2019-05-06, 11:07
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Men du menar ändå att det skulle vara något dåligt att muslimska kvinnor bär hijab, niqab, burka och sänker sin blick för att inte vara en prövning för män?
Det borde vara ett stort problem för dig att en gosse som ännu inte är könsmogen, fritt får beskåda alla kvinnor obeslöjade medan en könsmogen bara får titta på sina systrar och sin mor obeslöjade.

Det innebär att den muslimska slöjan är ett sexuellt attribut!

Dina omfokuseringsförsök är bara enfaldig whataboutism
Citera
2019-05-06, 13:06
Medlem
iamnotsures avatar
"Sharia för icke-muslimer" av Bill Warner 2018-05-01 översatt till svenska :
http://docplayer.se/113975851-Sharia-for-icke-muslimer.html
Ladda ner boken och varför inte printa ut den o dela ut ( 49 sidor = 25 A4-papper ) :
https://fuskbugg.se/W4iaG7n9ne/Sharia_For_Icke-Muslimer_Svensk_version_1-2018-05-01_pdf

Citat:
ISLAMSKA LÄRDE HÄVDAR: Islamsk lag är perfekt, universell och evig. USA:s lagar är
tillfälliga, begränsade och de kommer att försvinna. Det är var muslims plikt att lyda Allah´s
lagar, sharia. USA:s lagar är gjorda av människor. Sharialagarna på den andra sidan är
helig lag och den kommer från den enda legitima guden, Allah.
Sharia är baserad på principerna man finner i Koranen och de andra islamska religiösa
och politiska texterna. Det finns ingen gemensam princip mellan amerikansk lagstiftning
och sharia.
Under sharia:
• Är det ingen religionsfrihet.
• Är det ingen yttrandefrihet.
• Är det ingen tankefrihet.
• Är det ingen frihet för konstnärliga uttryck.
• Är det ingen pressfrihet.
• Är det ingen likhet mellan människor— en icke-muslim, en så kallad kafir, är aldrig
likvärdig en muslim.
• Är det inte samma lagliga skydd av olika klasser av människor. Rätten är dualistisk, med
egna lagar för muslimska män och andra lagar för kvinnor och icke-muslimer.
• Är det ingen likabehandling av kvinnor.
• Man kan slå kvinnor (sin hustru).
• En icke-muslim får inte bära vapen.
• Det finns inte någon demokrati, eftersom demokrati betyder att en icke-muslim är
likvärdig en muslim.
• Vår människoskapade grundlag är ett dokument av "ignorans", jahiliyah, som måste
underkastas sharia.
• Är Icke-muslimer dhimmies, en slags tredje klassens medborgare.
• Alla regeringar skall styras av sharia.
• Olikt den engelska rättsordningen är sharia inte tolkningsbar och den kan heller inte
förändras.
• Det finns ingen «Gyllene-regel» (”Allt ni vill människorna skola göra eder, skola ni och
göra dem.”) inom islam och i sharia.

