2019-05-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahma
Självklart ÄR ALLT i Koranen SANT, men jag menade att man ska inte ta en vers ur sitt sammanhang och börja sprida lögner och hat tillslut blir man själv full av hat och missar sitt uppdrag på livet. Det är nämligen att DYRKA Gud. Gud som har skapat oss och försett oss med allt vi behöver för att kunna leva, bygga och uppfinna och blir lyckliga den korta tiden vi har här på jorden.
Eftersom Koranen är full av verser som hävdar både det ena och det andra, gör hela novellen till ett dåligt sammansatt diktverk som motsäger sig själv. Så fort man påtalar att det förekommer verser där det står att man ska döda avgudadyrkarna så är det taget ur kontext. När man påtalar att det står att kvinnan är mannens åker som han kan plöja när han vill så är hijab/niqab etc. endast till för att mannen är svag och så oförmögen att resonera att kvinnor i princip måste vara osynliga för att ha något värde förutom sexobjekt.

Jag skulle föreslå att du öppnar Evangelierna och noterar att Jesus hjälper prostituerade, bl a och väljer att offra sig för människornas synder. Kan du hitta något liknande i din sagobok?
Citera
2019-05-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
För den bibliske guden är mer fluffig eller?

Inget kategoriskt ner på knä med dig per omgående eller gå och fasta med dig tilsl du svimmar eller imperfekta otrogna svin- människa och inse-vilken -nolla-du-är-gud?

Islam är ju dock mestadels politik, med en gnutta vimsig poesi däremellan, dock krigspoetiska rundgångar med våldsförhärligande entoniga ramsor som går på repeat.

Men visst på ett sätt har du rätt, Sharialagar som ska härstamma från den äkta Muhammedanismen, kan inte riktigt liknas vid den teologi som ses som överbyggnad inom kristendom.

Islam har degraderat Jesus, så där förnekar islam den bibliske faderns väsen och manifestation i form av människoson. (eller så saknar islam enbart det själva teologiska, och levererar något betydligt mer linjärt/enkelspårigt , vars kontenta går ut på att : gud är allt människan är inget och då blir det som det blir där underkastelsen är total, dvs människan = värdelöst kryp på jorden)

Då får jag ställa dig några frågor:

Vad gör du på jobbet? lyder chefen och gör vad du blir tillsagd antar jag?!

Kan t ex går naken på jobbet eller vägra att ha uniformen och det finns sån på ditt arbetsplats och säga jag ÄR fri och gör vad jag vill då?!!!

Kan du prata illa om din chef eller dina kollegor och säg det råder yttrandefrihet så jag har rätt att säga vad jag vill?!! Nej, man måste visa respekt förstås.

Det första man när börjar på en arbetsplats är att läsa lokala rutiner och följa dem eller hur?

Så man lyder och följer reglar annars riskerar man att förlora jobbet och blir av med sin lön. Ser du dig då som en VÄRDELÖS kryp på jobbet.

Citera
2019-05-04, 12:46
Medlem
SektenAnderssons avatar
Det enda jag kan tycka är tråkigt är att muslimen aldrig får chans att lära känna Gud under sin livstid, detta pga att dem förnekar att Jesus är Guds son. Man får dock glädja sig över den lilla skara som finner sanningen, bryter sig loss ur mörkret och konverterar till Jesus.
Citera
2019-05-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The123
Eftersom Koranen är full av verser som hävdar både det ena och det andra, gör hela novellen till ett dåligt sammansatt diktverk som motsäger sig själv. Så fort man påtalar att det förekommer verser där det står att man ska döda avgudadyrkarna så är det taget ur kontext. När man påtalar att det står att kvinnan är mannens åker som han kan plöja när han vill så är hijab/niqab etc. endast till för att mannen är svag och så oförmögen att resonera att kvinnor i princip måste vara osynliga för att ha något värde förutom sexobjekt.

Jag skulle föreslå att du öppnar Evangelierna och noterar att Jesus hjälper prostituerade, bl a och väljer att offra sig för människornas synder. Kan du hitta något liknande i din sagobok?

Jag svarar dig med denna vers i Koranen:

[39:53] SÄG [Muhammad] till Mina tjänare: "Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud], misströsta då inte om Guds nåd. Gud förlåter alla synder; Han är Den som ständigt förlåter, Den som ständigt visar barmhärtighet!"

Så Gud behöver inte skapa någon och sen offra den för andras skull med andra ord det finns ingen förmedlare mellan människor och Gud. Vi ber direkt till Gud, ber om förlåtelse. Gud förlåter allt och alla inte BARA prostituerade. Huvudsaken att vi ångra oss och ber Gud om förlåtelse och först och främst TRO och DYRKA Honom på rätt sätt och inte sätta någon av Hans skapelser vid Hans sida.

Sen när det gäller dina anklagelser om Koranen utan bevis förstås. Så jag skulle föreslå att du och alla andra att lyssna på dessa video nedan. de innehåller konfrontationer mellan en lärd muslim med kristna präster om Koranen och Bibeln som är mycket givande och så lyssna gärna på dem. Han heter Ahmed Deedat som är mycket väl känd. Googla gärna på hans andra lektioner och lyssna på dem.

https://www.youtube.com/watch?v=DEW9QMzjubc

https://www.youtube.com/watch?v=kXIBBCcJfRc
Citera
2019-05-04, 14:45
Medlem
Citat:
Jag svarar dig med denna vers i Koranen:

[39:53] SÄG [Muhammad] till Mina tjänare: "Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud], misströsta då inte om Guds nåd. Gud förlåter alla synder; Han är Den som ständigt förlåter, Den som ständigt visar barmhärtighet!"

