak arm säga vad programmet hette.
Åsa har en viss karisma som en del faller för och här ramlar Bert Karlsson rätt i farstun hos den manipulativa Åsa.
Nåväl de pratades vid och Bert kom på en idé som han bittert ångrar idag, att Åsa skulle få ge ut en bok på hans förlag "Heja Sverige"
Boken fick namnet Kristi Brud - vem kan man lita på. 3 personer var inblandade i skrivandet, Bert som kopierade av förundersökningen och så en journalist enligt källor skall det vara väninnan Terese Cristiansson som dock Åsa snabbt tog kommandot över och så blev det därefter. Åsa svamlar på och kan inte hålla en röd tråd.
Sida upp och sida ner är det jag, jag och jag, tror att det var 79 jag på en enda sida.
Smörjan finns att ladda ner på Pirate Bay.
Den gränslösa Åsa skickar sexsms till Bert på nätterna och vill ha nånting som jag knappt fattar. Bert beklagar sig för vänner och journalister och det tog inte många timmar innan det stora samtalsämnet på varje redaktion handlade om hur galen Åsa på Mördarstigen, Gränsta är.
De som pratat om horeriet i sekten har återigen fått vatten på kvarnen.
Beträffande Helge så tror jag också det är så att han ännu inte klarat av att bekänna allt för sig själv ännu.
Eller om det kan vara som någon här spekulerade om att Helge kände till Helénes dödsdom men visste inte när den skulle verkställas.
Hela morddagen sprang det en massa folk i huset, bland annat SaFr och så fanns det en "barnflicka" där hela tiden. Om HF hade mördat så varför välja ett så märkligt tillfälle med folk rännande.
Fossmofamiljen hade magsjuka, ändå så sprang S*muel F*nkner där som en skållad råtta.
Förstå vilket grepp och vilka hållhakar Kristi Brud har på församlingsmedlemmarna. Vilken normal människa som helst hade dragit därifrån, lagt benen på ryggen istället för att förnedra sig själv och sina barn med att vara medlem i Sveriges mest ökända mordsekt.