Denna lilla bok du håller i din hand använder sig av ett faktabaserat angreppssätt för att
förmedla kunskap, baserat på analytiskt och kritiskt tänkande. När du läst färdigt denna
bok, kommer du veta vad sharia är. Ändå viktigare, du kommer att känna för grunderna till
sharia. Du kommer få en förståelse för islam som de flesta i Västvärlden inte har. Du
kommer börja förstå islam.
DE TRE SYNSÄTTEN PÅ ISLAM
Det finns tre olika synsätt på islam. Synsättet kommer an på vad man tänker och tycker
om Muhammed.
Första synsättet: Om man tror Muhammed är Allah:s profet, då är man en troende muslim.
Andra synsättet: Om man inte gör det, är man en icke-troende – en icke-muslim - en kafir.
Det tredje synsättet kommer från en av islams försvarare (apologet).
Försvarare tror inte att Mohammed var en profet, men de är toleranta inför islam, utan att
de egentligen har någon faktisk kunskap om islam.
Här följer ett exempel på de tre olika synsätten.
I Medina satt Mohammed en hel dag med sin 12 år gamla hustru, medan de såg på när
800 judar blev halshuggna med svärd.1 De blev halshuggna för att de hade sagt att
Mohammed inte var Allah´s profet. Muslimer ser dessa dråp som nödvändiga, för att
förneka Mohammed som profet var och är ett lagbrott mot islam. De blev halshuggna för
att det var sanktionerat (påbjudet) av Allah.
icke-muslimer ser på detta som ett bevis på det jihadistiska våldet inom islam och som en
ondskefull handling.
Apologeter säger att detta är en historisk händelse och att alla kulturer har våld i sin
historia och att man därför inte skall fördöma denna händelse. De har aldrig läst någon av
islams grundläggande texter, men talar med auktoritet om islam.
Följande de olika synsätten att dräpa 800 judar:
• En perfekt och helig handling (troende muslim)
• En tragedi (icke-troende, icke-muslim)
• Ännu en historisk händelse. Vi har gjort värre ting säger försvarare, så kallade
apologeter.
Det finns inte någon «enhetlig» syn på islam, eftersom de olika synsätten inte kan förenas.
Denna lilla bok är skriven utifrån icke-muslimers synsätt och boken ser islam utifrån
perspektivet om hur islam påverkar icke-muslimer. Detta betyder också att religionen är av
( 1 The Life of Muhammed, A. Guillaume, Oxford University Press, 1982, sida 464 )
liten betydelse. Enbart muslimer bryr sig om religionen inom islam, men alla icke-muslimer
blir påverkade av islams politiska syn.
Denna bok diskuterar islam som ett politiskt system. Den diskuterar inte muslimer eller
deras religion. Muslimer är människor och deras syn på islam varierar från individ till
individ.
Citera
2019-05-06, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vet du vad ett objektivt argument är?
Javisst vet jag det. Jag var inte intresserad av att fångas in i en diskussion med dig.
Citera
2019-05-07, 20:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vet du vad ett objektivt argument är?

Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Javisst vet jag det.

Men du väljar att inte applicera objektivitet i en diskussion om islams "rimlighet" eller islams "sanning"?
Citera
2019-05-22, 22:39
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Talar det som ett argument för eller emot islam (eller för den del kristendomen)?
Jag förstår inte din fråga Bogomil.
Citera
2019-05-24, 20:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Jag förstår inte din fråga Bogomil.

Ge mig gärna en mera inkluderande referens, så skall jag svara dig.
Citera
2019-05-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The123
Jag skulle föreslå att du öppnar Evangelierna och noterar att Jesus hjälper prostituerade, bl a och väljer att offra sig för människornas synder. Kan du hitta något liknande i din sagobok?

Bahahaha! Kallar Koranen sagobok men menar att bibeln inte är det. Underbart!
Närmaste jämförelsen är väl barn som sitter på sandlådekanten och bråkar om vilken superhjälte som är den starkaste/snabbast/osv.
"-Stålmannen är starkast"
"-Nähe, Fantomen är starkast för han har en varg som hjälper honom."
"-Jaha, men Stålmannen kan faktiskt flyga, pillutta dig!"
Ledsen att göra er besvikna men både Koranen och Bibeln är lika sanna som Stålmannen och Fantomen.

-BAK
Citera
2019-05-26, 17:23
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Islam har den rimligaste synen på Gud.
Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Hahahaha.
Svaret är att man inte ska göra sig några bilder av Gud.
Om du föreställer dig Gud på något sätt och vis, så är du i mörker.
Kristendom är det enda jag kan väl,
och jag kan säga att jag är imponerad. Jag tror på Kristendom.
Inte mjölk-läran om Jehova och Jesus från Nasaret,
utan skaparen som ett mysterium vi inte kan greppa alls
och Jesus som en metafor för våran Gudomliga sida. Vårat högre jag.
Samvetet.
Det är medlaren, Kristus.
Tror jag iallafall.
Jag är tämligen säker på att Islam leder till samma slutsats.
Citera
2019-05-26, 17:25
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Jag skulle föreslå att du öppnar evangelierna och noterar att Jesus sa

"den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap. Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kommer till helvetet."

Men du menar ändå att det skulle vara något dåligt att muslimska kvinnor bär hijab, niqab, burka och sänker sin blick för att inte vara en prövning för män?

Jag passar på att påminna om att en av de bästa kvinnorna, Maria Jesus mor, bar slöja. Men du har ändå fula tankar om beslöjade kvinnor?