Så Gud behöver inte skapa någon och sen offra den för andras skull med andra ord det finns ingen förmedlare mellan människor och Gud. Vi ber direkt till Gud, ber om förlåtelse. Gud förlåter allt och alla inte BARA prostituerade. Huvudsaken att vi ångra oss och ber Gud om förlåtelse och först och främst TRO och DYRKA Honom på rätt sätt och inte sätta någon av Hans skapelser vid Hans sida.

Sen när det gäller dina anklagelser om Koranen utan bevis förstås. Så jag skulle föreslå att du och alla andra att lyssna på dessa video nedan. de innehåller konfrontationer mellan en lärd muslim med kristna präster om Koranen och Bibeln som är mycket givande och så lyssna gärna på dem. Han heter Ahmed Deedat som är mycket väl känd. Googla gärna på hans andra lektioner och lyssna på dem.

https://www.youtube.com/watch?v=DEW9QMzjubc

https://www.youtube.com/watch?v=kXIBBCcJfRc
Bevisen är:

And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

https://quran.com/9

Samt

2:223
Era hustrur är för er [som] en ÅKER; beträd därför er åker, när och som ni önskar

https://www.answering-islam.org/svenska/islam/kvinnan-i-islam/kvinnanmannensgodel.html

Jesus hjälpte den prostituerade. Din Gud förlåter. Ser du skillnaden?
Citera
2019-05-04, 15:44
Medlem
Citat:
Bevisen är:

And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

https://quran.com/9

Samt

2:223
Era hustrur är för er [som] en ÅKER; beträd därför er åker, när och som ni önskar

https://www.answering-islam.org/svenska/islam/kvinnan-i-islam/kvinnanmannensgodel.html

Jesus hjälpte den prostituerade. Din Gud förlåter. Ser du skillnaden?

Jag förstår inte vad dessa verser du nämnde bevisar?!!!
Citera
2019-05-04, 15:55
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Då får jag ställa dig några frågor:

Vad gör du på jobbet? lyder chefen och gör vad du blir tillsagd antar jag?!

Kan t ex går naken på jobbet eller vägra att ha uniformen och det finns sån på ditt arbetsplats och säga jag ÄR fri och gör vad jag vill då?!!!

Kan du prata illa om din chef eller dina kollegor och säg det råder yttrandefrihet så jag har rätt att säga vad jag vill?!! Nej, man måste visa respekt förstås.

Det första man när börjar på en arbetsplats är att läsa lokala rutiner och följa dem eller hur?

Så man lyder och följer reglar annars riskerar man att förlora jobbet och blir av med sin lön. Ser du dig då som en VÄRDELÖS kryp på jobbet.

Uppförandekoder och policy på jobb, i den sekularistiska kontexten har absolut ingen beröring med detta trådämne.

Värdelösheten som motiverar det extrema förminskandet av mänsklig individ, med påföljande dyrkande av en fullständigt imaginativ figur bortom människors förmåga till fattning eller beröring, ses i allmänhet i den religiösa kontexten, och i synnerlighet i den islamiska kontexten.

Värdelösheten som som ska förstås gentemot det önskvärda : allmakten eller allsmäktigheten.

Det är ju en artificiell konstruktion som saknar motstycke i de i övrigt interaktiva aktiviteterna eller mellanmänskliga handhavandena på jorden : m.a.o absurt och därmed inte rimligt och därför Sharia inte är så önskvärt som fundamentalister kan tro.

För att det är genomskådlig social konstruktion, av dessutom sämre kvalitet för att kunna tjäna något som har med betydelsen "gott" att göra, om så att ordet "gott" baserar sig på värdering sammanhang och omständigheter , så har Sharia ändå inte rönt särskild framgång bland civiliserade samhällen.
Citera
2019-05-04, 17:14
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Självklart ÄR ALLT i Koranen SANT, men jag menade att man ska inte ta en vers ur sitt sammanhang och börja sprida lögner och hat tillslut blir man själv full av hat och missar sitt uppdrag på livet. Det är nämligen att DYRKA Gud. Gud som har skapat oss och försett oss med allt vi behöver för att kunna leva, bygga och uppfinna och blir lyckliga den korta tiden vi har här på jorden.
Är inte koranen giltig i evighet för alla människor?
Gäller inte 9:5?
Citat:
SAHIH INTERNATIONAL
Citera
2019-05-04, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det var så din subjektiva åsikt. Har du några objektiva argument?
Den delas av alla följare av Jesus Kristus.
Citera
2019-05-04, 23:32
Medlem
Citat:
När man påtalar att det står att kvinnan är mannens åker som han kan plöja när han vill så är hijab/niqab etc. endast till för att mannen är svag och så oförmögen att resonera att kvinnor i princip måste vara osynliga för att ha något värde förutom sexobjekt.

Jag skulle föreslå att du öppnar Evangelierna och noterar att Jesus hjälper prostituerade
Jag skulle föreslå att du öppnar evangelierna och noterar att Jesus sa

"den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap. Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kommer till helvetet."

Men du menar ändå att det skulle vara något dåligt att muslimska kvinnor bär hijab, niqab, burka och sänker sin blick för att inte vara en prövning för män?

Jag passar på att påminna om att en av de bästa kvinnorna, Maria Jesus mor, bar slöja. Men du har ändå fula tankar om beslöjade kvinnor?
Citera
2019-05-05, 16:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Självklart ÄR ALLT i Koranen SANT,

Nej.

För en redan existerande och omfattande diskussion om detta hänvisar jag till t.ex. tråden "Ateister, motbevisa islam ...."
Citera
2019-05-05, 16:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det var så din subjektiva åsikt. Har du några objektiva argument?

Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Den delas av alla följare av Jesus Kristus.

Vet du vad ett objektivt argument är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in