Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
😆bra att du inte drabbats av minnesluckor, såsom AE, nu under kvällen har jag kunnat läsa fupen, minfil har krånglat massor på sista tiden men jag tror de anmäler och får ordning på dom allteftersom. Att det står i den länkade tråden var AE bodde har jag sett men vad är källan? Gamla telefonkataloger?
Om hon runt Ullevi frågar efter buss/tåg mot Härryda är det jättekonstigt att hamna så fel. Skulle vara intressant att se din karta, varifrån har du informationen om hur hon gick exakt, vilka platser hon setts på, efter Shell Ullevi?
Källorna är pålitliga om AE:s bostadsorter.
Man kan själv ringa skatteverket och ge en persons namn och födelsenummer och få reda på var personen har bott tillbaka till 1991 då skattemyndigheten tog över folkbokföringen.
Vill man veta var dom bott innan 1991 så var det kyrkan som hade dom uppgifterna och vill man ha fram dom så får man kontakta lands- och statsarkiven. Men vi har ju folk på flashback som har tillgång till det mesta
Jag får inte uppfattningen om att Malin redan vid Ullevi frågat om buss/tåg mot Härryda utan det är först när hon är runt Redbergsplatsen.
Hon gick iväg för hon var arg på någon och först när ilskan släppte så började hon försöka söka sig mot tåg/buss till Härryda.
Jag läser artiklar, bloggar om cold casese osv där jag hittar uppgifterna och försöker sålla dom så att det som nämns på flera ställen kan vara det som stämmer.
Men om jag har rätt vet bara polisen och mördaren.
Min karta är nog inte så annorlunda än den jag redan har lagt i tråden.
Där dom röda pilarna slutar följ Nobelgatan till efter korsningen Ulfsparregatan och där är mordplatsen. Men hur hon kom dit från där pilarna slutar är ett mysterium.
Hon skulle ju gå rakt söderut på Norra Gubberogatan och inte rakt österut mot kyrkogården.
http://coldcases.se/default/wp-content/uploads/2017/07/mal94_2.jpg