Citat:
Ursprungligen postat av
Rahma
Då får jag ställa dig några frågor:
Vad gör du på jobbet? lyder chefen och gör vad du blir tillsagd antar jag?!
Kan t ex går naken på jobbet eller vägra att ha uniformen och det finns sån på ditt arbetsplats och säga jag ÄR fri och gör vad jag vill då?!!!
Kan du prata illa om din chef eller dina kollegor och säg det råder yttrandefrihet så jag har rätt att säga vad jag vill?!! Nej, man måste visa respekt förstås.
Det första man när börjar på en arbetsplats är att läsa lokala rutiner och följa dem eller hur?
Så man lyder och följer reglar annars riskerar man att förlora jobbet och blir av med sin lön. Ser du dig då som en VÄRDELÖS kryp på jobbet.
Uppförandekoder och policy på jobb, i den sekularistiska kontexten har absolut ingen beröring med detta trådämne.
Värdelösheten som motiverar det extrema förminskandet av mänsklig individ, med påföljande dyrkande av en fullständigt imaginativ figur bortom människors förmåga till fattning eller beröring, ses i allmänhet i den religiösa kontexten, och i synnerlighet i den islamiska kontexten.
Värdelösheten som som ska förstås gentemot det önskvärda : allmakten eller allsmäktigheten.
Det är ju en artificiell konstruktion som saknar motstycke i de i övrigt interaktiva aktiviteterna eller mellanmänskliga handhavandena på jorden : m.a.o absurt och
därmed inte rimligt och därför Sharia inte är så önskvärt som fundamentalister kan tro.
För att det är genomskådlig social konstruktion, av dessutom sämre kvalitet för att kunna tjäna något som har med betydelsen "gott" att göra, om så att ordet "gott" baserar sig på värdering sammanhang och omständigheter , så har Sharia ändå inte rönt särskild framgång bland civiliserade samhällen.