Det förekommer inte alls att kvinnor blir attraherade av män? Vad gör männen för att inte vara en prövning för kvinnorna? I din värld, är det bara mannen som har sexdrift?
Citera
2019-09-19, 18:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhadAhad
I Surah Yasin även kallat koranens hjärta finner du följande ayat:

"And We have put before them a barrier and behind them a barrier and covered them, so they do not see."

Det är meningen att vissa människor inte kommer tro vad dom än får för bevis, det är synd men det är sanningen.
Islam har aldrig gett någon något bevis för de övernaturliga påståenden som islam hävdar. Ingen religion har gjort det, men islam påstår ju ändå att det är den mest uppdaterade och fulländade religionen osv.

Vad du kallar "synd" är helt enkelt normala människor som är intelligenta nog för att inte gå på islamgiftet. Islam är inte heller någon sanning. Islam en religion designad av och för untermenschen. Inga hederliga, intelligenta eller vackra människor är konverterar till islam.

Citat:
Ursprungligen postat av AhadAhad
Om alla var muslimer hade vi haft fred, det var västvärlden som började bomba Mellanöstern och därefter kom alla konflikter eller har du glömt det? Det är ni som är krigsivrare och oljetjuvar.
Ironiskt nog så har ju ni muslimer mindre fred mellan varandra än vad kristna länder har mellan varandra.

Hade alla varit muslimer så hade det givetvis varit konstant världskrig som gällde.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-09-19 kl. 18:24.
Citera
2019-09-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Islam har aldrig gett någon något bevis för de övernaturliga påståenden som islam hävdar. Ingen religion har gjort det, men islam påstår ju ändå att det är den mest uppdaterade och fulländade religionen osv.

Vad du kallar "synd" är helt enkelt normala människor som är intelligenta nog för att inte gå på islamgiftet. Islam är inte heller någon sanning. Islam en religion designad av och för untermenschen. Inga hederliga, intelligenta eller vackra människor är konverterar till islam.

Ironiskt nog så har ju ni muslimer mindre fred mellan varandra än vad kristna länder har mellan varandra.

Hade alla varit muslimer så hade det givetvis varit konstant världskrig som gällde.

Whatever floats your boat my friend.. Peace and kärlek
Citera
2020-01-13, 22:36
Medlem
8888zoom8888s avatar
Jag har en viktig fråga för kristna här. Om Kristus. Vänligen !

Först respekterar jag alla religioner. Jag älskar att diskutera religiösa frågor så att alla kan dra nytta av dem.
Om du är kristen. Du tror på judendom, islam och kristendom.
Och Koranens tre böcker, Toran och Bibeln.
Och de tre profeterna, Moses, Jesus och Muhammad.

Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död.
Det finns tydliga och tydliga verser om straffet för helvetet. För alla som tror att Kristus är Gud. Eller att Gud är tre. Koranen beskriver vem som tror på förekomsten av en annan gudom än Gud, eftersom den helt har avvikit från religionens kompass.

Detta är det tydliga beviset från Koranen.
Har kristna läst detta och vad är deras kommentar till detta ..?
Vänligen. Läs noggrant och svara sedan ..
För information
Översättningen är tydlig, versnumret är klart och surahs namn är tydligt. Du kan söka på Internet efter det och översätta det själv om du vill.

لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ ۖ وَمَا
لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ

QURAN SURAH AL MAIDAH 72 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:72) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the Messiah, the son of Mary” while the Messiah has said, “O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord.” Indeed, he who associates others with Allah – Allah has forbidden him Paradise, and his refuge is the Fire. And there are not for the wrongdoers any helpers.

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ARABIC TEXT
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ ۘ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۚ وَإِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:73) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the third of three.” And there is no god except one God. And if they do not desist from what they are saying, there will surely afflict the disbelievers among them a painful punishment.

مَا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ ۖ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الْآيَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ

QURAN SURAH AL MAIDAH 75 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:75) The Messiah, son of Mary, was not but a messenger; [other] messengers have passed on before him. And his mother was a supporter of truth. They both used to eat food. Look how We make clear to them the signs; then look how they are deluded.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in